• Anonym (Färdig)

    Vadå paus..

    Kvinnan jag dejtat seriöst några månader blev osäker på sina känslor för mig. Hon ville ha en paus. 
    Jag blev väldigt sårad men trodde på henne att hon behövde fokusera på sitt jobbsom chef med mycket ansvar. 

    Jag trodde vi skulle höras lite men inte ett ljud. 

    Efter några veckor sa en kompis till mig att ha sett henne på Tinder. En profil som tydligt sökte yngre män för sex. 

    Vad är en paus?  Kan någon förklara detta beteende?  Varför inte göra slut? 

    För min del blir detta en livslång paus. Har blockat henne. 

  • Svar på tråden Vadå paus..
  • Anonym (Bibi)

    Att ni dejtat några månader men ändå inte blivit ett par tänker jag är ett ganska tydligt tecken på att något skavt. Hade båda varit seriösa hade ni väl varit förbi dejtingstadiet vid det här laget? 


    Tråkigt att det blev så. Men det det låter, som du skriver, som att det inte blir fler dejter med henne. Jag tänker att det är rätt fult av henne att inte uppriktigt säga -tack och hej.Tänker hon sig att du ska sitta och vänta på henne, undrar man? 

  • Friger

    Jag tror sanningen ligger åt det här hållet:

    Hon vill ligga runt och ha sex. Sen när hon är klar med det eventuellt komma tillbaka till dig och bli din fru.

    Jag tycker också att det var onödigt av henne. Bättre att bara avbryta förhållandet om det är det livet hon nu vill leva.

  • Anonym (Skitstövel)

    På livets väg möter man såna här människor ibland. Det bästa att göra är att dra ett sreck och gå vidare.

    Jag gjorde inte det, trodde på snacket, stannade, väntade, trånande, bröts ner. 

    Personer som gör så här en gång, kommer ha det beteendet igen och igen. 

    Bra att du blockade. Titta inte tillbaka!! 

  • KyligSynaps

    Du har varit för needy och krävande, o då tappar kvinnorna känslor..

    Så istället för att göra slut och säga att hon vill se om hon kan hitta någon annan. Så föreslår hon en paus.. Då hon inte vill vara taskig o säga rakt ut att hon inte orkar med dig..

    Det enda du kan och ska göra så fort som det händer är o säga "okej".

    Vad du inte ska göra... Är att först bli sårad/ledsen.. Och sen bli tyst ett tag o sen bara blocka.. Då beter du dig inte så manligt utan mer väldigt reaktivt.. 

    Det är väldigt vanligt i dejting stadiet att någon tvekar, o du har precis visat henne att du är fokuserad utav utgången. 

  • Anonym (Lät bättre)

    med en "paus". Ej slutgiligt. Sen när hon fått lite kuk så kan hon återvända till dig när det passar henne.

  • Anonym (Hon)

    Hon är förstörd av tidigare förhållanden. Har inte förmågan att gå in i ett förhållande så då behandlar hon folk såhär 

    bara att glömma o gå vidare o lära dig till nästa 

  • Friger
    Anonym (Hon) skrev 2022-11-27 08:44:32 följande:

    Hon är förstörd av tidigare förhållanden. Har inte förmågan att gå in i ett förhållande så då behandlar hon folk såhär 

    bara att glömma o gå vidare o lära dig till nästa 


    KyligSynaps skrev 2022-11-27 08:37:53 följande:

    Du har varit för needy och krävande, o då tappar kvinnorna känslor..

    Så istället för att göra slut och säga att hon vill se om hon kan hitta någon annan. Så föreslår hon en paus.. Då hon inte vill vara taskig o säga rakt ut att hon inte orkar med dig..

    Det enda du kan och ska göra så fort som det händer är o säga "okej".

    Vad du inte ska göra... Är att först bli sårad/ledsen.. Och sen bli tyst ett tag o sen bara blocka.. Då beter du dig inte så manligt utan mer väldigt reaktivt.. 

    Det är väldigt vanligt i dejting stadiet att någon tvekar, o du har precis visat henne att du är fokuserad utav utgången. 




    Du har inte funderat på att bli spå-kärring?

    Med det menar jag att du drar för många slutsatser som du rimligen inte kan ha en aning om.

    Exempelvis hur i hela friden kan du veta att tjejen i fråga skulle vara förstörd från tidigare förhållanden? Eller att ts skulle vara för needy och krävande?
  • Ordinär Man

    Hon ville göra slut, men samtidigt slippa drama från en needy kille. Att du inte fattar att paus betyder att nu gör vi vad vi vill är en sak. Att du postar ditt gnäll i otrohet säger allt.

  • KyligSynaps
    Friger skrev 2022-11-27 08:48:20 följande:
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 08:37:53 följande:

    Du har varit för needy och krävande, o då tappar kvinnorna känslor..

    Så istället för att göra slut och säga att hon vill se om hon kan hitta någon annan. Så föreslår hon en paus.. Då hon inte vill vara taskig o säga rakt ut att hon inte orkar med dig..

    Det enda du kan och ska göra så fort som det händer är o säga "okej".

    Vad du inte ska göra... Är att först bli sårad/ledsen.. Och sen bli tyst ett tag o sen bara blocka.. Då beter du dig inte så manligt utan mer väldigt reaktivt.. 

    Det är väldigt vanligt i dejting stadiet att någon tvekar, o du har precis visat henne att du är fokuserad utav utgången. 




    Du har inte funderat på att bli spå-kärring?

    Med det menar jag att du drar för många slutsatser som du rimligen inte kan ha en aning om.

    Exempelvis hur i hela friden kan du veta att tjejen i fråga skulle vara förstörd från tidigare förhållanden? Eller att ts skulle vara för needy och krävande?
    Lol, vart fan har jag skrivit att hon skulle varit förstörd ifrån tidigare förhållanden? 

    Jag har skrivit att sådär håller hon på, bara för att TS varit needy.. 

    Och hur han är needy...
    Det går att se, på sättet han reagerar.. Hur han blev "sårad" och blockade en brud han bara snackat med i några månader.. 

    Det betyder att han inte är så van... O lagt hela sitt mående i en brud som han bara har snackat med i någon månad.. 

    Sen blockera på det.. Det är reaktivt.. Betyder att han är känslosam och kan få riktig jävla damp..
  • KyligSynaps
    Friger skrev 2022-11-27 08:48:20 följande:
    KyligSynaps skrev 2022-11-27 08:37:53 följande:

    Du har varit för needy och krävande, o då tappar kvinnorna känslor..

    Så istället för att göra slut och säga att hon vill se om hon kan hitta någon annan. Så föreslår hon en paus.. Då hon inte vill vara taskig o säga rakt ut att hon inte orkar med dig..

    Det enda du kan och ska göra så fort som det händer är o säga "okej".

    Vad du inte ska göra... Är att först bli sårad/ledsen.. Och sen bli tyst ett tag o sen bara blocka.. Då beter du dig inte så manligt utan mer väldigt reaktivt.. 

    Det är väldigt vanligt i dejting stadiet att någon tvekar, o du har precis visat henne att du är fokuserad utav utgången. 




    Du har inte funderat på att bli spå-kärring?

    Med det menar jag att du drar för många slutsatser som du rimligen inte kan ha en aning om.

    Exempelvis hur i hela friden kan du veta att tjejen i fråga skulle vara förstörd från tidigare förhållanden? Eller att ts skulle vara för needy och krävande?
    Istället för att bli sekundärkränkt, så lär dig för fan o läsa.. 
Svar på tråden Vadå paus..