• Hundskruven

    Behöver åsikter

    Hej.


    Jag har fått intresse över en tjej. Vi har skrivit cirka 6 månader och planerar snart att ses.


    Jag har ett problem som ligger hos mig och det är att jag oroar mig för om hon har legat med någon under tiden vi har skrivit. Det kan även vrida sig i magen på mig när jag tänker på att hon haft sex med andra.


    Varför tänker jag såhär? Beror det på ett jag är osäker? Låg självkänsla? Att jag vill vara den som tillfredställer henne? Är jag svartsjuk? Är detta vanligt? Ska jag ta upp detta med henne?


    Vi har ju liksom aldrig träffats därför känns det så konstigt att jag har såna här tankar, de har ej funnits vid tidigare relationer, jag vet inte vad det beror på. Aldrig gillat en person såhär förut och känner mig extremt sårbar. Lite av mig tänker att det är en dålig idé att gå in i en relation pga sårbarheten om personen skulle lämna.


    Känner någon igen sig och kan komma med tips? Tycker jag själv är så jävla löjlig som bryr mig men jag lyckas ej styra bort mina känslor.

  • Svar på tråden Behöver åsikter
  • Anonym (E)

    Du gillar henne. Mycket. Inte ett dugg konstigt att inte vilja tänka på att andra ligger med henne men du har inget rätt att lägga över dessa nojjor på henne när ni inte ens setts :)

  • Anonym (bullen)

    Nej, du ska inte ta upp det med henne. Vissa saker är bättre att hålla lite för sig själv.

    Det är nog dina starka känslor som spökar, du tycker mycket om henne och då önskar man att den personen känner likadant. 

    Jag hoppas det blir ni!! 

  • sextiotalist

    Håll dina hjärnspöken för dig själv, hjärnspöken är hjärnspöken och ska behandlas som hjärnspöken, helst försvinna.

  • Anonym (Ja)

    Ja du är osäker och har låg självkänsla, det är rätt vanligt, sök terapi. Ta INTE INTE INTE INTE upp det med henne!!

  • Hundskruven
    Anonym (Ja) skrev 2022-05-18 16:36:00 följande:

    Ja du är osäker och har låg självkänsla, det är rätt vanligt, sök terapi. Ta INTE INTE INTE INTE upp det med henne!!


    Yes jag pratar med psykolog veckovis.
    Skönt med forum så jag hör folks åsikter och erfarenheter, detta är det närmsta jag kommit till kärleken innan så vet inte riktigt hur jag ska hantera alla känslor. Önskar man upplevde de här i tonåren, trodde ja kunde komma undan.

    Är lite som vattenkoppor, får man de när man är vuxen är det 1000 gånger värre ????
  • Anonym (Ja)
    Hundskruven skrev 2022-05-18 19:46:56 följande:
    Yes jag pratar med psykolog veckovis.
    Skönt med forum så jag hör folks åsikter och erfarenheter, detta är det närmsta jag kommit till kärleken innan så vet inte riktigt hur jag ska hantera alla känslor. Önskar man upplevde de här i tonåren, trodde ja kunde komma undan.

    Är lite som vattenkoppor, får man de när man är vuxen är det 1000 gånger värre ????
    Tyvärr, det blir inte bättre med åldern... Men det som blir bättre, särskilt som du går hos psykolog, är att du har en chans att utvecklas som människa så du kan hantera känslorna på ett annat sätt. Till slut kanske du slipper en del av dem helt.
Svar på tråden Behöver åsikter