• Gulligagudrun

    Min tonåring mår dåligt

    Hej!
    Jag har en snart 14årig dotter som jag vet mår dåligt, tycker livet är tungt

    Lite kort så har skolan alltid varit jobbig, svårt med inlärning vilket nu , i 7an äntligen kommer ner på papper efter diverse utredning. Skol motivationen började dala redan i 6an och ännu värre nu just pga hon tycker det är för svårt. 
    Det har jag gjort klart för lärare som försöker få till extra stöd.  
    Hon tycker om att gå i skolan, gillar sin klass och är trygg, så länge hennes kompis går dit,  hon har oxå svårt i skolan så för att stötta dom så skjutsar jag till skolan. 
    I måndags på väg till skolan fick vi ett sms att kompisen var  sjuk varpå min dotter fick som panik och vägrade åka dit
    utan henne , i alla tårar som kom då så öppnade hon upp sej å skrek ut att " fattar du inte att jag mår dåligt ".  I helgen såg jag  som rivmärken på hennes arm och förstod att hon hade som " rispat " påmdej vilket hon även bekräftade.  Vi har ptatar om allt det här så gott det går, vi sla få komma till ungdomsmottagningen så hon får samtals stöd, vilket är mitt syfte mer mitt inlägg nu, att få stöd som ensam.mamma , att få bolla lite .
    Och en fråga, hon började med p piller i september, till en början mådde hon bra men sen december har hon fått  jävla humör svängningar , blödningar i 38 dagar! Vad har ni för erfarenhet, nån som börjat må dåligt av p piller?
    Hon har sedan några dagar slutat med dom och ska även äta järn då jag är övertygad att hennes hb är lågt pga långvarig blödning, och även av det kan man bli trött och nedstämd.  ❤

Svar på tråden Min tonåring mår dåligt