• Jonnynilsson

    Mer än halva lönen i skatt!

    De senaste åtta åren har den socialdemokratiska regeringen höjt 46 skatter. Och nu pratar man om fastighetsskatt, bolåneskatt, beredskapsskatt, gåvoskatt och arvsskatt. Sverige ligger på fjärde plats när man räknar på beskattningen.

    Och då har du inte ens hunnit till affären och handla för där går det ännu mer i skatt i form av moms. Och skulle behöva köpa energi i någon form (el eller bränsle) så beskattas den dubbelt med både moms och skatt. Skatt på skatt alltså.

    Snart blir det skatt på luften vi andas.

    Men det är tufft att betala skatt som någon sa en gång i tiden.

    Men vad tycker du? Är skattetrycket ok i Sverige?
  • Svar på tråden Mer än halva lönen i skatt!
  • klyban
    Anonym (MED) skrev 2022-05-27 16:11:33 följande:
    Du menar att det som gör Sveriga framgångsrikt är miljarder av bidrag till vuxna människors föreningsliv? 

    Självklart är jag medveten om folkhälsovinsterna i att röra sig och har inte skrivit ett ord om att sluta lägga pengar på barns idrottande. 

    Men däremot kan jag inte se varför mitt lagidrottande i korpen ska subventioneras av samhället. Jag är en vuxen människa som bör betala för mina egna intressen, på precis samma sätt som jag betalar för mitt gymkort (och som jag har valt att tidvis ersätta med egen träning i naturen för att spara pengar). Och min mamma som driver studiecirklar för pensionärer säger också det att det är absurt att det till stor del är skattefinansierat. 

    Och varför i allsin dar skulle jag som liberal någonsin ha hejat på Putin och välkomnat hans auktoritära styre? Jag vill ha en liten stat som fokuserar på dess kärnuppgifter. Och där ingår definitivt att ta hand om de allra svagaste och för att ha råd att göra det på ett bra sätt måste vi sluta dadda med oss vuxna personer utan funktionshinder. 

    Ja, det är en liten del av framgången, och det är många till och som kommer av skattepengar.


    Det är bra för folkhälsan att stödja idrott och motion och ger besparingar i vården.
    Glömmer man av detta när man pratar om den hjälpen, så berättar man att man inte riktigt förstår denna fråga och hjälp.


    Det är oftast ett väldigt speciella klientel som tror man kan sänka skatten hela tiden, och detta hör hemma brukligt med svåra populister.


    Anonym (Son) skrev 2022-05-27 16:52:44 följande:
    Låt mig behålla pengarna själv så att jag själv får ta ansvar för mina utlägg. Vården går år skogen hur som helst. Då är det bra om jag lyckats lägga undan en slant.

    Ett gammalt citat som jag brukade använda mig av tidigare är "Taxes are the price we pay to live in a civilized society." Men nu när samhället blir allt mindre civiliserat avtar min lust att betala hög skatt.

    Detta tror du inte ens på själv.
    Och vården blir dyrare också, men ta bort skattepengar gör ju vården sämre, så hur kan man ha missa det?


    Aniiee skrev 2022-05-27 17:26:38 följande:
    Det är samma i Huddinge. Moderaterna stoppade hellre 400+ miljoner i skattkistan förra året än lade de 5 miljoner som fattas i social omsorg och ca 15 som fattas i äldreomsorgen. Den enkla sanningen är att moderaterna hellre återingör ättestupan än sänker sitt överskott med 4%

    Annanm, allmän reflerktion för tråden och andra liknande diskussioner:
    Mänga klagar på regeringe. Ingen klagar på kommunernerna och deras styre, eller på regionerna och deras styre, trots att det är där såna här frågor hör hemma. Personligen skyller jag på att riksdagsval, kommunval och regionval sker samtidigt. Jag tror att dessa behöver differensieras i tid, så att folk lär sig igen vart de ska vända sig för de olika delarna av påverkan de kan göra.

    Därför man ska rösta på andra partier för sjukvården än den man har i sin region och om det är så illa i sin region.


    Och hon i Stockholm är ju helt galen och verkar tro ljuga om verkligheten är sant, vet inte vilken som är mest galen.
    Men att säga att det är socialdemokraternas fel för hur det ser ut i Stockholm och när de inte ens styrt de senaste 10år.
    Och det är bara toppen på isberget och med tokigheter där.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Sparbössan) skrev 2022-05-28 10:02:31 följande:
    Rätt intressant att det uttalandet kommer från just dig.

    Det är väl ändå rätt enkelt att förstå. Du spelar bara oförstånde får vi  hoppas. För din skull.

    Den "apparaten" finns redan.

    USAs förre president heter Donald Trump.
    Varför kallar du honom så nedsättande för "trumpen"? Är det av samma anledning som du så föraktfullt kallar ledaren för Sveriges, idag, näst största parti, Jimmie Åkesson, för "Jimpa"?
    Brukar du skapa hånfulla öknamn för människor du inte gillar irl också?

    Ja, så var det en gång i tiden. Numera är Sverige känt som ett land med gängkriminalitet, skjutningar och våld. Hur det blev så vet vi alla, även de (du?) som förnekar det.

    Det behöver det inte göra. Det finns annat att dra in på kan jag lova.


    Tjat 

    Ännu mer tjat


    Och så lite tjat till.

    Rätt intressant det var osaklig kritik.

    JA, det är enkelt att förstå att bidrag är bra, och att de som fuskar så har man lagar till detta.

    Nej, den finns inte för banbidrag, och det krävs en myndighet som kostar massa pengar, vet du inget om förvaltning?
    Och det är billigare att bara gå efter födsel och sen ett gäng år till....

    trumpen han hade extrema problem med COVID-19 och det var den sjukliga narcissismen som fick han att vilja sluta vara med i WHO, för rumpen tål inte att någon vet bättre än trumpen, men kanske vi inte ska låtsas om och med tanke p hur osaklig du var där.

    Nej, Sverige är inte känt för gängkriminalitet, och det enda du berättar är att du har en agenda, för gängkriminalitet är en smekning mot andra länders.
    Så vad fick dig säga en så galet inkorrekt sak?
    För du kunde ju varit saklig och, men det gick inte av dig, vill du göra nya försök med denna?

    HAHA, mindre skatt blir vården sämre, och du berättar även att du inte förstår något alls om vården.
    Varför gör du det så tydligt?
    Men lycka till och förklara detta för vården, för inser att dom skulle bara skaka på huvudet när du kommer dit och säger något så sjukt tokigt.
    Så bara antar det är en agenda som får dig säga så tokiga saker.
    Den Amerikanska modellen som ni brukar vurma för, där är vården MYCKET MYCKET& dyrare och inte för alla, och det vill man ha, undra varför, för det saknar helt logik.

    Att du vill ha sämre vård kallar du "tjat", det berättar en hel del om dig faktiskt.

    Och sen säger du det för mer "tjat" och vilja ha bättre vård, vilket inte skattesänkning kan ge.

    Och sen upprepar du hur du inte vill ha bättre vård för alla.


    Jag gör helt enkelt slutsatsen att du vill vården ska bli sämre, då inte en enda sak du skrivit visar på annat.


    Tycker du inte det är intressant i fantasin att det alltid går sänka skatten.

    Nu blir det mer av samma tillbaka av dig och om du underlåter dig att svara, och hur du inte har någon lösning ens.
    Så vad ska vi göra med en osakligt påståenden om sakpolitik som du inte ens snuddar på att diskutera?
    Din agenda är fallerad och bor du i Stockholm så är det en person och parti du ska titta på, så har du svaret i hur man gör bättre vård, släng ut moderaterna i Stockholms region pga de inte bryr sig om att göra vården för alla.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (MED)
    klyban skrev 2022-05-28 11:11:49 följande:

    Ja, det är en liten del av framgången, och det är många till och som kommer av skattepengar.


    Det är bra för folkhälsan att stödja idrott och motion och ger besparingar i vården.
    Glömmer man av detta när man pratar om den hjälpen, så berättar man att man inte riktigt förstår denna fråga och hjälp.


    Det är oftast ett väldigt speciella klientel som tror man kan sänka skatten hela tiden, och detta hör hemma brukligt med svåra populister.


    Anonym (Son) skrev 2022-05-27 16:52:44 följande:
    Låt mig behålla pengarna själv så att jag själv får ta ansvar för mina utlägg. Vården går år skogen hur som helst. Då är det bra om jag lyckats lägga undan en slant.

    Ett gammalt citat som jag brukade använda mig av tidigare är "Taxes are the price we pay to live in a civilized society." Men nu när samhället blir allt mindre civiliserat avtar min lust att betala hög skatt.

    Detta tror du inte ens på själv.
    Och vården blir dyrare också, men ta bort skattepengar gör ju vården sämre, så hur kan man ha missa det?


    Därför man ska rösta på andra partier för sjukvården än den man har i sin region och om det är så illa i sin region.


    Och hon i Stockholm är ju helt galen och verkar tro ljuga om verkligheten är sant, vet inte vilken som är mest galen.
    Men att säga att det är socialdemokraternas fel för hur det ser ut i Stockholm och när de inte ens styrt de senaste 10år.
    Och det är bara toppen på isberget och med tokigheter där.


    Som sagt.  Jag har inte sagt ett ord om att sluta subventionera barn- och ungdomsidrott. Just för att det bidrar till folkhälsan med att komma in i en hälsosam livsstil som ung.

    Vuxenidrott är en helt annan sak och något vi bör bekosta själva. Att mitt korpenlag subventioneras gör ingen nytta alls för folkhälsan. Vi bör betala för oss själva. Och vi kan också träna helt gratis i naturen och med vår egna kropp. Att kommunerna ser till att det finns utegym och elljusspår är en investering i folkhälsan för vuxna som är vettig. Inte bidrag till föreningar för vuxna människor.
  • klyban
    Anonym (MED) skrev 2022-05-28 12:00:52 följande:
    Som sagt.  Jag har inte sagt ett ord om att sluta subventionera barn- och ungdomsidrott. Just för att det bidrar till folkhälsan med att komma in i en hälsosam livsstil som ung.

    Vuxenidrott är en helt annan sak och något vi bör bekosta själva. Att mitt korpenlag subventioneras gör ingen nytta alls för folkhälsan. Vi bör betala för oss själva. Och vi kan också träna helt gratis i naturen och med vår egna kropp. Att kommunerna ser till att det finns utegym och elljusspår är en investering i folkhälsan för vuxna som är vettig. Inte bidrag till föreningar för vuxna människor.

    Samma gäller barn som vuxen, det går inte låtsas bort att rörelse och bra mat ger en ökad hälsa.


    Och utan dessa bidrag du pratar om, skulle en hel folkrörelse gå under, är det syftet med det du skriver?
    Och sen kommer hälsonackdelarna på detta.


     


    Även låter det lite som att du anser att det du inte gillar, dom ska inte få bidrag, är det så?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Sparbössan)
    klyban skrev 2022-05-28 11:26:11 följande:

    1.Rätt intressant det var osaklig kritik.

    2. JA, det är enkelt att förstå att bidrag är bra, och att de som fuskar så har man lagar till detta.

    3. Nej, den finns inte för banbidrag, och det krävs en myndighet som kostar massa pengar, vet du inget om förvaltning?
    Och det är billigare att bara gå efter födsel och sen ett gäng år till....

    4. trumpen han hade extrema problem med COVID-19 och det var den sjukliga narcissismen som fick han att vilja sluta vara med i WHO, för rumpen tål inte att någon vet bättre än trumpen, men kanske vi inte ska låtsas om och med tanke p hur osaklig du var där.

    5. Nej, Sverige är inte känt för gängkriminalitet, och det enda du berättar är att du har en agenda, för gängkriminalitet är en smekning mot andra länders.
    Så vad fick dig säga en så galet inkorrekt sak?
    För du kunde ju varit saklig och, men det gick inte av dig, vill du göra nya försök med denna?

    6. HAHA, mindre skatt blir vården sämre, och du berättar även att du inte förstår något alls om vården.
    Varför gör du det så tydligt?
    Men lycka till och förklara detta för vården, för inser att dom skulle bara skaka på huvudet när du kommer dit och säger något så sjukt tokigt.
    Så bara antar det är en agenda som får dig säga så tokiga saker.
    Den Amerikanska modellen som ni brukar vurma för, där är vården MYCKET MYCKET& dyrare och inte för alla, och det vill man ha, undra varför, för det saknar helt logik.

    Att du vill ha sämre vård kallar du "tjat", det berättar en hel del om dig faktiskt.

    Och sen säger du det för mer "tjat" och vilja ha bättre vård, vilket inte skattesänkning kan ge.

    Och sen upprepar du hur du inte vill ha bättre vård för alla.


    Jag gör helt enkelt slutsatsen att du vill vården ska bli sämre, då inte en enda sak du skrivit visar på annat.


    7. Tycker du inte det är intressant i fantasin att det alltid går sänka skatten.

    8. Nu blir det mer av samma tillbaka av dig och om du underlåter dig att svara, och hur du inte har någon lösning ens.
    Så vad ska vi göra med en osakligt påståenden om sakpolitik som du inte ens snuddar på att diskutera?
    Din agenda är fallerad och bor du i Stockholm så är det en person och parti du ska titta på, så har du svaret i hur man gör bättre vård, släng ut moderaterna i Stockholms region pga de inte bryr sig om att göra vården för alla.


    1. Inte alls!

    2. Vilket många kommer undan med. Och vissa bidrag (läs flerbarnstillägg) är rent idiotiskt.

    3. Ja, den finns. Den heter Försäkringskassan. Där har majoriteten sin inkomst inlagd.

    4. Vågar du inte svara på frågan om öknamn? Utöver det har jag inte sagt ett knyst om vad jag anser om honom och hans så kallade politik.

    5. Dessvärre har jag rätt. Du lär inse det tids nog du med.

    www.svd.se/a/gWbJ19/bra-om-dodsskjutningar-i-sverige-jamfort-med-europa

    6. Du har fel även här. Det finns annat att prioritera bort än vård. Jag är inte för nedprioritering av vården.

    7. Var skrev jag något om att sänka skatten?

    8. Nu blir det mer av samma tillbaka av dig och om du underlåter dig att svara, och hur du inte har någon förklaring till dina påstående om mina åsikter.
    Så vad ska vi göra med ett osakligt påhopp som du utsätter mig för, som du förmodligen inte ens snuddar på att diskutera?
    Din agenda är fallerad när du ger mig åsikter jag inte uttryckt.

    Jag bor inte i Stockholm för övrigt. Tack och lov.
     
  • Flash Gordon
    Anonym (snigelkott) skrev 2022-05-28 09:41:37 följande:
    Enligt vårddirektören vars föredrag jag hörde nov 2019 så behöver 24% av all arbetskraft jobba i vården om några år för att tillgodose behovet, eftersom allt fler lever allt längre och är allt sjukare.
    Så har det låtit i decennier men det enkla svaret på den är att det finns för många kulturarbetare och journalister och för få vårdutbildade.

    www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/utbildning-och-forskning/analyser-och-prognoser-om-utbildning-och-arbetsmarknad/trender-och-prognoser-om-utbildning-och-arbetsmarknad/pong/statistiknyhet/trender-och-prognoser-2020/

    Folk får helt enkelt lära sig att kultur är en hobby de kan ha vid sidan om och istället förtjäna sitt levebröd på att bädda sängar åt åldringar inom hemtjänsten.

    Ytterligare ett skäl att sänka de skattefinansierade bidragen till kulturen.
    Blå och gul
  • Anonym (MED)
    klyban skrev 2022-05-28 12:21:34 följande:

    Samma gäller barn som vuxen, det går inte låtsas bort att rörelse och bra mat ger en ökad hälsa.


    Och utan dessa bidrag du pratar om, skulle en hel folkrörelse gå under, är det syftet med det du skriver?
    Och sen kommer hälsonackdelarna på detta.


     


    Även låter det lite som att du anser att det du inte gillar, dom ska inte få bidrag, är det så?


    Jag älskar idrott och är engagerad i idrottsrörelsen där jag lägger många timmar i veckan gratis för andra personers skulle så jag kan verkligen inte förstå var din tro att jag på något sätt är emot den kommer ifrån. Det jag säger är att vuxna människor ska finansiera sin egen hobby. Oavsett om det är fotboll, keramik eller religion. Staten ska inte finansiera den. 

    Idrottsrörelsen har en viktig funktion för barn och unga att komma in i vanan att röra sig. Vuxna som är ovana att idrotta lär inte söka sig till en fotbollsförening på samma sätt som en 8-åring så bidragen till vuxenidrott träffar inte alls på samma sätt. För en vuxen är det fullt naturligt att komma igång med gratisalternativ som promenader, jogga och utegym. Alternativt att betala för gymkort. Eller så kan de söka sig till en fotbollsförening och betala vad det kostar utan subventioner för att de ska hållas till ungdomsidrotten. Lär fortfarande vara väldigt mycket billigare än gymmet.

    Jag utgår från att jag som pensionär kommer engagera mig i studiecirklar, för det är den personligheten jag har att jag gillar föreningslivet och gemenskapen. Men det ändrar inte min syn att jag tycker att jag och mina blivande studiecirkelkamrater ska betala för det själva. Och jag är gärna med i att då ta fram ett system där tex jag kan betala lite extra för att gå in i en kassa att sponsra de pensionärer som kanske inte har råd att deltaga på "min" studiecirkel. Men absolut emot att staten ska gå in och betala hej vilt till höger och vänster utan varje "vuxenförening" behöver hitta sina egna vägar för finansiering med egna pengar.
  • klyban
    Anonym (Sparbössan) skrev 2022-05-28 12:35:04 följande:
    1. Inte alls!

    2. Vilket många kommer undan med. Och vissa bidrag (läs flerbarnstillägg) är rent idiotiskt.

    3. Ja, den finns. Den heter Försäkringskassan. Där har majoriteten sin inkomst inlagd.

    4. Vågar du inte svara på frågan om öknamn? Utöver det har jag inte sagt ett knyst om vad jag anser om honom och hans så kallade politik.

    5. Dessvärre har jag rätt. Du lär inse det tids nog du med.

    www.svd.se/a/gWbJ19/bra-om-dodsskjutningar-i-...

    6. Du har fel även här. Det finns annat att prioritera bort än vård. Jag är inte för nedprioritering av vården.

    7. Var skrev jag något om att sänka skatten?

    8. Nu blir det mer av samma tillbaka av dig och om du underlåter dig att svara, och hur du inte har någon förklaring till dina påstående om mina åsikter.
    Så vad ska vi göra med ett osakligt påhopp som du utsätter mig för, som du förmodligen inte ens snuddar på att diskutera?
    Din agenda är fallerad när du ger mig åsikter jag inte uttryckt.

    Jag bor inte i Stockholm för övrigt. Tack och lov.
     

    1 Osakligheten kvarstår ser jag.
    2 Det finns lagar för fusk, the end där.
    3 Försöker du låtsas om att inkomstpröva barnbidrag inte kommer kosta en satans massa pengar, vet du inget om förvaltning fungerar?
    4 Det är trumpen svåra narcissism som berättar att det är anledningen till rumpen ville lämna WHO, hur gick det ens missa, kanske för mycket whataboutism?
    5 VI har redan fakta på att sjukvården blir dyrare, ta USA som är 2-3 ggr dyrare än vård, och för öka kapaciteten, det kostar alltid pengar.
    Och det berättar att du aldrig kommer få rätt, och det bästa av allt, du kommer alltid tänka på detta i frågan och inse du inte fått rätt än och det komerm fortgå livet ut för dig kan jag berätta redan nu för dig.
    Och det bästa av allt, du kan aldrig undkomma denna
    6 Du glömde av att vad, medvetet?
    Det är sjukt intressant att du undviker de sakpolitiska frågorna när de inte passar dig och din fallerande agenda.
    7 Vet du inte vad du svarar på ens?
    Allt handlade om att sänka skatten för vården, innebär en än sämre vård och är extremt självförklarande också, ja, om man nu inte har en agenda i vägen, för då blir det bara inkorrekt har man lärt sig.
    8 Ska jag svara på osaklighet av dig för?
    Varför ska jag göra det, tråden handlar inte om ord på en rad, utan om annat och sakpolitik och dess effekter.


    Anonym (Sparbössan) skrev 2022-05-28 12:36:54 följande:
    Det här blev ju bara så generalfel som det kunde bli.

    Och nu orkar jag inte skriva om allt det jag skrev som blev rena pyttipannan av när det publicerades!

    Nåja, den här länken kan jag ändå klistra in igen.

    www.svd.se/a/gWbJ19/bra-om-dodsskjutningar-i-...
     

    Det enda du berättar är att du inte förstår att gängvåld är ett extremt litet problem i jämförelse med de som verkligen har gäng våld.


    Och är det din agenda som tvingar dig säga det felet?
    Du kunde sagt detta på annat sätt och istället ha en poäng, det får du inte nu och med den svåra glömskan du uppvisar där.


     


    Vill du lösa gängkrigen, så löser du detta med ta deras inkomster ifrån dom.
    Men det berättar ni oftast att ni är helt ointresserade av i eran extremhöger, det måste då betyda att ni gillar detta våld.
    Eller är det nu svårt och veta vilket ben du ska stå på?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (MED) skrev 2022-05-28 12:45:24 följande:
    Jag älskar idrott och är engagerad i idrottsrörelsen där jag lägger många timmar i veckan gratis för andra personers skulle så jag kan verkligen inte förstå var din tro att jag på något sätt är emot den kommer ifrån. Det jag säger är att vuxna människor ska finansiera sin egen hobby. Oavsett om det är fotboll, keramik eller religion. Staten ska inte finansiera den. 

    Idrottsrörelsen har en viktig funktion för barn och unga att komma in i vanan att röra sig. Vuxna som är ovana att idrotta lär inte söka sig till en fotbollsförening på samma sätt som en 8-åring så bidragen till vuxenidrott träffar inte alls på samma sätt. För en vuxen är det fullt naturligt att komma igång med gratisalternativ som promenader, jogga och utegym. Alternativt att betala för gymkort. Eller så kan de söka sig till en fotbollsförening och betala vad det kostar utan subventioner för att de ska hållas till ungdomsidrotten. Lär fortfarande vara väldigt mycket billigare än gymmet.

    Jag utgår från att jag som pensionär kommer engagera mig i studiecirklar, för det är den personligheten jag har att jag gillar föreningslivet och gemenskapen. Men det ändrar inte min syn att jag tycker att jag och mina blivande studiecirkelkamrater ska betala för det själva. Och jag är gärna med i att då ta fram ett system där tex jag kan betala lite extra för att gå in i en kassa att sponsra de pensionärer som kanske inte har råd att deltaga på "min" studiecirkel. Men absolut emot att staten ska gå in och betala hej vilt till höger och vänster utan varje "vuxenförening" behöver hitta sina egna vägar för finansiering med egna pengar.

    Dessa bidrag hjälper massor, och detta vill du ha bort?
    Och om det är så, hur går det ens tolka på annat sätt och oavsett hur mycket du gillar idrott?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Sparbössan)
    klyban skrev 2022-05-28 12:51:28 följande:

    1 Osakligheten kvarstår ser jag.
    2 Det finns lagar för fusk, the end där.
    3 Försöker du låtsas om att inkomstpröva barnbidrag inte kommer kosta en satans massa pengar, vet du inget om förvaltning fungerar?
    4 Det är trumpen svåra narcissism som berättar att det är anledningen till rumpen ville lämna WHO, hur gick det ens missa, kanske för mycket whataboutism?
    5 VI har redan fakta på att sjukvården blir dyrare, ta USA som är 2-3 ggr dyrare än vård, och för öka kapaciteten, det kostar alltid pengar.
    Och det berättar att du aldrig kommer få rätt, och det bästa av allt, du kommer alltid tänka på detta i frågan och inse du inte fått rätt än och det komerm fortgå livet ut för dig kan jag berätta redan nu för dig.
    Och det bästa av allt, du kan aldrig undkomma denna
    6 Du glömde av att vad, medvetet?
    Det är sjukt intressant att du undviker de sakpolitiska frågorna när de inte passar dig och din fallerande agenda.
    7 Vet du inte vad du svarar på ens?
    Allt handlade om att sänka skatten för vården, innebär en än sämre vård och är extremt självförklarande också, ja, om man nu inte har en agenda i vägen, för då blir det bara inkorrekt har man lärt sig.
    8 Ska jag svara på osaklighet av dig för?
    Varför ska jag göra det, tråden handlar inte om ord på en rad, utan om annat och sakpolitik och dess effekter.


    Anonym (Sparbössan) skrev 2022-05-28 12:36:54 följande:
    Det här blev ju bara så generalfel som det kunde bli.

    Och nu orkar jag inte skriva om allt det jag skrev som blev rena pyttipannan av när det publicerades!

    Nåja, den här länken kan jag ändå klistra in igen.

    www.svd.se/a/gWbJ19/bra-om-dodsskjutningar-i-...
     

    Det enda du berättar är att du inte förstår att gängvåld är ett extremt litet problem i jämförelse med de som verkligen har gäng våld.


    Och är det din agenda som tvingar dig säga det felet?
    Du kunde sagt detta på annat sätt och istället ha en poäng, det får du inte nu och med den svåra glömskan du uppvisar där.


     


    Vill du lösa gängkrigen, så löser du detta med ta deras inkomster ifrån dom.
    Men det berättar ni oftast att ni är helt ointresserade av i eran extremhöger, det måste då betyda att ni gillar detta våld.
    Eller är det nu svårt och veta vilket ben du ska stå på?


    1. Du behöver gå till Specsavers.
    2. Lagar bryts., the end där.
    3. Hihi, på dig. *fniss*
    4. Lämnar obesvarat då du inte vågar svara på min fråga om öknamn. Har för övrigt inte påstått något, what so ever, om Trump och hans göranden.
    5. Har inte sagt ett ord om sjukvården i USA, så varför tjatar du på mig om det?
    6. Det gör jag inte.
    7. Självklart vet jag det. Annars hade jag inte skrivit.

    www.svd.se/a/gWbJ19/bra-om-dodsskjutningar-i-sverige-jamfort-med-europa

    Där har du facit. Vill du ha fler så säg bara till.
    T o m Sveriges Radio P1 har berättat att Sverige ses på som ett farligt land att leva, av andra länders befolkning.

    Nu vet jag förstås att du ska börja agera papegoja som vanligt. Dock kan du inte räkna med att jag är lika ivrig på ett dravlande utan slut, som du och en viss E brukar ägna er åt.

    Jag ska ta på mig reglkläder och gå ut och andas frisk luft istället. Det är iallafall gratis!
    Och hälsosamt för oss som inte bor i storstan.
Svar på tråden Mer än halva lönen i skatt!