• Anonym (F)

    Hur länge blödde ni efter skrapning?

    Jag gjort en medicinsk abort i november. Den gick inte hela vägen och jag hade rester kvar, ganska mycket trotts extrema blödningar. Jag slutade inte blöda. Åkte in för kontroll och en skrapning gjordes. allt är ute nu sa läkaren. 


    jag blödde sparsamt första dagarna efter men sedan började det öka på. Nu en vecka efter så blöder jag fortfarande rött slemmigt blod. mängd som sparsam mens ungefär. Absolut inga små flytningar liksom. Ibland blöder jag inte på några timmar alls och då plötsligt kommer en massa. Är detta verkligen normalt? 
    min abort var ett tufft beslut och Jag vill bara ha det överstökat. Känslomässigt är jag helt slut. kroppsligt också. Har lågt blodvärde och det är inte så konstigt med tanke på mängderna blod och jag har inte haft sex med min man sen 6 veckor tillbaka.. 

  • Svar på tråden Hur länge blödde ni efter skrapning?
  • Selyn

    Hade verkligen velat minnas hur det var efter skrapningen. Jag minns bara att efter den medicinska aborten så blödde jag så kraftigt att en skrapning behövdes för allt inte hade kommit ut ordentligt. Men det här var när jag var ca 16 år gammal, så ja minns faktiskt inte om man blödde så mycket efter, men min gissning är att man säkert gör det och att det inte är helt otroligt att det kommer i omgångar en stund. 


    men ring och kolla imorgon för säkerhets skull :) 

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter skrapning?