Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

    Ni som skjuter raketer redan nu

    molly50 skrev 2023-01-04 14:27:14 följande:
    Här började det smällas redan på julafton och jag hörde smällar så sent som igår.
    Är det rimligt att ge djur lugnande under så pass lång tid,tycker du?
    Kan du svara på det?
    Hur gor de under jaktsäsonger? Det avlossas ju en massa skott.
  • Tow2Mater

    Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar?  Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.

  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 18:02:11 följande:
    Varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Och du vet att djuren hör bra mycket bättre än människan?
    Jag vet inte om du läste artikeln som Anonym (suck) la in.
    Där stod att hästarna stått i stallet med bomull i öronen och musik på på hög volym.
    Och ändå så blev de stressade.
    Så hörselkåpor skulle inte hjälpa det minsta. 
    Du menar hörselkåpor för mänskliga öron hjälper inte heller det minsta? Folk borde ha bomull eller musik i öronen när de jobbar med högljudda maskiner och annat istället, ja det borde ju bli billigt för arbetsgivare, kanske nåt att föreslå för facken.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 20:07:04 följande:
    Djuren hör mycket bättre än oss människor så nej,det tvivlar jag starkt på att det skulle hjälpa. 

    Och pterigen,varför är det bara djurägare som ska anpassa sig?
    Varför kan inte ni som vill skjuta ta ert ansvar och hålla er till de tider och dagar som är tillåtet?
    Du svarade inte på det. 
    Jag kan inte svara för varför folk gör som de gör. Skulle folk följa lagarna skulle vi inte ha någon kriminalitet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-04 21:00:01 följande:
    Du kan ju inte vara på riktigt. Tramsinlägg.
    Jag menar faktist allvar. Varför skulle inte hörselkåpor kunna vara en grej någon kunde uppfinna? Kan de vänja sig vid sadel, grimma och allehanda saker som huvor och täcken ska val hörselkåpor kunna vara en bra grej under perioder.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 22:02:15 följande:
    Ok. Men du verkar ändå använda dig av precis samma argument som de som skjuter brukar använda sig av,och anser att djurägarna ska anpassa sig.
    Det ena måste inte utesluta det andra.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 22:03:18 följande:
    Om du har sett hur en hästs öron ser ut så skulle du nog förstå att det inte skulle fungera. 
    Tänk om man sagt sa om alllt som uppfunnits. Du kan skicka ett brev runt jorden på fem sekunder och du kan åka till månen och bortom, men du tror inte att hästars öron kan ha ett slags hörselkåpor? ha ha!
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 22:09:41 följande:
    Men raketerna är ju det som är problemet.
    Så varför ska djurägarna anpassa sig?
    För att en del vill skjuta raketer. Se, nu vill Du bara att en sida ska anpassa sig igen. Djur borde inte hållas i fångenskap.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-04 22:12:55 följande:

    Eller så kan folk sluta skjuta raketer vid hästhagar. Enkel lösning. 


    Det här har blivit en tramsdiskussion tyvärr. Lösningen på problemet är inte att skapa något som ska monteras på djuren eller att droga ned djuren för att idioter inre kan hantera raketer. Lösningen är att få bort det idiotiska beteendet.


    Kanske hästar är idiotiska att hålla idag. De gor inte mycket nytta egentligen. Bidrar bara negativt till klimatpåverkan.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-04 22:34:22 följande:
    Tala om att all respekt för dig här på FL försvann med den här tråden. Du resonerar ju likt 15-åringarna som skrattamde kallade hästar för havremoppar.

    Hästen är ett exempel på när djur skadas av dessa helt onödiga raketer. Det finns andra exempel med. Men vi kan ju utrota alla djur som kan bli stressade. Bra lösning. Verkligen.
    Tja, hästar som inte används till arbete är onödiga. Om du inte vill diskutera med mig kan du låta bli. Du låter som en av de där militanta hästägarna som inte tål att någon kritiserar deras stordildo ;) Förstår du måste vara anonym.

  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 22:59:22 följande:
    Så om en häst inte används till arbete så är det legitimt att skjuta raketer mot den,menar du?
    ha ha! Hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas, det var mer så jag menade.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-05 12:20:28 följande:
    Jaja,den åsikten får stå för dig.

    Jag har förstått att du inte bryr dig om djur.
    Men om någon skjuter en raket mot en människa, t ex mot dig eller någon som står dig nära,och skadar er,hade du då resonerat på samma sätt som du gör när man skjuter mot djur?
    Som vanligt vill du forvanska vad man säger. Diskussionen går från att skjuta enstaka raketer innan lovlig tid, till att skrämma vilda djur, till att skrämma tama djur, till att kriminella skjuter i folksamlingar och nu direkt mot både människor och djur. Tror inte jag någonstans har forsvarat kriminella som skuter direkt mot vare sig människor eller djur. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-05 13:09:20 följande:
    Tråden handlar om människor som skjuter raketer i tid och otid på andra dagar och tider än tolvslaget på nyårsafton.
    I dagar eller veckor före och efter nyår.
    Och på platser som inte är tillåtna.
    Och det är stressande för många djur och även en del människor.
    Raketer skjuts även mot blåljuspersonal eller läggs i folks brevlådor och tänds på.
    Och det är ett problem.
    Att du aldrig har sett det själv innebär ju inte att det aldrig sker på andra ställen.
    Allt rapporteras ju inte i media heller. 

    Du skriver att du inte försvarar det, men ändå så resonerar du på ett sätt som om du gör det.
    Då forstår du fel. Jag 'forsvarar' en del (om du vill kalla det så), inte annat.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-05 13:19:00 följande:
    Du vill ju utrota djur istället för att reglera de som skjuter vid hagar. 
    Jag sa hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas (precis som de som tycket raketer kunde forbjudas). Det betyder inte att jag vill utrota djur. Ha ha! Oj vad ni är roliga.

    Du är inte alls brydd om TS som ju skriver att hon hoppas att folk får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet?
Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu