• Agult

    IVF och återföring av 6-dagars embryo

    Hej!
    jag (30 år) och min sambo (34) år hade idag vår andra FET, ett 6 dagars embryo flyttade in idag och är alltså på RD 0.
    har tre inseminationer i bakgrunden. 0 ägg kvar i frysen så tar sig inte detta får vi börja om med hormonbehandling nästa cykel.

    fler som också satt in ett embryo under dagarna och vill följas åt?

  • Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo
  • Sophiee92

    Hej! Följs gärna åt! Är också 30 år, precis gjort vårt första IVF försök med en 5-dagars. Är på RD2 :)

  • Sophiee92

    ET :) yes tar progrestreron morgon och kväll sedan 7 dagar sen, tar du? Förstod jag det rätt att du gjort ett FET tidigare? 

  • Agult

    Ja precis FET under tidigare cykel (jan), tog då progresteron. Denna gång gör jag inte det dock.

  • Sophiee92

    Okej, skönt du kunde få återföring direkt i nästa cykel. Aha vad intresant! Trodde man alltid fick progresteron? Vet du varför du inte tar det detta försöket? 

  • Agult

    Jag har regelbunden mens och ÄL, gör ivf pga samkönat förhållande. kliniken vi går till har stängt under helgerna och förra cykeln skulle min ÄL komma så att insättningen krockar med helg, fick då ovitrelle som gör att ägglossningen kom igång och behövde stötta upp med lutinus under ruvartiden. Denna gång kom min ÄL spontant under en vardag så behöver då inte stötta upp med progresteron. Hoppas att du hänger med vad jag menar 😅

  • Sophiee92
    Agult skrev 2023-02-24 21:20:05 följande:

    Jag har regelbunden mens och ÄL, gör ivf pga samkönat förhållande. kliniken vi går till har stängt under helgerna och förra cykeln skulle min ÄL komma så att insättningen krockar med helg, fick då ovitrelle som gör att ägglossningen kom igång och behövde stötta upp med lutinus under ruvartiden. Denna gång kom min ÄL spontant under en vardag så behöver då inte stötta upp med progresteron. Hoppas att du hänger med vad jag menar 😅


    Ja jag tror jag förstår ☺️ Skönt att slippa, det är inte så härligt att behöva gå runt med trosskydd hela dagarna och nätter hehe... Hur känner du dig idag? Jag tyckte att alla mina symptom (så som ömma/svullna bröst + kraftig molvärk) försvann dagen för återföring 😳 Så märkligt väl? Känner dock lite lite molvärk ibland och då blir jag istället orolig för att mensen är påväg. Någon cool ruvare är man ju inte... 😅
  • Agult

    Långt ifrån en cool ruvare är jag också haha! Ja det är skönt att slippa, dock gör det nog mig mer nojig att inte ta progresteron. lutinus som jag tog gav mig en del symptom vilket ju inte visade sig vara en graviditet men var på något konstigt sätt lite betryggande då det kändes som att något hände. Nu är jag bara på rd 1 men känner ingenting, tidigt såklart men känns så läskigt 🙈

    men hade du symtom innan återföring och efter samma dygn? Hoppas att det är ett positivt tecken att symtomen försvunnit 😊 när har du BIM?

  • Sophiee92

    Jaa man kan bli så himla nojig när man inte känner symtom, då undrar man ju liksom om det ens händer något därinne! Vad hade du för symtom sist när du tog lutinus? Ja jag hade massvis med symtom innan återföringen, kom efter ovitrelle sprutan så 2 dagar före äggplocket och sen fram till dagen för återföring. BIM är beräknad om 5 dagar, när är din?

  • Agult

    Hade mycket symptom hela tiden från när jag började med lutinus. Molande värk i magen, huvudvärk och ont i ryggen, försvann så fort jag slutade med progresteronet.
    jag hoppas som sagt att det åtminstone är positiv att du inte har symptom 😊 okej, tänkte du testa tidigare? Bim är om 13 dagar så väldigt lång tid 🙈🙈

Svar på tråden IVF och återföring av 6-dagars embryo