• sommar2020regn

    Misslyckad medicinsk abort

    Hej!
    31/10 gjorde jag en medicinsk abort med 4 cytotec vaginalt. Har gjort en tidigare, för 16 år sen, som gjorde katastrofont, kräktes rakt ut och behövde morfin. Var beredd på samma scenario men den här gången gick det fint och den kom igång lugnt o trevligt. Blödde på, en del "klumpar" men snarare koagel, inga jättesaker som kom ut utan mer som strl mellan 1 och 5 kr. Blödde på som en mens i en vecka för att sen få mer brun blödning. Dock började den bruna blandas med färskt blod och efter 4 veckor, el ja imorgon 4 veckor, så tog jag ett gravtest i förrgår som var starkt positivt. Hade nämligen fått molkvärk o trodde att det kanske var något strul, givet att jag blöder färskt (dock ej så mkt men kontinuerligt) än. Fick söka gynakut där de bekräftade att 17 mm är kvar i livmodern. Igår körde jag en ny kur men oral 3 tbl cytotec, fick molvärk i typ 3 min och sen gick det över. Mitt HcG är samma nivå som när jag valde aborten, dvs v7. 

    Pratade med jourläk idag och vi kom överens om ny provtagning på tisdag men eftersom jag nu i princip slutat blöda, + vet att det är en del kvar, så är jag orolig. Vill bara bli av med detta och kan tänka mig en skrapning.

    Är det fler här som haft 15-20 mm kvar där andra kuren cytotec ej lyckades? Eller kan det komma igång mer än ett dygn efter?
    Fick ni skrapning el pushade de ta  en till cytotec-kur?

    Tack 

  • Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort
  • nathalie85

    jag vid
    mf.
    gjorde en skrapning efter 2 cytotec försök.
    Sen var älendet slut. Sktapningen gjorde
    under
    lokalbedövning med vakum(?). Gock smidigt och snabbt!

Svar på tråden Misslyckad medicinsk abort