• Um Hamza

    Mensvärk:föda?

    Någon som haft mensliknande smärta och som lett till födsel de kommande dygnen? Det är liksom inga korta värkar som kommer och släpper, utan ett molande som håller i lite längre och sen klingar bort. Min barnvakt bor långt bort så jag är rädd att missa tidiga tecken, det här molandet tycker jag tilltagit lite

  • Svar på tråden Mensvärk:föda?
  • Kvinna1989

    Jag hade det förra året (och skrev en tråd som du faktiskt ) och undrade. Det var väll redan runt veckan 35-36 den "mensvärken" kom samt några värkar , ibland tät. Fick svar att låter aboslut som förlossning är på G, senast inom 1-2 dygn, eftersom den som svarade hade varit med om det.

    Men för mig höll de på ända till slutet.. Födde på vecka 40+3 och blev igångsatt.

    Vilken vecka är du i?

    Så knepigt, visst kan det vara på G eller så är det inte de.

  • Um Hamza

    Tack för svar :) Ja då stämmer det nog att ingen förlossning är den andra lik :) Detta är mitt fjärde barn, men jag blir inte klokare för det. Med tredje barnet hade jag en del regelbundna förvärkar, och sen kom han två dagar efter. Med de första två startade det med etablerade värkar. 26 e är bf. 

  • Kvinna1989
    Um Hamza skrev 2022-11-23 17:28:54 följande:

    Tack för svar :) Ja då stämmer det nog att ingen förlossning är den andra lik :) Detta är mitt fjärde barn, men jag blir inte klokare för det. Med tredje barnet hade jag en del regelbundna förvärkar, och sen kom han två dagar efter. Med de första två startade det med etablerade värkar. 26 e är bf. 


    Ja jag är gravid nu andra gången i vecka 13, och även om senaste var förra året (och allt gick bra) undrar/oroar jag mig ändå för samma grejer nu :D

    Spännnade, du har ju bf snart! :) 
Svar på tråden Mensvärk:föda?