• Kladdkakan97

    Partner har luftrörskatarr, får han vara med?

    Hej :) jag är gravid i vecka 40 as we speak. Min sambo har luftrörskatarr och hostar som en dåre. Han är väldigt sänkt men har just nu ingen feber utan mest hostar han och mår väldigt dåligt då hans luftrör knastrar. 


    jag kan ju egentligen föda när som helst.. tror ni han är välkommen dit då det inte är covid? Eller är det fortfarande en risk, med tanke på det virus som han fortfarande har? gå i en korridor där nyfödda barn är osv? de har ju inget immunförsvar och jag är jätteorolig. 


    vi bor i Stockholm förövrigt. Vad tror ni? Ärliga svar tack!

  • Svar på tråden Partner har luftrörskatarr, får han vara med?
  • Anonym (Lisa)
    Kladdkakan97 skrev 2022-09-10 16:22:31 följande:
    Partner har luftrörskatarr, får han vara med?

    Hej :) jag är gravid i vecka 40 as we speak. Min sambo har luftrörskatarr och hostar som en dåre. Han är väldigt sänkt men har just nu ingen feber utan mest hostar han och mår väldigt dåligt då hans luftrör knastrar. 


    jag kan ju egentligen föda när som helst.. tror ni han är välkommen dit då det inte är covid? Eller är det fortfarande en risk, med tanke på det virus som han fortfarande har? gå i en korridor där nyfödda barn är osv? de har ju inget immunförsvar och jag är jätteorolig. 


    vi bor i Stockholm förövrigt. Vad tror ni? Ärliga svar tack!


    Ring sjukhuset och fråga. Bättre att ni får korrekt besked, så ni kan förbereda er om han inte får vara med. 


     

Svar på tråden Partner har luftrörskatarr, får han vara med?