• moar

    Blödning bim, gravid?

    Jag och min sambo försöker bli gravida med ett syskon. Vi försökte aktivt vid, vad vi tror var, ägglossning. Som den testgalna man är så tog jag graviditetstest varje dag i några dagar före bim, och även på bim. Några var klart negativa och några var väldigt svagt positivt. Knappt så man såg det. Skulle ha BIM 19/10 men då kom en liten brun flytning och det har sedan dess kommit varvat med lite klart blod och vissa dagar har det inte kommit något alls. Brukar ha mens flera dagar men inte ens behövt någon trosskydd. Till saken hör att jag är så trött, har ont i brösten, illamående. Har inte tagit något mer test efter bim för vill inte få ett till negativt test. Tog däremot ett ägglossningstest på kul och det var väldigt starkt. Förstår mig inte på min kropp ibland. 

    Är det någon som haft blödning vid bim och ändå varit gravid? Lägger in bild på hur ett av gravtesten såg ut. 
  • Svar på tråden Blödning bim, gravid?
  • Anonym (S)

    Har du tagit bilden inom avläsningstiden? 

    Tycker ändå att det ser positivt ut men ta ett nytt test idag. Du kan även testa att ta ett på kvällen om du väntar med att kissa 3-4h, vissa (bland annat jag) får ett starkare streck då. Hade också en blödning på bim när jag blev gravid men bara en gång och det var brunt. Men man har ju hört om flera som blödit mer och allt har gått bra :)

    Men ett digitalt test behöver du inte ta, det är bara dyrt och omiljövänligt. Bättre att låta tiden avgöra :)

  • moar
    Kvinna1989 skrev 2022-10-23 21:59:25 följande:

    Jätte tråkigt svar men ta digitalt imorgon så vet du. :)
    (Tycker mig se ett streck till)

    Lycka till! 


    Tog ett gravtest men det var tyvärr negativt. Då hoppas vi på nästa månad
Svar på tråden Blödning bim, gravid?