• Medelad20

    Till Barn Sandaler med eller utan strumpor

    Använder era småbarn sockor/strumpor i sandalerna?

    Min 3 åring har oftast strumpor i, typ ankelsockor eller vanliga. Tänker att foten dels kan glida mer fritt utan att klibba fast i skon. Samt att alla sandkorn osv inte stör lika mycket, speciellt på förskolan då man inte vet vad de ska göra under dagen. 

  • Svar på tråden Till Barn Sandaler med eller utan strumpor
  • Medelad20
    Jag är bara jag skrev 2022-06-28 21:20:40 följande:

    Aldrig strumpor. Sandalerna används när det är varmt och då har man ju själv inte strumpor heller.


    Fast själv springer man ju inte i sandaler vilket barn gör, behöver inte foten kunna glida lite då?  vilket den ej kan om barfota. tänker om det är lättare att ramla.

    Sen blir ju sandaler med strumpor ändå mer luftigt än vad en sneaker hade varit.

    Men skicka barnet barfota till förskolan?
  • Pascal

    Nej dom är alltid barfota i sandalerna. Tänker att det är väl just därför man har sandaler, för att det är för varmt för vanliga strumpor och skor och man vill kunna lufta småfossingarna :)

  • Medelad20
    Pascal skrev 2022-06-28 21:34:58 följande:

    Nej dom är alltid barfota i sandalerna. Tänker att det är väl just därför man har sandaler, för att det är för varmt för vanliga strumpor och skor och man vill kunna lufta småfossingarna :)


    Men är barn barfota då på förskolan?
  • Anonym (Sara)

    Mina barn har strumpor när de har sandaler. 

  • Anonym (Om)

    Inga strumpor i sandaler, det blir för varmt tycker dottern. Och ja, barfota på förskolan också. 

  • Jag är bara jag

    Mina barn ramlar ibland oavsett sandaler, strumpor eller skor, det är liksom sånt småbarn gör. Inte ramlar de mer med sandaler i alla fall. Vi har sandaler med kardborrband och de sitter bra.

  • Aliona

    Med strumpor. Vi köpte väldigt tunna och korta strumpor som passar bra i sandaler och som inte blir för varma. Tror att det är bekvämare och som du säger, känns inte helt bra att vara barfota på förskolan. 

  • Anonym (E)

    Galen tanke; ?ta på barnet strumpor när ni kommer till förskolan?.
    wait What?!!!! ;)

Svar på tråden Till Barn Sandaler med eller utan strumpor