Inlägg från: Silverjenny |Visa alla inlägg
  • Silverjenny

    Babysim

    Jag gick på babysim med min yngsta. Det var jätteroligt och mysigt för både mig och bebis, och pappa eller min kompis följde med oftast så det blev en kul grej vi gjorde tillsammans. Vi gick två terminer och bebis/barnet fick naturlig vana av vatten, men jag framför allt lärde mig mycket om barnets naturliga reflexer att hålla andan och blev mindre rädd för att bada med barnet. Häftigt att skicka ungen under vattnet och se hur hon simmade som en liten groda helt naturligt.

    Helt klart värt det tycker jag, det var nog något av det roligaste jag gjorde med barnen när de var små.

  • Silverjenny

    Nej att simma lär de sig ju inte däremot vattenvana som är ovärderlig. Min äldsta dotter som inte gick på babysim var väldigt rädd för att få huvudet under vattnet och fick nästan panik. Det var jobbigt för henne när hon lekte i vattenbrynet om hon råkade ramla, hon var rädd för vågor och hon krävde mycket uppmuntran och träning när hon skulle lära sig simma i sjuårsåldern. Den yngsta som gick på babysim var aldrig rädd för vatten. Hon lärde sig simma grodsim mm simning på ytan ungefär vid samma ålder som systern men höll andan och simmade under vattnet långt innan det. Det gjorde iofs jag också och jag gick aldrig på babysim.

Svar på tråden Babysim