• Jexsan

    Lite brunt slem på pappret efter toabesök

    Hej! 


    Imorgon går jag in i vecka 8 och är superglad för denna graviditeten. 


    Jag upptäckte dock igår när jag hade kissat att det var lite brunt på pappret. Såg ut som en brun flytning. Sen kom det inget mera och nu imorse när jag hade kissat så var det lite brunt på pappret. Det kommer inget brunt i trosan och jag har inte ont. Men varför är det brunt? :/ 
    Är så himla orolig att det skall vara något fel nu.. 😢


     

  • Svar på tråden Lite brunt slem på pappret efter toabesök
  • Fjällsockan

    Jag hade exakt som du i samma vecka. Kom till och med lite ljusare blod. Men det var ingen fara för graviditeten. Tror det kan vara spottings eller genombrottsblödning, vilket kan inträffa runt den tid du annars skulle haft mens. Jag hade tydligen en liten cysta som var ofarlig och försvann men vet inte om det var den som bidrog till blödningen. Blev såklart hemskt orolig men det visade sig vara ganska vanligt med småblödningar under graviditet, sköra/känsliga slemhinnor osv. Håller tummarna att det går bra för dig!

  • Jexsan

    Tack för svar. 


    Jag har inbokat ett vul på fredag då jag skall ta prov för cellförändring så jag kmr få besked då om bebisen lever eller ej. Hoppas såklart att den lever och frodas där inne :) 

    men det är ju lätt att överanalysera nu.. väntan är olidlig. 

  • FrusenFru

    Jag hade små bruna flytningar när jag var i samma vecka som du, och efter ungefär en vecka så fick jag missfall. Men det är så olika, en del blöder i graviditeten och får ändå levande barn, medan andra blöder och får missfall. 

  • Jag är bara jag

    Brunt är gammalt blod. Behöver inte alls innebära m.f. Inte ens om man blöder rejält som jag gjorde v.7 en gång- det blev barn.

  • Jexsan

    Hej! 


    Idag har jag gjort vul och såg ett litet tickande hjärta :) 

    så att det kommer brunt på pappret behöver inte betyda något negativt. Kanske lugnar det någon annan i samma sits :) 

  • Jag är bara jag
    Jexsan skrev 2023-02-10 09:37:02 följande:

    Hej! 


    Idag har jag gjort vul och såg ett litet tickande hjärta :) 

    så att det kommer brunt på pappret behöver inte betyda något negativt. Kanske lugnar det någon annan i samma sits :) 


    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Lite brunt slem på pappret efter toabesök