• Anonym (Vad känner han tro)

    Har han känslor för mig?

    I många år har jag haft en av och på relation med en 20 år yngre man. När vi träffades första gången var jag sambo och han singel. Vi blev kks. Vi träffades några gånger i månaden när tid fanns. Vi hade det mysigt. Ibland ledsnade han och "gjorde slut" för att några veckor senare komma tillbaka. För tre år sedan träffade han sin flickvän och numera sambo. Jag trodde det var slut för alltid då. Men nej. Några månader in på deras dejtande tog han kontakt med mig igen. Vi träffades några gånger igen. Sen lämnade han mig igen. Så här har det hållit på under hela deras relation. Han tar kontakt med mig och vi ses. Nu har vi haft kontakt flera månader. Vi ses när han har möjlighet. Det blir inte ofta, men jag värdesätter tillfällena. Hans sambo är "fru material". Fin, bra jobb osv. Deras sexliv vet jag inget om. Jag får för mig att hans känslor för mig är mer än bara sexuella men pga åldersskillnaden blir det aldrig mer. Jag är en väl bevarad hemlighet i hans liv. Han tar ibland stora risker för att få träffa mig. Ni som

  • Svar på tråden Har han känslor för mig?
  • Anonym (Hejhej)

    Hej! Jag kan förstå din situation och tycker det är bra att du inte vill förstöra för deras relation helt genom att få dem att sära på sig. Angående din situation... det är väldigt svårt att säga. Han kan mycket möjligt ha känslor för dig, men då kanske endast sexuella känslor som kommer till o från, precis som du verkar ha för honom. Sålänge han är i en relation där han verkar ha det bra finns det ingen anledning till att försöka vinna honom eller fundera vidare över hur ni känner för varandra. För det står ganska klart, att han är ute efter det sexuella. Hade han inte varit det hade situationen sett annorlunda ut och han antagligen varit med dig på heltid. Kram!

  • Anonym (Vad känner han tro)
    Anonym (Hejhej) skrev 2022-11-20 16:50:40 följande:

    Hej! Jag kan förstå din situation och tycker det är bra att du inte vill förstöra för deras relation helt genom att få dem att sära på sig. Angående din situation... det är väldigt svårt att säga. Han kan mycket möjligt ha känslor för dig, men då kanske endast sexuella känslor som kommer till o från, precis som du verkar ha för honom. Sålänge han är i en relation där han verkar ha det bra finns det ingen anledning till att försöka vinna honom eller fundera vidare över hur ni känner för varandra. För det står ganska klart, att han är ute efter det sexuella. Hade han inte varit det hade situationen sett annorlunda ut och han antagligen varit med dig på heltid. Kram!


    Tack!!
  • Anonym (Lär dig)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-20 16:48:46 följande:
    Och varför är jag boven i dramat enligt dig??! 
    Finns flera trådar om otrohet där folk är trevligare. Kan uppföra sig. Visst ämnet är en het potatis, men jag gör inte detta för att vara elak mot någon. 
    Du är en av två bovar. Du gör det för att du är egostisk och det är elakt.
  • Anonym (Lär dig)
    Anonym (Hejhej) skrev 2022-11-20 16:50:40 följande:
    Hej! Jag kan förstå din situation och tycker det är bra att du inte vill förstöra för deras relation helt genom att få dem att sära på sig. Angående din situation... det är väldigt svårt att säga. Han kan mycket möjligt ha känslor för dig, men då kanske endast sexuella känslor som kommer till o från, precis som du verkar ha för honom. Sålänge han är i en relation där han verkar ha det bra finns det ingen anledning till att försöka vinna honom eller fundera vidare över hur ni känner för varandra. För det står ganska klart, att han är ute efter det sexuella. Hade han inte varit det hade situationen sett annorlunda ut och han antagligen varit med dig på heltid. Kram!
    "Få dem att sära på sig?" Han har ju valt sin fru. Att han sedan är ett svin som snedknullar TS när han är kåt är en annan sak. TS har ju noll att säga till om.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-20 16:48:46 följande:
    Och varför är jag boven i dramat enligt dig??! 
    Finns flera trådar om otrohet där folk är trevligare. Kan uppföra sig. Visst ämnet är en het potatis, men jag gör inte detta för att vara elak mot någon. 
    Varför du är en av bovarna?... För att du är fullt medveten väljer att delta i att fucka upp tillvaron för både hans fru och barn.

    Varför förväntar du dig att andra ska "uppföra sig" när du själv inte kan det?

    Varför skulle folk vara trevliga mot dig när du själv inte är speciellt trevlig mot hans fru och barn?

    Du tycker inte det är lite märkligt att du kräver saker av andra som du själv inte lever upp till?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hejhej) skrev 2022-11-20 16:50:40 följande:

    Hej! Jag kan förstå din situation och tycker det är bra att du inte vill förstöra för deras relation helt genom att få dem att sära på sig. Angående din situation... det är väldigt svårt att säga. Han kan mycket möjligt ha känslor för dig, men då kanske endast sexuella känslor som kommer till o från, precis som du verkar ha för honom. Sålänge han är i en relation där han verkar ha det bra finns det ingen anledning till att försöka vinna honom eller fundera vidare över hur ni känner för varandra. För det står ganska klart, att han är ute efter det sexuella. Hade han inte varit det hade situationen sett annorlunda ut och han antagligen varit med dig på heltid. Kram!


    Deltar i att förstöra deras relation gör hon väl redan? Eller menar du att otroheten som hon deltar i inte alls är skadlig för deras relation?

    Hur vet du att frun inte skulle tycka det vore mycket bättre att "sära på sig" från en otrogen skithög och skaffa sig en bättre man?

    På vilket sätt menar du att leva med en otrogen skithög som blåser henne år efter år är bättre än att få veta sanningen och ha en möjlighet att göra något åt det?
  • Anonym (Vad känner han tro)

    Till "Jaha", inga barn inblandade. Läs. Ingen fru. Sambo. Läs. Tagga ner.

  • Anonym (KK-relation)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-20 11:16:47 följande:
    Då förstår jag hur du menar. Ärligt så vet jag inte. Möjligt är jag förälskad, men inte älskar. Hittar inget bättre ord. Han är spännande, sexig, har ett sexigt jobb, är ung mm. Vill inte gå in i detalj. Han väljer att ha kontakt och träffa mig TROTS sin flickvän. Han tänder på vår åldersskillnad. Lika som jag. Jag kan inte riktigt förklara. Vi är inne på vårt 6e år nu. Det tycker jag själv förklarar en del.
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-17 20:41:15 följande:
    Hm förstår inte riktigt syftet med din fråga eg då jag tycker jag förklarat i inlägget. Men ska försöka förtydliga. Nej, jag vill inte att han lämnar sin sambo för mig. Med henne kan han bilda familj. Ha en framtid med. Själv har jag gjort allt det redan. Ja jag har känslor för honom, men älskar? Nej. Attraktion och att jag tycker om honom. Vi har vid några enstaka tillfällen pratat om vår relation sedan han blev ihop med sin tjej. Han attraheras av mig. Att han tycker om mig. Att jag gör honom kåt. Det jag förundras över är det att han fortfarande vill ha mig i sitt liv. Trots att han numera är upptagen. Och nej han träffar inte fler. Har insett att det är dumt att ställa frågor här på FL för folk blir mest irriterade och det är sällan man får schysta svar.

    Som jag har skrivit tidigare, vilket du ej svarat på, så ser jag verkligen inga oklarheter över huvud taget. 

    Hade han haft djupare intresse av dig så hade han inte valt den kvinnan han är med idag. 

    Sedan är det så att man kan ha en relation, t.o.m en intim sådan i flera år utan att man är intresserad av förhållande-relation. Man kan liksom sätta en spärr i sitt huvud om att man inte kommer att inleda något, detta kan bero på att personen ej delar värderingar, ej kommer fungera på andra plan osv, vad man nu än må ha för deal-breaker. Troligtvis finns det något som stoppar, eller så har djupare kända aldrig infunnit sig vilket han även verkar ha varit ärlig med när ni har diskuterat ämnet. 

    När det gäller hur länge ni har träffats så tycker jag det säger en del, dock inte i den riktning som du hoppas utan snarare tvärtom. Han har inte och kommer troligtvis inte känna mer än ren attraktion/kåthet och att du är trevlig att umgås med. 

    Skriver för övrigt inte för att vara elak. För egen del har jag mina egen moral osv, men hur andra gör bekommer mig inte så länge det ej

    Vad är det du hoppas på? Vill du mer? 

    Tänker att mitt tips är väl i så fall att inte vara lika tillgänglig, att du inte släpper allt när han kontaktar dig. Menar inte att spela spel nu, men tror också att han tar din tillgänglighet för given och kan vara en orsak till att det fortlöper. Han vet var han har dig, du kommer när han kallar utan krav. Dessutom så tror jag att du själv skulle må bra av att få lite distans. Då du har känslor inblandade och kanske inte ser andra pga att du har honom i ditt liv och hoppas på mer. 

    Varför ska han  behöva tänka/reflektera kring eran situation öht, du finns där och accepterar ju ändå att han han en till. 
    Anonym (KK-relation) skrev 2022-11-17 11:20:12 följande:
    Kan inte se några oklarheter, eller vad är det du vill veta/funderar över? 
    Får uppfattningen av att du har en klar bild om var han står, men att du kanske funderar över dina egna känslor i denna situationen? 

    Har ni pratat något om hur/vad ni känner eller ser på eran relation? 

    För mig så är skillnaden med att ha en KK gentemot en vän eller förhållande är stor. 

    Jag kan ha en vän som jag inte är attraherad av men uppskattar att prata/umgås med, jag kan träffa någon som jag känner attraktion till och även trivs i dens sällskap utan att känna att jag vill mer med denne, inte ens intressant som KK. 

    En KK behöver jag känna attraktion till och gärna även trivas med, detta innebär dock inte att jag känner samma som för någon som jag har intresse av mer med.  

    För att jag ska känna att en person är någon jag vill ha förhållande-relation med så behöver hela paketet klaffa, attraktion, trivs med, ha djupare konversationer med och att detta är en person jag vill umgås med oavsett om jag är låg eller glad. Kåthet/sex är givetvis en del av det men långt ifrån helheten. 

    Förövrigt skulle jag inte heller vilja inleda en relation med någon som kan tänka sig att ligga med mig under tiden den är i en relation, personens relationsetik och moral är då redan långt från mina värderingar att jag hade haft filter på redan där. 

    Summa summarum så bara för att jag har kontakt/pratar med någon och har sex med denna så innebär inte det att jag känner kärlekskänslor, även om jag givetvis känner uppskattning/tycker om honom. 
  • Anonym (KK-relation)
    Anonym (Hejhej) skrev 2022-11-20 16:50:40 följande:

    Hej! Jag kan förstå din situation och tycker det är bra att du inte vill förstöra för deras relation helt genom att få dem att sära på sig. Angående din situation... det är väldigt svårt att säga. Han kan mycket möjligt ha känslor för dig, men då kanske endast sexuella känslor som kommer till o från, precis som du verkar ha för honom. Sålänge han är i en relation där han verkar ha det bra finns det ingen anledning till att försöka vinna honom eller fundera vidare över hur ni känner för varandra. För det står ganska klart, att han är ute efter det sexuella. Hade han inte varit det hade situationen sett annorlunda ut och han antagligen varit med dig på heltid. Kram!


    Han har ju varit ärlig mot TS om att han enbart känner sexuella känslor/attraktion men inte mer. För att vilja inleda något mer så krävs det ändå mer än så. 

    Bara för att man känner attraktion, har lite kontakt ibland, uppskattar personens sällskap i kortare sammanhang och träffar den för sex så innebär det inte per automatik att man vill inleda ett förhållande. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Vad känner han tro) skrev 2022-11-21 11:44:28 följande:

    Till "Jaha", inga barn inblandade. Läs. Ingen fru. Sambo. Läs. Tagga ner.


    Jaha, du svinar bara mot frun... men dåså, då är det ju helt ok ju... eller?
Svar på tråden Har han känslor för mig?