• Anonym (Frågvis)

    Hur länge lever spermier?

    Alltså. Jag vet att det är typ omöjligt. Men jag måste fråga 

    Om jag ligger med en kille nu, får sen ägglossning och mens


    Hur stor är risken att jag blir gravid med hans spermier nästa ägglossning? Alltså över en månad efter samlaget ? Kan det ligga kvar så länge? Jag kommer inte att ha något skydd kvar nästa ägglossning men kommer inte heller ha samlag innan dess
  • Svar på tråden Hur länge lever spermier?
  • Anonym (gg)

    Max ungefär en vecka för mig, men ofta lite kortare.

  • Anonym (Spermien Otto)
    Anonym (Frågvis) skrev 2022-11-21 11:25:09 följande:
    Hur länge lever spermier?

    Alltså. Jag vet att det är typ omöjligt. Men jag måste fråga 

    Om jag ligger med en kille nu, får sen ägglossning och mens


    Hur stor är risken att jag blir gravid med hans spermier nästa ägglossning? Alltså över en månad efter samlaget ? Kan det ligga kvar så länge? Jag kommer inte att ha något skydd kvar nästa ägglossning men kommer inte heller ha samlag innan dess
    Jag själv har överlevt i sju månader.... 
  • Anonym (Frågvis)
    Anonym (Spermien Otto) skrev 2022-11-21 11:27:25 följande:
    Jag själv har överlevt i sju månader.... 
    Ursäkta??😳
  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (Frågvis) skrev 2022-11-21 11:25:09 följande:
    Hur länge lever spermier?

    Alltså. Jag vet att det är typ omöjligt. Men jag måste fråga 

    Om jag ligger med en kille nu, får sen ägglossning och mens


    Hur stor är risken att jag blir gravid med hans spermier nästa ägglossning? Alltså över en månad efter samlaget ? Kan det ligga kvar så länge? Jag kommer inte att ha något skydd kvar nästa ägglossning men kommer inte heller ha samlag innan dess
    Risken är väl snarare att du blir gravid DENNA ägglossning om ni har sex innan den. Annars lever spermier i upp till en vecka.
  • Anonym (Biologi lågstadiet?)

    Men hallååå
    Biologi I grundskolan gick noga igenom detta.
    Jag tappar snart tron på mänskligheten. 

  • Anonym (3)

    Medel är tre dagar, vissa män har spermier som lever endast ett dygn och enstaka män har spermier som lever upp till en vecka. Om du haft mens nyss och har samlag nu i dagarna kan du bli gravid den här ägglossningen. Om du inte vill det får ni köra med nåt skydd.

  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (3) skrev 2022-11-21 14:06:51 följande:

    Medel är tre dagar, vissa män har spermier som lever endast ett dygn och enstaka män har spermier som lever upp till en vecka. Om du haft mens nyss och har samlag nu i dagarna kan du bli gravid den här ägglossningen. Om du inte vill det får ni köra med nåt skydd.


    Nej, "medel" är upp till fem dygn. www.1177.se/barn--gravid/graviditet/om-graviditeten/befruktning/
Svar på tråden Hur länge lever spermier?