• Mirre1978

    Ruvardag 7

    Hej, 
    Jag är på ruvardag 7 och känner lite av ont i brösten , svullen och väldigt arg. Men de är ju vanligt för mig inför mensen. Jag vill bara få veta om jag är gravid eller inte. Detta är mitt andra försök. Hur går det för er som ruvar? Berätta gärna om ni känner och hur ni mår..

  • Svar på tråden Ruvardag 7
  • Lilleplutt2022
    Mirre1978 skrev 2022-05-08 08:06:54 följande:
    Ruvardag 7

    Hej, 
    Jag är på ruvardag 7 och känner lite av ont i brösten , svullen och väldigt arg. Men de är ju vanligt för mig inför mensen. Jag vill bara få veta om jag är gravid eller inte. Detta är mitt andra försök. Hur går det för er som ruvar? Berätta gärna om ni känner och hur ni mår..


    Jag har genomgått fyra ET och idag gjorde vi andra försöket på FET. Första gångerna mådde jag uselt. Förra månadens ET mådde jag rätt bra  hade inte alls så ont förutom dag 8-9 som jag var otroligt trött och hade lite ont i livmodern. Så för mig har det känts olika nästa varje gång. Vill ju bara blir gravid och nu har vi inga fler ägg i frysen så hoppas innerligt det tar sig!
    Än så länge har jag knappt några biverkningar av medicinerna förutom att jag hade lite molnande värk häromdagen i samband med ägglossningen men det brukar jag alltid ha när det är dags för ägglossning.
    Var det en 2 dagar du fick insatt?
  • Mirre1978

    Hej, 
    Jag håller tummarna för dig. Första gången fick jag två dagars , två stycken och förlorade bägge. 2 maj fick jag insatt 5 dagars blastocyst. Och idag mår ja skit. Jag fick utskrivet prednisolon så tror ja fått mycket biverkningar.  Det är mitt sista ja har inte heller nåt kvar i frysen.

  • Lilleplutt2022
    Mirre1978 skrev 2022-05-08 18:24:08 följande:

    Hej, 
    Jag håller tummarna för dig. Första gången fick jag två dagars , två stycken och förlorade bägge. 2 maj fick jag insatt 5 dagars blastocyst. Och idag mår ja skit. Jag fick utskrivet prednisolon så tror ja fått mycket biverkningar.  Det är mitt sista ja har inte heller nåt kvar i frysen.


    Tack! Och jag håller också tummarna för dig! Då är du 6 dagars före mig i insättningen. Hoppas vi båda får ett plus i maj då!Hjärta
    När har du testdag? Att du mår skit är ju förhoppningsvis ett positivt tecken!!! Hoppas hoppas hoppas!Solig

    Jag maxade och vi hade sex dagen före ägglossning, visade sig visst att jag hade två äggblåsor som har utvecklats till gulkropp. Så tusan nu om inte en av dessa 3 ägg ska ta sig! Tungan ute
    Min mens är beräknad nästa söndag och testdag är 19/5
  • Mirre1978
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 18:38:52 följande:
    Tack! Och jag håller också tummarna för dig! Då är du 6 dagars före mig i insättningen. Hoppas vi båda får ett plus i maj då! // Hjärta
    När har du testdag? Att du mår skit är ju förhoppningsvis ett positivt tecken!!! Hoppas hoppas hoppas!Solig

    Jag maxade och vi hade sex dagen före ägglossning, visade sig visst att jag hade två äggblåsor som har utvecklats till gulkropp. Så tusan nu om inte en av dessa 3 ägg ska ta sig! Tungan ute
    Min mens är beräknad nästa söndag och testdag är 19/5
    Jag hoppas verkligen också att vi får ett plus nu !! 
    Tack fina ja hoppas verkligen att mitt mående beror på ett plus. Man vågar ju knappt hoppas på nåt. Jag väntar mens den 12 maj och testdag den 14 maj. Jag är utmattad av alla hormonern. Hur mår du nu?
  • Lilleplutt2022
    Mirre1978 skrev 2022-05-08 20:27:20 följande:
    Jag hoppas verkligen också att vi får ett plus nu !! 
    Tack fina ja hoppas verkligen att mitt mående beror på ett plus. Man vågar ju knappt hoppas på nåt. Jag väntar mens den 12 maj och testdag den 14 maj. Jag är utmattad av alla hormonern. Hur mår du nu?
    Nej jag förstår vad du menar! Symtomerna kan lika gärna vara biverkning av medicinerna så man törs ju för tusan inte vara glad i förskott!
    Nu är det inte många dagar kvar för sig heller så du behöver iaf inte vänta länge tills du får ta testet!

    Än så länge känner jag inget förutom molnande värk då och då. Men hela ägglossnings perioden var märklig, brukar annars ha ömma bröst och nu känner jag inget av det. Jag fick utrogestan istället för lutinus så det kan ju också vara därför jag inte har lika mycket symtom. 
    Känner lite stress över det hela, vi har nu försökt så många gånger och allt har vi betalat för själva så vette tusan om vi ka  lägga mer pengar än det vi redan har gjort. Men samtidigt har varken jag eller min sambo några barn och vi vill ju väldigt gärna ha det. Obestämd
  • Mirre1978
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-09 16:35:54 följande:
    Nej jag förstår vad du menar! Symtomerna kan lika gärna vara biverkning av medicinerna så man törs ju för tusan inte vara glad i förskott!
    Nu är det inte många dagar kvar för sig heller så du behöver iaf inte vänta länge tills du får ta testet!

    Än så länge känner jag inget förutom molnande värk då och då. Men hela ägglossnings perioden var märklig, brukar annars ha ömma bröst och nu känner jag inget av det. Jag fick utrogestan istället för lutinus så det kan ju också vara därför jag inte har lika mycket symtom. 
    Känner lite stress över det hela, vi har nu försökt så många gånger och allt har vi betalat för själva så vette tusan om vi ka  lägga mer pengar än det vi redan har gjort. Men samtidigt har varken jag eller min sambo några barn och vi vill ju väldigt gärna ha det. Obestämd
    Hoppas verkligen du lyckas den här gången. ??
    Får jag fråga varför ni gör ivf? Du skicka meddelande istället ifall du vill? ????
  • Lilleplutt2022

    Jag och min sambo har försökt få barn naturligt sen 2019, de året jag fyllde 40. Vi har inte haft någon barnlängtan innan dess. Hade jag vetat att det skulle bli så här svårt hade jag ju tänkt om. Mina värden ser jättefina ut, har ett amh på 3.1 som jag fick veta är ovanligt högt för någon som är över 40. Min sambo hittar de heller inga fel på. Så sannolikt är det min ålder som ställer till det. Eftersom pandemin kom mellan så ville vi inte starta med ivf mitt i det, tyvärr drog det ju ut på tiden och det var inte förrän jag hade fyllt 42 som vi kom igång med det hela. Och att man har fått ut nästan 80 ägg på de försök vi har gjort hittills utan att få ut guldägget är rätt knäckande. Speciellt när man titt som tätt blir påmind att den bidragande faktorn kan vara min ålder. Tokigt bara för innan vi satte igång med IVF så kände jag mig överhuvudtaget inte gammal och hade tusan ingen biologisk klocka som ringde Skrikandes

    Hur ser din resa ut? 

  • Lilleplutt2022

    Hur mår du? Hoppas mensen har uteblivit för dig!Hjärta
    Själv fortsätter jag bara ha molnande värk som kommer och går, inga andra symtom men är ju tidigt fortsatt. Hoppas nu att min mens inte kommer den 15 man som det är beräknat. 

  • Mirre1978

    Hej, 
    Jag har samma symtom som dig och mensen har uteblivit två dagar nu :) ja ska göra ett graviditets test imorgon men jag vågar inte så jag tänkte att jag eventuellt gör de på måndag morgon. Jag håller tummarna för dig ??

  • Lilleplutt2022
    Mirre1978 skrev 2022-05-13 20:55:04 följande:

    Hej, 
    Jag har samma symtom som dig och mensen har uteblivit två dagar nu :) ja ska göra ett graviditets test imorgon men jag vågar inte så jag tänkte att jag eventuellt gör de på måndag morgon. Jag håller tummarna för dig ??


    Toppen att du har gått över med 2 dagar! Solig
    Wow att du orkar vänta tills efter testdagen, knappt att jag orkar vänta tills dess men kommer tvinga mig själv Skrattande 
    Skriv gärna vad du får så hoppas vi nu att du plussar!!
Svar på tråden Ruvardag 7