• Anonym (Drumlan)

    Älskar att vara berusad

    ...men hatar att den känslan tar över min vilja Rynkar på näsan

    Jag har tidigare varit hos en alko mottagning men jag känner verkligen inte att jag pallar med den biten. Fick då Natlrexone för missbruket.


    Tog ett gäng tabletter men min vilja fanns inte riktigt där så jag fortsatte att dricka.
    Några månader kände jag att jag fått nog så jag hade ett uppehåll på 6 månader.

    Varför kan inte "vanliga" läkare skriva ut Naltrexon eller Campral. Jag förstår om människor behöver Antibus. 


    Tyvärr så var jag inte helt ok med att åka till ett beroendecenter. Fick höra att det var där jag kan få hjälp! Och det var bara där jag kunde få dessa läkemedel utskrivna. 
    Det stämmer tydligen inte enligt FASS


     

  • Svar på tråden Älskar att vara berusad
  • Anonym (Xylofon)

    Läkemedlen funkar bäst i kombination med behandling och det är därför det inte skrivs ut bara sådär. Det behövs följas upp helt enkelt. Medicinen gör ju ingen nytta om man ändå umgås i fel kretsar, dricker och festar etc.. Om du inte har viljan att sluta är ju risken stor att du slarvar med medicinen här och där och därför behöver du behandling samtidigt. Annars är medicin meningslöst. 

  • Anonym (Nykteralkis)

    De kan skriva ut hur mycket tabletter som helst men.

    Du måste själv bestämma dig för att sluta. Finns inte viljan så är du snabbt tillbaka i eländet.

    Det är ditt val, ditt liv.

  • Anonym (Drumlan)

    Viljan finns och suget finns där också.


    Jag slutade röka för ett antal år sedan då jag "bara fick nokk" Fick tabletter som hjälp och jag har inte rökt ett bloss sedan dess.


    Vill ju ha samma effekt som med "sluta rök tabletten" Den var inte den som till slut skapade effekten av att jag bara la av.


    Har sett att det finns en tablett som heter Campral som "tar bort eller minskar suget" OCH vad jag ser så kan en "vanlig" läkare på Vårdcentralen skriva ut den tabletten


    Jag kommer INTE återgå till Beroende mottagningen. Då hoppas jag mer på att få den där slutgiltiga känslans och bara blocka alkoholen... Men där är jag inte ännu.

  • Anonym (Xylofon)
    Anonym (Drumlan) skrev 2023-03-02 14:11:35 följande:

    Viljan finns och suget finns där också.


    Jag slutade röka för ett antal år sedan då jag "bara fick nokk" Fick tabletter som hjälp och jag har inte rökt ett bloss sedan dess.


    Vill ju ha samma effekt som med "sluta rök tabletten" Den var inte den som till slut skapade effekten av att jag bara la av.


    Har sett att det finns en tablett som heter Campral som "tar bort eller minskar suget" OCH vad jag ser så kan en "vanlig" läkare på Vårdcentralen skriva ut den tabletten


    Jag kommer INTE återgå till Beroende mottagningen. Då hoppas jag mer på att få den där slutgiltiga känslans och bara blocka alkoholen... Men där är jag inte ännu.


    Jag tror inte att du förstår hur alkoholmissbruk fungerar. Det finns ingenting som har det minsta att göra med hur man slutar röka. 

    Med tanke på dina ursäkter om att undvika behandling så är du inte i närheten av att vilja sluta dricka. Sorry. 
Svar på tråden Älskar att vara berusad