• Kairi rin

    Vi är kära, men det är inte lätt..

    Hej.. jag är en tjej med en invandrare bakgrund, jag blev ihop med en svensk man som älskar mig och visar mig olika typer av kärlek som jag har aldrig varit med om.. alltså att vi båda älskar varandra så mycket.. 
    han vill att jag ska flytta in till honom redan och tänker bar fortsätta resten av sitt liv med mig.. men ett problem kvarstår.. min familj.. som har en annan religion och helt annorlunda tänkesätt.. jag har inte berättat till de om min nya pojkvän, och kommer aldrig kunna göra det. Grejen är att jag vill flytta in till honom så snart o börja våran liv tillsammans? men hur ska jag göra det? Hur ska jag bara försvinna ifrån min familjS liv helt så där.. min pojkvän fattar hela mitt problem.. därför tänkte vi få tips av andra.. hur ser ni på problemet?.. vad ska jag göra?.. det är ett stort steg att ta.. jag är vuxen (20 år)  men har al lämnat min familj.. 

  • Svar på tråden Vi är kära, men det är inte lätt..
  • Myten7891

    Förklara för din familj att ni bor i Sverige nu och man är myndig och får göra precis som man vill när man fyllt 18 år.. vill inte din familj anpassa sej eller acceptera regler lagar och ordning till det landet dom valt att flytta till, förmodligen främst för din skull, är det mest synd om dom..  vill dom välja partner, giftemål, gå tillbaka 200 år i tiden är det upp till dom. men då borde dom flytta tillbaka till det som flydde ifrån för att ge dej en bättre framtid.. här gör vi som vill vill 👍


    John
Svar på tråden Vi är kära, men det är inte lätt..