Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

    Hon är gift och vill ha mig

    Anonym (Bedragen make) skrev 2023-01-24 23:40:08 följande:
    Så jag glädjer mig lite åt tanken att han teoretiskt skulle kunna läsa det här och bli rädd för konsekvenserna! Har man legat med en gift kvinna ska man inte känna sig trygg. 😉
    Och om det varit en singel då? Vad skulle du göra då för att hämnas?

    Och en fråga till hade du varit nöjd med att han nobbat frun? Vill du ha en fru som är trogen enbart för att andra män tackar nej?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Bedragen make) skrev 2023-01-25 08:46:22 följande:
    Nej, inte nöjd med det heller såklart. Men i mitt fall skulle jag hysa betydligt mer agg om snubben min fru hade en affär med skulle fortsätta träffa henne nu, tex. Innan vi hunnit gå isär. Efter att dyrt och heligt lovat hålla sig långt borta. Med det sagt tror jag kanske inte jag kan stanna kvar och försöka rädda äktenskapet hur som helst även om frun vill det. Svårt att lita på henne nu. Men... när båda säger att det är slut, och de tex skulle försöka fortsätta vara kk eller nåt... då skulle det absolut påverka hur snyggt jag hanterar situationen när jag får reda på det oavsett om vi hänger ihop sen eller ej. 

    Skulle snubben varit singel hade det kanske påverkat mitt behov av att göra det besvärligt för honom... men nåt hade jag nog kunnat hitta på. 

    Jag råder därför TS att inte gå in under de premisserna. Det kan bli väldigt rörigt, och jobbigt när det avslöjas. För det gör det oftast..! Jag har lärt mig att min magkänsla är väldigt bra på att känna av när nåt pågår.även om TS skulle vara singel så vet han inte alls hur maken skulle reagera. Jag har hållt mig på avstånd från svinet som haft affär med min fru än så länge, för jag vet att jag inte hade kunnat besinna mig helt. 

    Jag planerar hellre min hämnd i så fall, till nåt smartare och mer effektfullt än fysiskt våld, som ju dessutom skulle resultera i en anmälan mot mig. 
    Det verkar inte som du förstod poängen? Jag menar varför bryr du dig om den andre mannen gjorde om ditt problem är en fru som vill vara otrogen?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 14:15:55 följande:
    Du kan alltså inte skilja på känslor och handlingar? Att vara missnöjd  (en känsla) är samma sak som bedra sin partner (en handling)?

    Och hjälpa sig själv ur en dåligt relation kan man absolut inte göra utan att bete sig som ett rövhål?
    Det kanske var partnern som var det största rövhålet men den möjligheter överväger du såklart inte
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 14:20:27 följande:
    Det ena utesluter väl inte det andra? Det går väl alldeles utmärkt att dumpa sin partner OCH avslöja älskaren/älskarinnan?

    Om två personer hjälps åt att lura och förnedra en tredje, är det inte ganska rimligt att båda får ta del av konsekvenserna?
    Vad menar du nu? Om den personen singel finns ju ingenting att avslöja?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 14:22:57 följande:
    Japp, men det ursäktar ju inte ditt val. Om du är otrogen så är det DITT val inte din partners. Ditt val = 100% ditt ansvar. Och då kan du ju knappas skylla det på din partner.  Din partner är ansvarig för sina handlingar och val inte dina.
    Skrev jag något om att det ursäktar? Läs igen.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 14:24:30 följande:
    Japp, men du skrev ju mer än så i ditt inlägg eller hur?
    Anonym (Ö) skrev 2023-01-24 23:56:25 följande:
    Och om det varit en singel då? Vad skulle du göra då för att hämnas?

    Och en fråga till hade du varit nöjd med att han nobbat frun? Vill du ha en fru som är trogen enbart för att andra män tackar nej?
    Ok, nu tror att jag förresten vad du menar, jo det kan han förstås göra, men jag undrade mer i stort varför han är så bitter mot älskaren när problemet är detsamma oavsett om älskaren tackar ja eller nej.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 14:37:28 följande:
    Vad är det du menar är konstigt? Om två personer hjälps åt att förnedra dig så är det väl fullt naturligt att du kommer tycka illa om båda två och inte bara den ena? 
    Jag tycker snarare att det vore betydligt konstigare om du bara vart arg på den ene av dem.

    Älskaren valde att delta i att lura och förnedra honom, alltså är det fullt naturligt att han kommer tycka illa om älskaren oxå. Vad är det du inte förstår?
    Det var dock inte så han svarade på det. Du kan ju inte tala för andra, hur de känner och upplever det.

    Men nej, jag förstår verkligen inte det tänket, ser ingen anledning att känna mig förnedrad och lägga min energi på att vara bitter mot någon främling som skiter i mig lika mycket som jag skiter i honom.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 15:33:10 följande:
    Du kan alltså inte förstå att en person kan bli förbannad på båda idioterna som hjälpts åt att förnedra personen?  Märkligt.....

    Hjälps åt att förnedra låter ju som att det var det som var deras mål, jag tror faktiskt att älskaren skiter i mig och hur jag möjligtvis känner inför det, är det så svårt att förstå? Och är det så svårt att förstå att jag måste inte känna mig förnedrad? 


    Förresten frågade jag inte dig, men du gör dig ändå till talesperson för den där maken som skrev intråden och bestämmer hur någon annan känner?

  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 16:07:24 följande:
    Det spelar ingen roll vad deras mål var, det ENDA som spelar någon roll är vad det fick för konsekvenser för den drabbade. Dessutom är det en väldigt patetisk ursäkt för båda visste mycket väl vilka konsekvenser det skulle få för den/de drabbade och valde att göra det ändå.

    Handlingar och konsekvenser, deltar man medvetet i att förnedra andra människor så får man ta konsekvenserna för det punkt slut. Att många sen slipper det betyder inte att det är ok att bete sig som ett rövhål mot andra.

    Ja du frågade inte mig men du skriver i en öppen tråd där ALLAS inlägg kan kommenteras... men det är kanske något du inte gillar?

    OK, så om det får konsekvensen att jag känner mig glad och tacksam att jag slipper sex med tjatkärringen och får vara ifred så kan du ju istället säga då att de hjälptes åt att göra mitt liv bättre. De deltar ju medvetet i handlingen.


    Kommentera hur mycket du vill men det svarar ju inte på vad just den skribenten som jag frågade menar.

  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-26 17:10:42 följande:
    Absolut, handlingar kan få både positiva eller negativa konsekvenser för de drabbade men det betyder ju inte att man inte har något ansvar för sina handlingar och i båda fallen får man räkna med en reaktion.

    Men nu är ju det ganska irrelevant för personen tyckte ju bevisligen inte att det var positivt att den andra snubben knullade på hans fru....och det tyckte du tydligen var jätte jätte konstigt. 
    Att han inte tyckte det var positivt betyder inte att han kände sig förnedrad vilket du ville göra gällande. Det kan bara han svara på så dina spekulationer hjälper inte så mycket.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-27 13:24:18 följande:
    Arg, kränkt, ledsen... de är alla negativa känslor... och då är det givetvis ganska naturligt att ogilla de som fått dig att känna så. 

    Dina försöka att snacka bort poängen genom att märka ord hjälper inte heller speciellt mycket.
    Vilken poäng? Att han är bitter mot älskaren på grund av sina egna känslor? Det visste jag redan. Jag frågade honom hur han tänker, och det kan du spekulera hur mycket du vill i, det hjälper mig inte att få svar på frågan.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Bedragen make) skrev 2023-01-29 09:35:19 följande:
    Jadu... det verkar nästan vara värre. Dvs att det finns starka känslor för den andre involverade, från hennes sida i alla fall. Att det snarare handlat om det än sex... Så skilsmässa får det bli ändå... vi håller på att se över detaljerna. Det är ju inte så bara... att gå isär. Sen att han den andre mannen inte tycks besvara känslorna, eller i alla fall vara beredd att lämna sin sambo är en annan sak... det blir min frus problem. Hon vet inte om det tror jag... men mannen har krälat i stoftet för mig, för att försöka få mig inte avslöja det för hans sambo. Och han säger att han ska hålla sig jävligt långt borta från min fru... sen litar jag iofs inte på det ändå.
    Men, hade jag nu valt att försöka fortsätta med frun hade ett sånt här föreslaget KK-upplägg som TS frågar om gjort mig än mer rasande... på båda.
    Det var nog det som var poängen. Att det inte är den andre mannens fel att din fru ville vara otrogen. Hade hon däremot varit ett så kallat viljelöst våp så hade du kunnat skylla allt på honom. Som någon som stjäl dina saker som inte har någon egen vilja.

    Vad svarade du honom?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-30 09:09:18 följande:
    Japp det är inte mannens fel att hon var otrogen, dock är det hans fel att han valde att delta i det. 
    Varför skulle han bry sig? Det är fruns jobb att bry sig om sin man. Vilket hon inte gör. Vad spelar det då för roll om all världens män skulle nobba henne som du tycker att de borde göra?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-30 12:03:00 följande:
    Ah och så är vi tillbaka på ruta ett i cirkelresonemangs maraton... Drömmer
    Tack för att du visar så tydligt att du inte har något svar.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-30 13:04:59 följande:
    Nja, snarare att du redan fått svar på det flera ggr men så spelar du som vanligt dum och låtsas inte fatta självklarheter och så går det runt och runt och runt....totalt meningslöst.
    Nej, du har inte svarat på det en enda gång.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Hmmm..) skrev 2023-01-30 13:53:20 följande:

    Jag tycker definitivt det alltid är bådas fel - ALLTID! Finns inga som helst förmildrande ursäkter att ligga med en upptagen person. Vidrigt!!!

    //En som blivit bedragen men aldrig själv har varit eller någonsin skulle vara otrogen!


    Varför vill du ha en man som är trogen enbart för att han blir nobbad av andra kvinnor?
  • Anonym (Ö)

    Precis det spelar ingen roll vad andra kvinnor väljer att göra.


    Anonym (Hmmm..) skrev 2023-01-30 17:34:00 följande:
    Det är garanterat inte många som skulle nobba honom. Men han har ju den bästa så han sk*ter totalt i andra kvinnor.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (jaha) skrev 2023-01-30 17:50:19 följande:
     Varför vill du delta i att bedra någon annan?
    Jag?
Svar på tråden Hon är gift och vill ha mig