• sommar2020regn

    Hur var o när kom er mens efter abort?

    Jag gjorde av olika själ abort på en planerad och välkommen graviditet den 31/10 i v 6+5. Den 26/11 hade jag ett starkt plus och sökte gynakuten pga blödningar o lätt feber, fick påbörja en ny kur medicinsk abort. Inget hände utöver liiite molvärk och den 1/12 gjorde jag en (vaken...) skrapning. Var på återkontroll 5/12 och då var det pyttelite rester kvar, typ 7 mm.

    Blödde fram till 19/12, mer som blodtillblandad flytning som övergick till brun och mycket sparsam. Jag testade ÄNTLIGEN negativt efter många HcG-serumprov och stickor ca 18/12.

    20/12 var min enda blödningsfria dag, redan 21/12 började jag få molvärk och lite blödning. Igår 21/12 och idag 22/12 har jag haft rejäl molvärk med ny färsk och mörk, typisk mensblödning. Träffade en (oproffsig) gynekolog idag som både ljög om hur högt mitt endometrie var (hon mätte ej...) samt kunde ej svara på om jag har mens eller om det är något annat, dock såg hon inga rester längre.

    Jag har ju läst mig till att man ska ha en sån rejäl blödning första gången efter abort, men jag har inte alls någon rejäl blödning men rejäl konstant mensvärk. 
    Är det någon som har varit med om samma ska? Fick ni ägglossning efteråt ändå? Jag är nu 7 veckor och 3 dagar sedan första aborten.

    Min corpus luteum var kvar, dvs gulekroppen, fr graviditeten i hö äggstock och jag frågade om den kunde hindra mig fr att hormonellt komma vidare, vilket hon hävde att den inte kunde. Håller tummarna att det stämmer.

    Hoppas på svar från er, skulle betyda mycket.

    Tack

Svar på tråden Hur var o när kom er mens efter abort?