• wroom

    Snälla hjälp

    Hej. Jag är en kille på 26 år, har två barn och levt ihop med min nuvarande sambo sen 2016. Jag har ett stort bekymmer i vårt förhållande, det är att min flickvän berättade för mig att hon varit otrogen 2018 i december, ett år innan hon blir gravid med vårat första barn. Det berättar hon dock inte förens 2021 i november 2 veckor innan vårt andra barn föds. 

    Det som har varit tufft är att han dog i en trafikolycka bara 4-5 dagar efter dom sågs för första gången och även hade sex. Detta får mig att känna mig som val nummer två? När hon berätta om detta så höll hon tillbaka på den info ja ville ha för att bearbeta detta. (Har adhd så måste göra så). Det fanns mycket mer än så. andra killar hon skrivit med och även träffat. som hon säger hon inte gjort något med.. Hon ljuger om minsta lilla och har även raderat varenda liten detalj på telefonen. Varje gång ja fått reda på något så är det jag som tagit reda på de. 

    Hon blir arg och har 0 tålamod med mig när ja viljat prata om de. vilket har lett till mycket bråk om just de. Hur ska jag få tillbaka tilliten nör hon enbart vill glömma allt och jag vill att hon ska finnas där som stöd och säga allt som de är så jag kan bearbeta detta. Några tips? vill inte skiljas men har tänkt på de. skulle uppskatta andra tips än de innan isf. har ni frågor? skriv 

  • Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (´´´)

    Om du vet att hon ljugit och undanhållit så blir det väl svårt att nå fram till varandra.´

    Uppenbarligen behöver ni hjälp utifrån. 

  • wroom

    Får väll kanske bli så. allt känns väll lite hopplöst just nu men.. Tack för svar

  • Anonym (jaha)

    Det går kanske att reparera en relation OM man kan vara ärlig och lägga alla korten på bordet. Men om man som hon ljuger, slingrar sig och raderar alla spår så finns det inget annat att göra än att avsluta relationen för då handlar det inte längre om att förlåta ett "misstag". Då handlar det om att hon vill att du förutom att acceptera att hon varit otrogen även ska acceptera att hon sitter och ljuger för dig nu. Då finns ingen som helst ånger eller vilja att vara ärlig och du förstår väl själv att du inte kan fortsätta ha en relation med en person som gör så?

    Ser att vissa skrivit parterapi men det tror jag inte kommer hjälpa ett dugg om hon inte kan vara ärlig och lägga alla korten på bordet för det är vad all slags terapi bygger på. Och eftersom hon verkar vara inkapabel att vara ärlig så blir terapi totalt meningslöst.

  • Anonym (jaha)
    wroom skrev 2022-12-21 11:04:31 följande:

    Får väll kanske bli så. allt känns väll lite hopplöst just nu men.. Tack för svar


    På vilket sätt kommer utomstående hjälp helt plötsligt förvandla henne till en ärlig person som står för sina misstag?

    Jag tror inte du riktigt förstår problemet, det stora problemet är inte att hon varit otrogen, det stora problemet är hur hon hanterar situationen. Att man kan göra ett misstag är en sak, hur man sen hanterar situationen säger betydligt mer om vem man är och om man förtjänar en andra chans och en person som beter sig som hon gör förtjänar absolut inte en andra chans.
Svar på tråden Snälla hjälp