Inlägg från: Simone |Visa alla inlägg
  • Simone

    Skickar hem friskt barn

    Det här är en sak som har hänt ett flertal gånger och som gör mig riktigt less.

    idag skickade en fröken sms till mig och sa att mitt ena barn har varit hängig senaste timmen och att dom då tog tempen som visade 37.6. Dom sa även att det räknas som feber på små barn (mitt barn är 2,5).

    när jag kommer till förskolan möts jag av en jätte glad och pigg unge som har pratat, hoppat och sjungit hela vägen hem. Ätit massa nu och är precis lika glad och vild som vanligt. Jag tog tempen hemma och hon har 37.1. 


    det här är något som har hänt flera gånger, att dom ringer efter mig eller sambon och säger att barnen är sjuka, trots att dom inte är det!
    mitt Barn vaknar runt 05 varje morgon så vid kl 11 är hon väldigt seg och trött, det är något jag har tagit upp med fröknarna. men istället för att tänka på det och kanske avvakta lite så säger dom att hon är sjuk.

    så just nu sitter jag hemma och vabbar med en snor/host/feberfri unge.

    får dom verkligen göra såhär? det är alltså något som händer några gånger i månaden. Finns det något jag kan göra? prata med dom och förklara varför hon kan vara lite trött och hängig på förmiddagen verkar inte hjälpa?

  • Svar på tråden Skickar hem friskt barn
  • Simone

    Tack för svar! Jag ska absolut prata med rektorn om detta. 


    vi har försökt att hålla henne vaken lite längre på kvällarna för att hon ska sova lite längre än till 05, men icke. 


    har även sagt till fröknarna att det som funkar bästa hemma när hon börjar bli seg innan lunch är att sitta och mysa en stund, läsa bok eller titta Något program på paddan. 

Svar på tråden Skickar hem friskt barn