• BellaDonnna

    Förskollärare 39 000 lön?

    Hej,
    jag undrar nyfiket om ni som arbetar som förskollärare framförallt i Stockholm har en lön på runt 40 000. Enligt Stockholms stads hemsida erbjuder  de konkurrenskraftiga  löner och medianlönen är hela 39 000. Nyexade och mer erfarna, vad vad har ni?

  • Svar på tråden Förskollärare 39 000 lön?
  • Anonym (Väntar)
    Anonym (Lilo) skrev 2022-07-27 15:10:41 följande:

    40000 för en dagisfröken?
    Du skojar va? 


    Är pga sådana kommentarer och tankar förskollärare har så dålig ställning och löner. 
    Folk kallar det dagis och ser det bara som barnpassning och inte att förskolan ska utbilda och faktiskt har en läroplan med mål att följa och för att bli förskollärare så krävs det flera år på högskola. 
    Det är grunden för framtida lärande
  • Anonym (Nyexad)
    BellaDonnna skrev 2022-07-27 14:42:48 följande:
    Förskollärare 39 000 lön?

    Hej,
    jag undrar nyfiket om ni som arbetar som förskollärare framförallt i Stockholm har en lön på runt 40 000. Enligt Stockholms stads hemsida erbjuder  de konkurrenskraftiga  löner och medianlönen är hela 39 000. Nyexade och mer erfarna, vad vad har ni?


    Min enda referens är.
    Nyexad från GIH, ingångslön 41 500/mån på gymnasieskola.
    28 år.
  • Anonym (Nyexad)
    BellaDonnna skrev 2022-07-27 16:26:56 följande:

    Det är ju en bra lön, trivs du? Vika ämnen undervisar du i?


    Det är min enda referens men det är inte jag. Jag är i en annan bransch.
    Hen har inte börjat än, hen är nöjd med lönen.
    Ämne e-sport samt någon form av mentorskap i samband med praktik för alla årskullarna.
  • Anonym (vobbler)
    Anonym (Väntar) skrev 2022-07-27 16:02:09 följande:
    Är pga sådana kommentarer och tankar förskollärare har så dålig ställning och löner. 
    Folk kallar det dagis och ser det bara som barnpassning och inte att förskolan ska utbilda och faktiskt har en läroplan med mål att följa och för att bli förskollärare så krävs det flera år på högskola. 
    Det är grunden för framtida lärande
    Det är samma dagis som förr, bara olika titlar.
  • Anonym (Förskollärare, examen 2015)

    Jag har 37000 i lön utan årets lönehöjning. Började på 29000, 2015. Kass löneökning. Arbetar i en närort till Sthlm. 
    Känner en som arbetar i Sthlms stad, tjänar 41500. 

  • Anonym (Förskollärare, examen 2015)
    Anonym (vobbler) skrev 2022-07-27 17:59:43 följande:
    Det är samma dagis som förr, bara olika titlar.
    Det hade varit trevligt att ha 13 barn på 3-4 pedagoger och att slippa dokumentationskravet på att uppfylla politiska riktlinjer. Om vi pratar om förr. 
Svar på tråden Förskollärare 39 000 lön?