• Luffsan

    Positivt ägglossningstest men ingen mens?!

    Den 25/7 visade mitt ägglossningstest positivt Så borde haft ägglossning senast några dar efter. 


    jag har fortfarande inte fått mens och undrar om de är vanligt att få positiva Ägglossningstest men att mensen uteblir ändå? 

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest men ingen mens?!
  • Jag är bara jag

    Det är fullt möjligt eftersom äl-test inte är bevis på att ägget verkligen släpper. De visar bara att hormonet finns där. För du har väl tagit gravtest och faktiskt uteslutit att du är gravid antar jag?

  • Luffsan
    Jag är bara jag skrev 2022-08-10 17:23:18 följande:

    Det är fullt möjligt eftersom äl-test inte är bevis på att ägget verkligen släpper. De visar bara att hormonet finns där. För du har väl tagit gravtest och faktiskt uteslutit att du är gravid antar jag?


     


    nej jag har inte tagit något gravtest i närtid. 


    har gått och väntat på mensen och började fundera nu om de kan vara så att den hoppar över ägglossning. 


    men hade ägglossningssmärtor så jag antar att ägglossning skedde. 


    men är de vanligt att ägglossning uteblir? 

  • Luffsan
    Jag är bara jag skrev 2022-08-10 17:37:20 följande:

    Men snälla du- ta ett gravtest.  // Glad


     


    hehe jag tog ett förra veckan som visade svagt plus och fick förhoppningar men efter de va all test blanka så blev arg hehe 

    vågar knappt ta för är rädd att bli besviken. så började fundera på om den inte kom alls hehe 


     

  • medioker
    Luffsan skrev 2022-08-10 18:13:07 följande:

     


    hehe jag tog ett förra veckan som visade svagt plus och fick förhoppningar men efter de va all test blanka så blev arg hehe 

    vågar knappt ta för är rädd att bli besviken. så började fundera på om den inte kom alls hehe 


     


    Ta ett digitalt 
Svar på tråden Positivt ägglossningstest men ingen mens?!