• Mal95

    Sova efter ersättning

    Hej,

    Hur fick får ni era 1-2 månaders att sova på natten efter ersättning? Min 6 veckors dotter blir nämligen inte trött direkt efter när hon äter så tänkte höra om ni har lite tips. 

    Hon sover med mig om nätterna än så länge då hon fortfarande har kvällsoro/magknip och söker mycket närhet. Hon hatar även att ligga på rygg och själv. 

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Sova efter ersättning
  • Anonym (Ettbarn)

    Du går specificera lite mer. När lägger du barnet för natten? Vad försöker du med hittills? Blir lättare att ge tips då :)

  • LFF
    Mal95 skrev 2023-01-15 14:08:13 följande:
    Sova efter ersättning

    Hej,

    Hur fick får ni era 1-2 månaders att sova på natten efter ersättning? Min 6 veckors dotter blir nämligen inte trött direkt efter när hon äter så tänkte höra om ni har lite tips. 

    Hon sover med mig om nätterna än så länge då hon fortfarande har kvällsoro/magknip och söker mycket närhet. Hon hatar även att ligga på rygg och själv. 

    Tack för svar!


    Hon är 6 veckor. Hon har ingen dygnsrytm ännu. Se till att det är mörkt, tyst och gärna svalt i sovrummet. Låt henne ligga nära, det är vad hon behöver. Håll dig lugn och stilla så ger det som regel med sig och hon somnar om. 
Svar på tråden Sova efter ersättning