• Ciaaliaa

    Sprut stimulering -2023

    Någon som håller på med ägglossningsstimulering och vill följas åt?
    Gör denna tråd för att som ska stimulera äl med spritor. Det finns redan en Letrozol grupp för er som håller på med det.


    jag ska börja med Gonal-F vid nästa mens, som är beräknad 29 januar. 
    vore kul att följas åt Hjärta

  • Svar på tråden Sprut stimulering -2023
  • Anonym (Sockerkakan)

    Hej! Spännande jag har precis börjat med menopur och är inne på 5.e sprutdagen. Ska på VUL imorgon och se om det har börjat mogna något😊

  • Adelei

    Hej ! 
    Jag har också börjat med behandlingen, idag är det 9 dagen, har böjat med gonal-F och 5 dagen började med  Fyremadel. ÄP på måndag. 


    Hur går det för er , har ni biverkningar, hur många äggblåsor hade ni på UL ? 

  • Anonym (Sockerkakan)

    Hej ciaaliaa och adelei!

    Ja kul att följas åt! Jag hade två st på 10-11 mm på mitt senaste så nu skulle jag höja dosen och hoppas att det sätter lite fart då. Hoppas att det ser närmre ut ÄL nästa VUL?
     jag har inte känt några biverkningar förutom första dagen då jag hade ont i huvudet och var trött. Känner kanske att det sticker lite i äggstockarna men kanske bara är inbillning. Hur går det för er? 😊

  • Adelei

    Hej @sockerkakan 

    Det gick bra för mig , hade inga biverkningar sista dagarna hade lite huvudvärk medan det gick bra. 


    Idag tar jag ovitrelle , får man biverkningar av det ?  Eller hur hade ni ? 


    @sockerkakan Vilken dos fick du? 

  • Ciaaliaa

    Adelei: 

    Ultraljud på måndag! 


    Äggplock? Kör du ivf?
    Det gör inte jag.. bara ägglossnings stimulering för jag inte får ägglossning av mig själv eller Letrozol 🙈! 


    Mina biverkningar är extrem huvudvärk som kommer och går, och ett jäkla morgon illamående 😬.. 

    Något jag tänkt på.. jag får bara blåmärken på ena sidan av magen men inte på den andra. Är det för att jag vinkar sprutan med på höger sida än vänster? Har ni liknande Adelei Och Sockerkakan? 

  • Adelei

    Jag har börjat med ivf , Det är Första behandlingen oförklarlig barnlöshet :/  


    Har äggplock på måndag. 


    Jag fick första gången när jag sprutade mig själv då va jag stressad och nervös.  jag spände mig för mycket.. jag fick aldrig mer.   

  • Anonym (Sockerkakan)

    @Ciaaliaa Fy låter sådär med huvudvärk Ciaaliaa! Jag ser Inte någon skillnad på sidorna, men fått ett rött märke från en av sprutorna..

    Jag kör också på ägglossningsstimulering utan ivf.

    @Adelei Har inte tagit ovitrelle än, är min första runda så vet inte om biverkningar. Hoppas det går bra på äggplock! Jag har haft 50 och fått höja till 75 nu. Men gissar på att det är höre doser inför ivf?

  • Ciaaliaa

    Adeleie: 

    jag hade som tanke att skapa denna tråd för oss som inte gör ivf.. just för det ter sig så olika.. och att det finns typ inga som gör stim med sprutor utan ivf.
    som jag och sockerkakan gör ☺️

    Beklagar för er oförklariga barnlöshet 💔 hoppas ni får eran bebis snart ❤️ 

  • Ciaaliaa

    Sockerkakan: 

    det går när jag är hemma och kan vila, men värre på jobbet 😅.. 

    okej, tack! Då är jag inte ensam om att få något märke efter sprutorna 🙏🏽

Svar på tråden Sprut stimulering -2023