• nelpo

    Stella Tilde?

    Vad tycker du om Stella Tilde som namn? Tilltalsnamn Stella och Tilde efter sin moster. Jag älskar namnen men inser att Stella Tilde = ställa till det vilket kan bli jobbigt för barnet kanske. Vad säger andra? Ok eller no?

  • Svar på tråden Stella Tilde?
  • Hangout91

    Nu ska du inte ställa till det! höhö

    Nävars, hur ofta använder man sitt mellannamn? Det gör ju aldrig kompisar iaf. Men skifta namnen så tilltalsnamnet blir Tilde, det är ju ändå det namn jag själv skulle valt först.

  • nelpo

    Det hade jag kunnat göra men blir lite knepigt med två Tilde i släkten. :) Sant att man sällan använder mellannamn, tänker mest att barn kan vara så taskiga och blir lite nojig. Skönt med positiva tankar om namnen iaf. Tack!

  • Stello

    Vet en som har syskon som heter Stella och Tilde....men han kallar dem för StällatilldeFlört Lite kul tycker jag. Båda namnen är fina (säger jag lite opartiskt som har en StellaTungan ute). Kan ni inte ta Stella och TVÅ mellannamn då? Så att det hamnar ett namn mellan Stella och Tilde?

  • Hangout91
    nelpo skrev 2023-02-13 20:56:35 följande:

    Det hade jag kunnat göra men blir lite knepigt med två Tilde i släkten. :) Sant att man sällan använder mellannamn, tänker mest att barn kan vara så taskiga och blir lite nojig. Skönt med positiva tankar om namnen iaf. Tack!


    Varför är det så knepigt med två Tilde i släkten? Ta upp ämnet med den berörda föräldern? Det kan bli ett sorts systerskap mellan dom.. vem vet?


    Vi har 2 med samma namn i vår släkt, det har då inte varit något problem.

  • Lynx123

    Gillar inte heller det där med Ställatilldet. Hade själv skippat Stella...Tilde är fint i sig.

  • Faxze

    Någon som redan längtar till fredag? Stella Tilde är ett klassiskt namnskämt som cirkulerar på sociala medier tillsammans med namn som Polly Ester, Tim Jan, Tor Peder, Bo Ken och liknande.

  • Hangout91
    Stello skrev 2023-02-13 21:01:41 följande:

    Vet en som har syskon som heter Stella och Tilde....men han kallar dem för StällatilldeFlört Lite kul tycker jag. Båda namnen är fina (säger jag lite opartiskt som har en StellaTungan ute). Kan ni inte ta Stella och TVÅ mellannamn då? Så att det hamnar ett namn mellan Stella och Tilde?


    Vad tror du om Klara Stella Tilde? Eller kanske Wilja Stella Tilde? =)
  • nelpo

    Nu måste jag nästan tänka om och köra på Wilja Stella Tilde. Hahaha. Nejdå. Det är ett tag kvar tills bebis ens föds men jag kopplade inte ens ställa till det förrän idag och hade helt missat att det är ett känt namnskämt. Älskar namnet Stella men vill väldigt gärna ha Tilde som mellannamn. Får nog ta och tänka tänka om helt tror jag. 

  • trollhona

    "Ställa till det" Stackars barn när hela ens namn bygger på ett skämt. 

    Stella som enskilt namn är ok, men då skulle jag inte ha Tilde som mellannamn.

    Tänk varje gång hon går till ett läkarbesök eller det är upprop i skolan och de använder alla namnen. Nej, tänk om.

Svar på tråden Stella Tilde?