• Gladtjejhejhej

    Hjälp

    Hej! Jag är ny här och börjar bli tokig och behöver prata av mig.

    Jag och sambon blev gravida direkt (vi hade knappt börjat försöka) i oktober förra året. I december fick jag missfall och tog det hårt. Jag fick åka in akut och skrapas då delar fastnat och täppt till så min jul var den hemskaste någonsin och jag återhämtade mig inte psykiskt förrän i maj. Då valde vi att börja försöka igen men tyvärr har det denna gången inte alls varit lika lätt...

    Min senaste mens första dag var 11 sept.

    Mensen var beräknad till 6 okt enligt mig och min app men har fortfarande inte dykt upp... Jag testar mig hela tiden och vill ju bara plussa.. men de här testerna är från igår och imorse. Är det spökstreck eller ser ni det jag också hoppas på att jag ser??

  • Svar på tråden Hjälp
  • Gladtjejhejhej
    Gladtjejhejhej skrev 2022-10-13 13:31:51 följande:
    Hjälp

    Hej! Jag är ny här och börjar bli tokig och behöver prata av mig.

    Jag och sambon blev gravida direkt (vi hade knappt börjat försöka) i oktober förra året. I december fick jag missfall och tog det hårt. Jag fick åka in akut och skrapas då delar fastnat och täppt till så min jul var den hemskaste någonsin och jag återhämtade mig inte psykiskt förrän i maj. Då valde vi att börja försöka igen men tyvärr har det denna gången inte alls varit lika lätt...

    Min senaste mens första dag var 11 sept.

    Mensen var beräknad till 6 okt enligt mig och min app men har fortfarande inte dykt upp... Jag testar mig hela tiden och vill ju bara plussa.. men de här testerna är från igår och imorse. Är det spökstreck eller ser ni det jag också hoppas på att jag ser??

    //


    Obs. Det "tjocka" är taget igår runt 13. 

    Stickan är från imorse.
  • Millan644

    Det tunnare ser svagt positivt ut. Borde inte vara så svagt utifrån när din mens var beräknad men du kanske ägglossade senare än beräknat?

  • Gladtjejhejhej

    Skönt att jag inte bara ser osynliga streck 🥹! 

    Jag vet inte, jag gjorde aldrig ett ägglossningstest och sambon var också iväg på jobbresa under större delen av ÄL så jag har inte den blekaste.. men hoppet lever än..

    Jag har haft rejält ont i livmodern och flera gånger trott att jag ska få mens. Även ömma bröst och ont i ryggen och svullna ben.... Men jag vet inte, allt kanske bara är stress och inbillning 🤔

  • Anonym (b)
    Gladtjejhejhej skrev 2022-10-14 06:28:30 följande:

    God morgon.

    Gjorde ett till nu på morgonen.. det allra längst ner och jag tycker nog allt att det är tydligare än igår 🥹


    Det är positivt, grattis :D

    Du hade nog äl senare än du tror för annars borde testet visat positivt tidigare. 
  • Anonym (me)

    Dagens test visar tveklöst positivt. Grattis. :)

  • Gladtjejhejhej

    Tack snälla snälla ni för era kommentarer ❤️ jag har gått och känt mig helt förvirrad senaste tiden och nu lär det ju övergå i att vara orolig för ännu ett missfall! Men jag är så himla glad noch får nog fira att det är fredag ändå ☺️🙌🌷🌞

  • Anonym (me)
    Gladtjejhejhej skrev 2022-10-14 07:51:17 följande:

    Tack snälla snälla ni för era kommentarer ❤️ jag har gått och känt mig helt förvirrad senaste tiden och nu lär det ju övergå i att vara orolig för ännu ett missfall! Men jag är så himla glad noch får nog fira att det är fredag ändå ☺️🙌🌷🌞


    Har själv haft missfall så förstår så innerligt din oro, men du....det kommer säkert gå bra den här gången. Än en gång, grattis. :)
  • Elle1234

    Grattis!
    Får jag passa på och fråga vilket ?märke? det är på den tunnare teststickan? Är på ÄL+ 13 idag och testade negativt med RFSU:s test igår, men mensen har inte kommit och det brukar den ha gjort vid detta laget? Undrar om det är värt att testa lite olika tester eftersom de verkar visa olika ibland? Blir tokig av att bara vänta!!

  • Gladtjejhejhej

    Elle1234

    Åh jag förstår verkligen! Jag gjorde minst 10 tester innan de där tre (samt ett till efter dem) man blir ju galen! 

    Jag slängde tyvärr förpackningen men jag körde olika tester och just de där är de billigaste på Apotea ❤️ jag håller tummarna för oss båda två! 🌞

Svar på tråden Hjälp