• Anonym (Aquaman)

    Hur minska ner på vatten drickandet?

    Misstänker att jag kanske dricker lite för mycket vatten. Har aldrig träffat någon som dricker lika mycket som jag. Funderar på om det är en bidragande orsak till min trötthet?


    Hur minskar jag isåfall ner på vattnet? 
    Finns ju inget som är så gott satt dricka som vanligt kallt fräscht vatten. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-21 10:58
    Dricker nog mellan 2,5 -4,5 liter vatten per dygn.
  • Svar på tråden Hur minska ner på vatten drickandet?
  • Anonym (Fia)

    Om du är onormalt törstig kan det vara läge att söka vård. Kanske är det någon sjukdom som gör dig både törstig och trött. 

  • Anonym (Fia 2)

    Japp du ska definitivt söka vård om du dricker så mycket som 4.5 liter på en dag om det inte är extremt varmt eller du gjort något som fått dig att svettas mycket stora mängder. Det behöver du kolla upp, diabetes är väl det vanligaste men kan ju vara en hel del andra saker fel också. 

  • Fjäril kär

    Dricker du vatten istället för att äta mat? Du kanske faktiskt är trött för att du har näringsbrist... 

  • Lynx123

    Trötthet och törst är båda rätt klassiska symptom på diabetes. Skulle nog kolla upp det där innan jag gjorde en massa förändringar.

  • Anonym (Boka tid)

    Dags för ett besök på V.C Så där mycket har jag endast druckit när jag befunnit mig där det är över +35 och jag gått mycket utomhus.

  • Citronella

    Hur mycket rör du dig? Jag dricker också mycket, jag rör mig mycket på jobbet och tränar flera gånger i veckan särskilt efter träning när jag svettas mycket blir jag jättetörstig. Går du inte på toa ofta så skulle jag inte vara orolig. Kissar du mycket bör du boka tid på VC. 

Svar på tråden Hur minska ner på vatten drickandet?