• Manta33

    Har någon av er testat eteriska oljor innan/under graviditet?

    jag har hört mycket både bra och dåligt om eteriska oljor. Att man ska vara försiktig. Vissa säger att det är helt ofarligt osv. Undrar om någon av er har några erfarenheter av det eller är kunniga i detta ämne? Jag försöker bli gravid och undrar om det finns något som kan hjälpa eller vad man ska akta sig för om man blir gravid. 

    Jag använder eteriska oljor istället för sköljmedel just nu.
  • Svar på tråden Har någon av er testat eteriska oljor innan/under graviditet?
  • Manta33
    Manta33 skrev 2022-06-29 11:20:27 följande:
    Har någon av er testat eteriska oljor innan/under graviditet?
    jag har hört mycket både bra och dåligt om eteriska oljor. Att man ska vara försiktig. Vissa säger att det är helt ofarligt osv. Undrar om någon av er har några erfarenheter av det eller är kunniga i detta ämne? Jag försöker bli gravid och undrar om det finns något som kan hjälpa eller vad man ska akta sig för om man blir gravid. 

    Jag använder eteriska oljor istället för sköljmedel just nu.
    En till sak. Det står att man inte ska dricka lavendel te men att man kan använda lavendel oljor. Hur får ni det här att gå ihop? 
  • Sanlin90

    Finns en olja med progesteron minns inte namn men youngliving har den, typ phyto plus eller nått som ska hjälpa mot pms men kan funka för att bli gravid med.

Svar på tråden Har någon av er testat eteriska oljor innan/under graviditet?