• Tamtadam

    Inte bli bjuden

    Mitt barn blev inte bjuden till sin kompis på fest.
    Enligt mamman får hon bjuda vem hon vill. De är 7år och det som gör det väldigt ledsamt är att vi bor väldigt nära och alla andra barn mitt leker med ska gå.
    De har lekt mkt tillsammas och trots hon inte bjudit mitt barn så har hon varit här o frågat om de ska leka.
    Jag vet att mitt barn inte är en favoritkompis men jag tycker det är taskigt av både mamman o henne då de ändå leker tillsammas ibland o har samma vänner.
    Mitt barn har blivit lite utfryst tidigare med och jag har pratat med mamman om det o sa att de behöver inte leka om hennes dotter inte vill men det behöver ju inte vara taskigt.
    Ändå kommer hon o ringer på när hon har lust o mitt barn säger inte nej.
    Jag hade ju aldrig uteslutit nån på det sättet. Med tanke på hur vi bor o hur mycket de lekt genomåren o går i samma klass.
    Jag har talat med mitt barn o försökt avstyra henne med andra aktiviter vi ska göra något annat den dagen såklart.
    Mmen hur kan man göra så som vuxen?
    Undrar om det varit lika kul om det var tvärt om.

  • Svar på tråden Inte bli bjuden
  • Citronella

    Jag tycker också det är taskigt. Undrar om det är mamman eller barnet som bestämt, om flickan vill leka med din dotter och de är kompisar så tycker jag det är konstigt att hon inte blir bjuden därför undrar jag om mamman har sagt att din dotter inte får komma för att hon inte henne eller dig. Jag tycker det är uppmuntran till mobbning och inte okej någonstans. Du har redan pratat med mamman, mer än så kan du inte göra. 

Svar på tråden Inte bli bjuden