• Anonym (Vei)

    Flytningar under kirurgisk abort

    Vilken märklig rubrik det blev, men vet annars inte vem man ska ta upp denna pinsamma fråga 

    Jag kommer genomgå en kirurgisk abort nästa vecka och kommer få mer info samt 
    cytotec piller hemskickad i ett kuvert. 

    Har besvärats mycket med flytningar under graviditeten och läst att det det är vanligt. 

    Nu till problemet, jag ska föra in dom där cytotec piller i slidan ca 2 timmar innan planerade aborten, men jag tänker att eftersom det är operation och allt ska vara hygieniskt och sterilt, så kan jag ju inte pilla där nere och fräscha upp eller tvätta rent med intimservetter. 


    Har svårt att tro att operationpersonal skulle tycka det är fräscht med bar underliv med massa flytningar och cytotec kladd? 


    snälla det är väl inte bara jag undrar? 

  • Svar på tråden Flytningar under kirurgisk abort
  • Aliona

    Jag skulle gissa att sjukvårdspersonal är van vid kroppsvätskor och inte bryr sig! Jag skulle inte oroa mig om jag var du! Men oroar du dig ändå så kan du så klart torka med små handdukar och/eller vatten. 

  • Anonym (Vei)

    Tack för svaret. Ja alltså fjantigt att tänka på det, men får i värsta fall fråga någon ssk på mottagningen den morgon. 

Svar på tråden Flytningar under kirurgisk abort