• Tinisminis

    2.5 åring sover kasst!

    Vi har en 2.5 åring som aldrig haft sömn som sin starka sida.
    När hon var mindre vakna hon var 40e minut, ibland somna hon om direkt med nappen och ibland tog de längre tid.

    Vi började se förbättringar och hon vaknade bara 1-2 gånger och de gick oftast rätt snabbt att söva om henne.

    Nu på senaste tiden vakna hon någonstans runt 21.30-22 och slutade oftast med att jag tog med henne in till vårt sovrum. 
    Nu vaknar hon 1h efter vi sövt henne och går knappt att söva om, hon känns ängslig och orolig. Idag tog de 1h innan hon somna om.

    Hon sover mellan oss varje natt, kan vakna mycket där men oftast lugn eftersom vi är där.
    Hon är mammig och ligger gärna extremt nära mig, vill hålla handen. Hon känns också mörkrädd så vi har tänt i hennes rum.
    Hon sover inget på dagen, om hon inte är på fsk. Hon går 15h för jag är mammaledig med lillasyster som är 11 månadsrr.
    Är det någon som varit med om samma? Finns det något att göra för o lugna henne eller få genne att sova bättre?

    Mvh en mamma som behöver få lite avlastning. (Sambon är fantastisk men duger inte alltid i hennes ögon)

Svar på tråden 2.5 åring sover kasst!