• Anonym (Lessismore)

    Kär i kollega

    Hej
    Jag och min fru har beslutat oss att skilja oss. 
    Vi bor fortfarande ihop. Och i Ärlighetens namn så fungerar det väldigt bra mellan oss. Vi kan samexistera och bråkar inte mm. 

    Jag har blivit förälskad i en kollega. Hon är toppen på så många vis. Vi skrattar och har väldigt kul ihop. trivs i varandras sällskap. Talar om allt. H
    Vi har däremot aldrig kyssts, legat eller andra vuxenaktiviteter.

    Det finns en blockering mellan oss. Nämligen att hon för ett antal år sedan fick reda på att den hon dejtade var gift och hade familj. Detta krossade henne.
    Jag vill inte att hon ska känna att hon är den andra kvinnan. Inte igen. 
    Sedan dess har hon vart väldigt försiktig kring att ens umgås med gifta män. 
       
    Både jag och min kollega har valt att säga upp oss från vår nuvarande arbetsplats. Vi gör vår sista dag den 30 december.  

    Jag vill gärna tala om för henne hur jag känner. Jag är 70% på att hon har samma känslor för mig. Jag hade gärna sagt det till henne innan vi slutar. 
    För att vi har så fin dynamik nu, när vi är fortfarande är kollegor.

    Är det fel av mig tala om för henne hur jag känner?  

    Borde träna

  • Svar på tråden Kär i kollega
  • Anonym (Kaffedraken)

    Enligt mina erfarenheter så är det stor risk att du inbillar dig att hon känner samma. Vanligt att män gör det.
    Dom flesta kvinnor vill inte att manliga kollegor stöter på dom. Dom är på jobbet för att jobba, inget annat. Det här gäller bara när det är mannen som är intresserad. Om en kvinna skulle vilja stöta på mannen, då är det fritt fram.
    Och viktigast av allt, vänta tills ni inte längre jobbar ihop.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 09:23:05 följande:
    Kär i kollega

    Hej
    Jag och min fru har beslutat oss att skilja oss. 
    Vi bor fortfarande ihop. Och i Ärlighetens namn så fungerar det väldigt bra mellan oss. Vi kan samexistera och bråkar inte mm. 

    Jag har blivit förälskad i en kollega. Hon är toppen på så många vis. Vi skrattar och har väldigt kul ihop. trivs i varandras sällskap. Talar om allt. H
    Vi har däremot aldrig kyssts, legat eller andra vuxenaktiviteter.

    Det finns en blockering mellan oss. Nämligen att hon för ett antal år sedan fick reda på att den hon dejtade var gift och hade familj. Detta krossade henne.
    Jag vill inte att hon ska känna att hon är den andra kvinnan. Inte igen. 
    Sedan dess har hon vart väldigt försiktig kring att ens umgås med gifta män. 
       
    Både jag och min kollega har valt att säga upp oss från vår nuvarande arbetsplats. Vi gör vår sista dag den 30 december.  

    Jag vill gärna tala om för henne hur jag känner. Jag är 70% på att hon har samma känslor för mig. Jag hade gärna sagt det till henne innan vi slutar. 
    För att vi har så fin dynamik nu, när vi är fortfarande är kollegor.

    Är det fel av mig tala om för henne hur jag känner?  

    Borde träna


    Hon vet väl redan om att du är gift, eller hur? Och du vet att hon inte vill umgås med gifta män. Så vart ska det leda till? 
  • Anonym (Lessismore)

    Vi har talat och skrivit till varandra varje dag sedan i våras, . Det råder en flirtig stämning mellan oss. därav att det är mer än en inbillning.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 09:44:54 följande:

    Vi har talat och skrivit till varandra varje dag sedan i våras, . Det råder en flirtig stämning mellan oss. därav att det är mer än en inbillning.


    Men hon vet väl om att du är gift?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 09:44:54 följande:

    Vi har talat och skrivit till varandra varje dag sedan i våras, . Det råder en flirtig stämning mellan oss. därav att det är mer än en inbillning.


    Senaste jag var förälskad i, jag tyckte också det var flirtig stämning mellan oss. Vi hade kul tillsammans, retades med varann och pratade om olika saker. Jag har aldrig träffat nån som henne, och trodde det fanns nåt där.
  • Anonym (Lessismore)

    Korrekt, hon vet om det. Hon vet även om att jag håller på att separera. 
    Vi har som sagt talat om allt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 10:03:10 följande:

    Korrekt, hon vet om det. Hon vet även om att jag håller på att separera. 
    Vi har som sagt talat om allt.


    I mitt fall så var vi båda singlar.
    Men jag har sett många gånger här att kvinnor tycker det är mer ok att dom själva stöter på manliga kollegor, och det är inte så farligt om nån av dom eller båda är upptagna.
    Det tycker jag är jättekonstigt att kvinnor tycker.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-14 10:54:27 följande:
    I mitt fall så var vi båda singlar.
    Men jag har sett många gånger här att kvinnor tycker det är mer ok att dom själva stöter på manliga kollegor, och det är inte så farligt om nån av dom eller båda är upptagna.
    Det tycker jag är jättekonstigt att kvinnor tycker.
    Men vad har det med tråden att göra, vad du uppfattar att kvinnor tycker? Hur hjälper det TS situation ?
  • Anonym (M)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 10:03:10 följande:

    Korrekt, hon vet om det. Hon vet även om att jag håller på att separera. 
    Vi har som sagt talat om allt.


    Det är väl bara att köra. Jag känner igen mig i kvinnans situation. Om det är så att du berättar vad du känner, så tycker jag att du behöver vara noga med att du förstår henne och gör klart för henne att du kommer att anstränga dig. Fråga vad hon skulle behöva ifrån dig för att känna sig trygg med att inleda något med dig. Och se till att hålla det och svik henne inte.
  • Anonym (lugn men tydlig)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 10:03:10 följande:

    Korrekt, hon vet om det. Hon vet även om att jag håller på att separera. 
    Vi har som sagt talat om allt.


    Jag skulle formulera mig respektfullt men ändå så att hon förstår. alltså typ: som du vet är jag i en process och förhoppningsvis snart fri från mitt äktenskap. Vill kolla om du skulle vilja att vi hörs framöver? Du förstår säkert redan att jag har känslor för dig. Om det är ok med dig så skulle jag gärna vilja att vi träffas när jag är klar med mitt, om du tror att du skulle vilja det?


    På det sättet visar du både respekt men förklarar också ditt intresse.
    Sen ligger bollen hos henne

  • Anonym (lugn men tydlig)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-14 10:03:10 följande:

    Korrekt, hon vet om det. Hon vet även om att jag håller på att separera. 
    Vi har som sagt talat om allt.


    Jag skulle formulera mig respektfullt men ändå så att hon förstår. alltså typ: som du vet är jag i en process och förhoppningsvis snart fri från mitt äktenskap. Vill kolla om du skulle vilja att vi hörs framöver? Du förstår säkert redan att jag har känslor för dig. Om det är ok med dig så skulle jag gärna vilja att vi träffas när jag är klar med mitt, om du tror att du skulle vilja det?


    På det sättet visar du både respekt men förklarar också ditt intresse.
    Sen ligger bollen hos henne

  • Blacknails86

    Om hon är intresserad av dig går hon ju bara och väntar på att er skilsmässa ska bli klar. Så ganska onödigt att ta några steg nu då hon har dåliga erfarenheter av det. Vänta tills allt är klart.

  • Anonym (M)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-15 22:25:00 följande:
    Han bör inte ta några initativ med sin kvinnliga kollega.
    Jag har sett att dom flesta kvinnor tycker sånt känns obehagligt.
    Det är bättre att kvinnor tar såna initiativ, om det handlar om en kollega.
    Det är t o m mer ok även om nån av dom är upptagen. Eller båda.
    Varför ska TS ska bry sig om vad du tycker att de flesta kvinnor tycker?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2022-12-15 22:58:44 följande:
    Varför ska TS ska bry sig om vad du tycker att de flesta kvinnor tycker?
    Det minskar risken att han gör ett misstag. Många kvinnor säger att det är obehagligt när män på jobbet stöter på dom, och det kan leda till att hon tar avstånd från honom.
  • Anonym (Veronika)

    Jag skulle inte acceptera ett sådant beteende från en kollega och jag skulle göra det klart och tydligt att jag är helt ointresserad. Riktiga män beter sig som bra kollegor och inte slemmiga kräk!

  • Anonym (Lessismore)
    Anonym (lugn men tydlig) skrev 2022-12-15 14:14:42 följande:

    Jag skulle formulera mig respektfullt men ändå så att hon förstår. alltså typ: som du vet är jag i en process och förhoppningsvis snart fri från mitt äktenskap. Vill kolla om du skulle vilja att vi hörs framöver? Du förstår säkert redan att jag har känslor för dig. Om det är ok med dig så skulle jag gärna vilja att vi träffas när jag är klar med mitt, om du tror att du skulle vilja det?


    På det sättet visar du både respekt men förklarar också ditt intresse.
    Sen ligger bollen hos henne


    Det här kanske ändå är rätt väg fram. respekterar henne väldigt mycket och vill inte att hon ska känna sig pressad att ge ett svar bara för att jag "kräver". 

    Initialt kännes det väldigt viktigt för mig att berätta så snart som möjligt. 
    Detta är bättre.
  • Anonym (Lessismore)
    Anonym (Lessismore) skrev 2022-12-16 12:44:59 följande:
    Det här kanske ändå är rätt väg fram. respekterar henne väldigt mycket och vill inte att hon ska känna sig pressad att ge ett svar bara för att jag "kräver". 

    Initialt kännes det väldigt viktigt för mig att berätta så snart som möjligt. 
    Detta är bättre.
    Detta är bättre alternativ menade jag att skriva 
Svar på tråden Kär i kollega