• t123

    Ingen ökning på gravtestet

    Jag gjorde ett test på BIM igår med (använde sticka från Tento), det visade svaaagt positivt. Det var synligt utan att man måste vrida och vända en massa men väldigt svagt och när det torkade ännu svagare. Gjorde det mitt på dagen efter att inte ha kissat på ett par timmar.

    Ville göra ett test nästa morgon, dvs idag, med morgonurin för att förhoppningsvis få det lite mer bekräftat med ett starkare streck. Men det var inte starkare trots morgonurin, snarare en aning svagare. Inte ett dugg starkare alls! Då gjorde jag ett digitalt för att se att jag inte inbillat mig alltihop, och nej då, där fick jag Gravid 1-2.

    Men visst känns det lite lurt att det inte ökat i styrka sedan igår va? Har knappt några symtom över huvud taget, och vill minnas att jag känt av mycket mer de tidigare gångerna jag varit gravid med de tre barn vi har, men det är ju svårt att minnas helt.

    Försöker lägga in en bild så får ni se hur extremt svaga testerna är! Jag är alltså kring BIM/någon dag efter! Har haft mycket starkare test tidigare gånger men då har det också varit av annat märke. Det övre är det jag gjorde igår och det undre gjorde jag imorse.

  • Svar på tråden Ingen ökning på gravtestet
  • t123


    Här kommer bilden.
    Övre - igår mitt på dagen, på BIM.
    Undre - idag med morgonurin, BIM+1.
  • Happy80
    Mina test har sett ut så runt bim när jag haft kemisk graviditet som inte fäst ordentligt, men det kan ju lika gärna vara att du haft något senare ägglossning än du trott och att det ökar om ett par dagar. Hade tittat mer på stegringen över tid än styrkan en viss dag. håller tummarna!
  • t123
    Happy80 skrev 2022-10-20 12:07:54 följande:
    Mina test har sett ut så runt bim när jag haft kemisk graviditet som inte fäst ordentligt, men det kan ju lika gärna vara att du haft något senare ägglossning än du trott och att det ökar om ett par dagar. Hade tittat mer på stegringen över tid än styrkan en viss dag. håller tummarna!
    Tack för ditt svar! Precis, jag får testa ett par dagar för att se tydligare! När har du börjat blöda i förhållande till BIM/positivt test när du råkat ut för kemisk graviditet?
  • t123
    Jag är bara jag skrev 2022-10-20 12:44:59 följande:

    Ta ett digitalt med veckor 1,5 vecka efter det första. Då ska veckoantalet ökat.


    Ja, det får jag prova också! Tack :)
  • t123

    Tänkte att jag kan uppdatera ifall någon kommer in på min tråd i framtiden med samma funderingar! Jag testade någon dag senare igen och testen har ökat i styrka, så jag tror att det är som det ska. Väntar några dagar till med digitalt för att få se 2-3 veckor :)

  • t123

    Blir inte riktigt klok på det här. RFSU hade ökat liiite i styrka sen i lördags bara, Tento likaså, där var det nästan exakt samma styrka som fredagens. Clearblue sa däremot gravid 2-3 vilket ju är bra. Men blir så förvirrad av stickorna! :/

  • t123

    Blir inte riktigt klok på det här. RFSU hade ökat liiite i styrka sen i lördags bara, Tento likaså, där var det nästan exakt samma styrka som fredagens. Clearblue sa däremot gravid 2-3 vilket ju är bra. Men blir så förvirrad av stickorna! :/

  • Brallans
    t123 skrev 2022-10-24 23:53:28 följande:

    Blir inte riktigt klok på det här. RFSU hade ökat liiite i styrka sen i lördags bara, Tento likaså, där var det nästan exakt samma styrka som fredagens. Clearblue sa däremot gravid 2-3 vilket ju är bra. Men blir så förvirrad av stickorna! :/


    Jag har tyvärr bara hört dåligt om RFSU så skulle lita mer på Clearblue men förstår att du vill kolla ökningen jag är just nu inne i samma veva som du men har babyplan tester som jag gillar. 

    Jag har haft två tidiga missfall de två tidigare cyklarna och då kom jag förbi äl+14 sen började testen bli svagare och sedan kom blödningarna. 
  • Jag är bara jag
    t123 skrev 2022-10-24 23:53:28 följande:
    Blir inte riktigt klok på det här. RFSU hade ökat liiite i styrka sen i lördags bara, Tento likaså, där var det nästan exakt samma styrka som fredagens. Clearblue sa däremot gravid 2-3 vilket ju är bra. Men blir så förvirrad av stickorna! :/
    Sluta testa. Du är gravid och har fått ökning på det digitala- det räcker. Glad Är du orolig boka in ett VUL v.8. Då får du klart besked.
Svar på tråden Ingen ökning på gravtestet