• Anonym (Orolig)

    Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?

    Det här gäller min KK/tjejkompis. Några över 20. Högskolestudent, inte från vad skall man säga inte från fin familj men från en väldigt rik familj. "Pappa betalar" Hon festar väldigt mycket och blir oftast väldigt full. Ragla omkring, skrika och bröla-full.  Tidigare var det 1-2 ggr i veckan men numera är det 2-3. Ofta med en dagen efter kur mot baksmälla bestående av Treo och en slags "smoothie" på ananas, banan, vodka och Redbull som mixas med stavmixer.

    Hon brukade vara väldigt slank men har gått upp ganska mycket i vikt. Från kanske 45 till runt 65 uppskattningsvis. Fortfarande jättesexig, hennes vikt stör mig inte på det sättet älskar henne ändå men det är påtagligt.

    Men det habdlar inte om vikten utan festandet. Normalt att festa så mycket? Vad kan jag göra åt det?

  • Svar på tråden Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?
  • Anonym (Nja)

    Många festar ju hårt i den åldern. Du kan ju alltid försöka prata med henne med krasst sett är det hennes ensak. Hennes liv, hennes val.

  • Anonym (E)

    Hon har gått upp mycket i vikt....? Om hon började på 45 kg måste hon ha varit rätt mager, 65 kg är en helt normal vikt för kvinnor så vänj dig vid den tanken direkt.

    Det verkar som om hon har problem med sitt drickande, du skulle kunna försöka prata med henne om det men var beredd på att hon kanske inte vill lyssna och att du i så fall måste låta henne gå sin egen väg, dvs bryta er kk-relation. Om hon inte förstår situationen så riskerar det att bli allt värre.

  • Anonym (vanligt)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 08:46:07 följande:
    Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?

    Det här gäller min KK/tjejkompis. Några över 20. Högskolestudent, inte från vad skall man säga inte från fin familj men från en väldigt rik familj. "Pappa betalar" Hon festar väldigt mycket och blir oftast väldigt full. Ragla omkring, skrika och bröla-full.  Tidigare var det 1-2 ggr i veckan men numera är det 2-3. Ofta med en dagen efter kur mot baksmälla bestående av Treo och en slags "smoothie" på ananas, banan, vodka och Redbull som mixas med stavmixer.

    Hon brukade vara väldigt slank men har gått upp ganska mycket i vikt. Från kanske 45 till runt 65 uppskattningsvis. Fortfarande jättesexig, hennes vikt stör mig inte på det sättet älskar henne ändå men det är påtagligt.

    Men det habdlar inte om vikten utan festandet. Normalt att festa så mycket? Vad kan jag göra åt det?


    Jag tror tyvärr det är väldigt vanligt. Känner igen det från när jag var i samma ålder (är strax över 30 nu). Universitetstiden var fylld med fyllekvällar, de flesta drack 2-3 gånger i veckan och vissa blev mer fulla än andra. Minns att min rumskompis en period drack nästan varje dag. Vi konfronterade henne tillslut när hon tog öl och började dricka redan på morgonen. 


    Men även om det är vanligt är det ju inte alls bra. väldigt destruktivt och jag är rätt säker på att man inte mår bra att bli full så ofta. Och eftersom du säger att hon blir rejält full så tror jag absolut inte hon mår bra av det. varför bli så full varje gång? De flesta blir inte fulla varje gång de dricker. Jag hade nog tagit upp det med henne. Låter absolut som ett dåligt drickande.. 

  • Anonym (Orolig)
    Robert 558 skrev 2022-04-22 09:18:12 följande:

    Svårt att säga, men i den åldern festade jag också en hel del. 


    Anonym (Nja) skrev 2022-04-22 09:40:22 följande:

    Många festar ju hårt i den åldern. Du kan ju alltid försöka prata med henne med krasst sett är det hennes ensak. Hennes liv, hennes val.



    Jag festade inte mer då än nu.
    Anonym (Nja) skrev 2022-04-22 09:40:22 följande:

    Många festar ju hårt i den åldern. Du kan ju alltid försöka prata med henne med krasst sett är det hennes ensak. Hennes liv, hennes val.


    Anonym (E) skrev 2022-04-22 09:55:50 följande:

    Hon har gått upp mycket i vikt....? Om hon började på 45 kg måste hon ha varit rätt mager, 65 kg är en helt normal vikt för kvinnor så vänj dig vid den tanken direkt.

    Det verkar som om hon har problem med sitt drickande, du skulle kunna försöka prata med henne om det men var beredd på att hon kanske inte vill lyssna och att du i så fall måste låta henne gå sin egen väg, dvs bryta er kk-relation. Om hon inte förstår situationen så riskerar det att bli allt värre.



    Vikten stör mig inte, men den har kommit fort under två år. Blivit som degig i kroppen, magen putar ut över byxkanten, det fladdrar och gungar när hon rör sig. Stretchmarks på sidan av buken "fupa" och veckas ovanför bh-kanten. BH:n skär liksom in en centimeter buktar in över ryggen.

    Hon brukar sällan lyssna, är mer typen som pratar hellre än lyssnar. Men jag är inte orolig att hon går ifrån mig. När jag sagt att hon inte får komma hit mer, jag vill inte ses idag, att hon inte får komma hit full mitt i natten och föra oväsen i trapphuset tills jag släpper in henne och inte störa mina grannar så kan hon ändå göra det.  Precis tvärt emot vad jag sagt.

    Är som hennes rutin att komma hit mitt i natten på fyllan. På väg hem. Hon har även en nyckelbricka som gör att hon kommer in i trapphuset pga att den går till alla hus i bostadsområdet (hon bor i samma område så hon kommer in i trapphuset med sin egen nyckelbricka).

    Vad jag vill är att hon växer upp, slutar festa och vi blir ett riktigt par. Dessutom att hon inser att hennes pappa kommer dö en dag och inte ge henne mer pengar och att en livsstil med shopping, fest och inget ansvar funkar inte. Kanske att hon följer med mig till gymmet åtminstone en gång i veckan med och då tränar istället för att titta på när jag tränar eller leker med telefonen. Vad hon vill vet hon inte. 
  • sextiotalist
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 08:46:07 följande:
    Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?

    Det här gäller min KK/tjejkompis. Några över 20. Högskolestudent, inte från vad skall man säga inte från fin familj men från en väldigt rik familj. "Pappa betalar" Hon festar väldigt mycket och blir oftast väldigt full. Ragla omkring, skrika och bröla-full.  Tidigare var det 1-2 ggr i veckan men numera är det 2-3. Ofta med en dagen efter kur mot baksmälla bestående av Treo och en slags "smoothie" på ananas, banan, vodka och Redbull som mixas med stavmixer.

    Hon brukade vara väldigt slank men har gått upp ganska mycket i vikt. Från kanske 45 till runt 65 uppskattningsvis. Fortfarande jättesexig, hennes vikt stör mig inte på det sättet älskar henne ändå men det är påtagligt.

    Men det habdlar inte om vikten utan festandet. Normalt att festa så mycket? Vad kan jag göra åt det?


    Nej, det är inte OK anser jag och jag festade om rätt bra under min studietid. Men kom inte ens i närheten av den beskrivningen. Kanske en eller två gånger under min studietid. 
  • sextiotalist
    Anonym (vanligt) skrev 2022-04-22 10:00:36 följande:

    Jag tror tyvärr det är väldigt vanligt. Känner igen det från när jag var i samma ålder (är strax över 30 nu). Universitetstiden var fylld med fyllekvällar, de flesta drack 2-3 gånger i veckan och vissa blev mer fulla än andra. Minns att min rumskompis en period drack nästan varje dag. Vi konfronterade henne tillslut när hon tog öl och började dricka redan på morgonen. 


    Men även om det är vanligt är det ju inte alls bra. väldigt destruktivt och jag är rätt säker på att man inte mår bra att bli full så ofta. Och eftersom du säger att hon blir rejält full så tror jag absolut inte hon mår bra av det. varför bli så full varje gång? De flesta blir inte fulla varje gång de dricker. Jag hade nog tagit upp det med henne. Låter absolut som ett dåligt drickande.. 


    Alltså, jag var rätt bra på att hålla igång, men skulle inte påstå att det var vanligt, det var några som höll igång på det sättet, men inte vanligt. Jag umgicks ändå rätt mycket med "hålligång-gänget". 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (vanligt) skrev 2022-04-22 10:00:36 följande:

    Jag tror tyvärr det är väldigt vanligt. Känner igen det från när jag var i samma ålder (är strax över 30 nu). Universitetstiden var fylld med fyllekvällar, de flesta drack 2-3 gånger i veckan och vissa blev mer fulla än andra. Minns att min rumskompis en period drack nästan varje dag. Vi konfronterade henne tillslut när hon tog öl och började dricka redan på morgonen. 


    Men även om det är vanligt är det ju inte alls bra. väldigt destruktivt och jag är rätt säker på att man inte mår bra att bli full så ofta. Och eftersom du säger att hon blir rejält full så tror jag absolut inte hon mår bra av det. varför bli så full varje gång? De flesta blir inte fulla varje gång de dricker. Jag hade nog tagit upp det med henne. Låter absolut som ett dåligt drickande.. 


    Hon kan vara så full att hon kaskadspyr över mitt hallgolv. Eller att hon ramlat och slått sig. Har vart med henne på akuten när hon hade lyckats knäcka revben, oklart hur. Jag vet hur det måste sett ut med, hon är skitfull, flamsig och oregerlig svarar "fan vet" när hon blir undersökt och doktorn frågar och jag är nykter och orolig med henne. Som att jag är kvinnomisshandlare.
  • sextiotalist
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-22 12:24:25 följande:
    Hon kan vara så full att hon kaskadspyr över mitt hallgolv. Eller att hon ramlat och slått sig. Har vart med henne på akuten när hon hade lyckats knäcka revben, oklart hur. Jag vet hur det måste sett ut med, hon är skitfull, flamsig och oregerlig svarar "fan vet" när hon blir undersökt och doktorn frågar och jag är nykter och orolig med henne. Som att jag är kvinnomisshandlare.
    Har du möjlighet att köra över henne till hennes föräldrar när hon kommer aspackad hem till dig? Överlämnar henne med en suck "nu har jag tröttnat på detta, nu får ni ta hand om det istället"
    För ibland kan det vara en ögonöppnare för plånboken när den ömma fadern ser vart pengarna går.
    Ja, risken finns att hon lämnar, men den får du tar. För hon kommer troligen inte ändra sitt beteende bara för att.
    Du kan inte vara tillsammans med en kvinna för den du önskar att hon är, som hon uppenbarligen inte ens är i närheten av.
  • Anonym (Orolig)
    sextiotalist skrev 2022-04-22 12:31:15 följande:
    Har du möjlighet att köra över henne till hennes föräldrar när hon kommer aspackad hem till dig? Överlämnar henne med en suck "nu har jag tröttnat på detta, nu får ni ta hand om det istället"
    För ibland kan det vara en ögonöppnare för plånboken när den ömma fadern ser vart pengarna går.
    Ja, risken finns att hon lämnar, men den får du tar. För hon kommer troligen inte ändra sitt beteende bara för att.
    Du kan inte vara tillsammans med en kvinna för den du önskar att hon är, som hon uppenbarligen inte ens är i närheten av.
    Bra idé! Tack. Skall göra det. Är inte orolig för att hon lämnar, då jag själv försökt lämna flera ggr. och hon ändå är utanför dörren och skriker i trapphuset några timmar senare. Så det går nog inte att bli av med henne särskilt lätt. Däremot är jag orolig för att hon kommer bli extremt arg.
Svar på tråden Full 2-3 ggr i veckan. Normalt?