• Anonym (Wilda)

    När kommer mensen ?

    Missfall slutet av AugSiri. Fick cytotek. titta med Ul efter 1 veckan inga rester allt såg bra ut. 


    Nu har det gått typ 1 månad ännu ingen mens ? När kommer den tillbaka. känner mig stressad på att den inte kommer.

    har flera barn sen tidigare, aldrig haft missfall först. Mitt yngsta barn är 2 år.

  • Svar på tråden När kommer mensen ?
  • Anonym (4)

    Det beror på om och när du hade ägglossning. Det är vanligt med både utebliven och senare äl än vanligt efter m.f. Ju senare m.f desto vanligare med utebliven äl. Jag hade ingen alls efter m.f v.11- då kom mensen efter 6,5 vecka.

  • Majonnäs

    Tror det kan ta sin tid, kroppen kan vara i obalans. Fick MA men det blev en väldigt utdragen process i v 15 då det fanns rester kvar och fick ingen skrapning fören 7 veckor efteråt. Har du testat negativt på graviditetstest än ? Jag skrapades 5 september, trodde jag hade äl förra måndagen men fick mens idag redan så tror äl hoppade över helt. 

  • Anonym (4)
    Anonym (Wilda) skrev 2022-09-29 13:22:05 följande:
    Fick i v 6 så tidigt.
    Ge det lite tid ändå. Kroppen ska repa sig och alla hormoner funka igen.
  • Anonym (Jo)

    Hej, har du fått din mens än? Sitter nämligen i samma sits och vill du dela med dig så är jag tacksam 🙂

  • Anonym (Wilda)

    Hej sent svar. jag fick min mens exakt 30 dagar efter missfallet. blödde massor och sen äl igen, blev dock inte gravid men har just haft mens igen. Hade även då kraftig mens. kan man ha rester kvar fast man har mens ? 

  • Anonym (Jo)

    Jag var in och kollade så allt såg bra ut förra veckan, då jag blödde till och från, men det blev aldrig en mens. Så då misstänkte dem rester, men det fanns inget där. Sen kom mensen och den var mycket kraftigare än vad den varit innan, sitter just nu och hoppas jag får äl denna månad eftersom den uteblev helt förra 😊

    Men jag tänker att har dem kollat att det inte är några rester så borde det ju inte vara några? 🤔 men du kan ju alltid ringa och rådfråga kk 🙂 

Svar på tråden När kommer mensen ?