• 1Ellis1

    BIM APRIL

    Amaaanda00 skrev 2023-03-23 08:48:22 följande:

    Mitt BIM blir lite tidigare, då ÄL inträffade tidigare än beräknat. så nytt BIM blir 2/4 


    1/4 Chanels, 1a barnet, första försöket
    2/4 Olivialova, 3e barnet, första försöket 


    2/4 Ajn1993, 1a barnet, 7e försöket efter ma.
    2/4 Amaaanda00
    3/4 Cykelhjul, 1a barnet, påbörjad fertilitetsutredning
    4/4 Hannis1983, 4e barnet, första försöket efter MF
    4/4 Diklofenak, 1a barnet, 4:e försöket
    5/4 Mathilda999, 2 barnet, 2 försöket (MA)
    7/4 Etaj 6:e barnet 4 försöket efter ma
    7/4 Efterlängtad3a 3e barnet, 6e försöket
    10/4 Hawwa, 2 barnet, 2 försöket 
    10/4 Agnesmamma01, 3e barnet, 3 försöket
    10/4 Anonym (Smulan), 3:e barnet, 4 försöket
    11/4 ovantadedrommen, 2a barnet, 4-5e försöket
    12-13/4 Anonym (Blueberry), 2 barnet, 2 försöket (efter oplanerad som blev MA)
    15/4 Lipa3646 3e försöket
    15/4 1Ellis1 Första barnet, 11:e försöket efter MA
    22/4 trefaldigmästareikärkek 2:a barnet 9 försöket, andra med NC
    22/4 Embarazada, 3:e barnet, 9:e försöket
    Lägger till mig här. :)
  • 1Ellis1
    Lulu1987 skrev 2023-03-25 14:52:14 följande:
    Lägger till mig igen då mitt namn också försvann. 

    Någon som vet om äl är vanligast morgon eller kväll? Vet att allt antagligen är individuellt men kanske finns någon "generell tid"....försökt googla på det men nån här kanske vet nåt? 🙂
    Det står i bruksanvisningen att man inte ska testa tidigt på morgonen, men typ mellan kl 11 och 18, om det är det du menar... Men jag brukar få positivt test med morgonurin vid äl så jag testar på morgonen. SkrattandeOskyldig
  • 1Ellis1
    klyftpotatis skrev 2023-04-01 10:24:27 följande:

    Alltså. Jag kör inte NC eller liknande, men har börjat försöka tempa med vanlig temp hemma och skriver ner för att ha koll. Kontrollerade så ÄL hade skett men har fortsatt tempa mig nu dagarna mellan ÄL-BIM. Men jag kom precis på mig själv, varför gör jag det? 😂 jag har fortfarande temphöjning ÄL+10, men de har man väl? Tills mensen kommer, eller så fortsätter höjning över till graviditet? Tempar ni mellandagarna? Är det lönt att tempa dessa dagarna, ni som har koll? Kan jag få ut något av det? Eller ska jag helt enkelt bara sluta 😂


    Jag har försökt tempa men tycker det kan vara lite otydligt. Morgontemoeraturen går lite upp och ner för mig. Men om jag tar tempen mitt på dagen kan jag märka att jag har högre fram till mens. Den är då mellan 37,3 och 37,6 som högst. Sen sjunker den en eller två dagar innan mens, ofta då jag får bruna flytningar. 
  • 1Ellis1
    Hawwa skrev 2023-04-01 17:43:40 följande:
    Den översta 🙊
    Jo men jag ser lite på den översta! Väldigt svagt men ändå! Du får testa igen imorgon för att se om det blir starkare! Hjärta
  • 1Ellis1
    Spökplumpan skrev 2023-04-01 20:35:23 följande:

    Idag har jag mensvärk, men nästan ingen värk i brösten längre. Börjar känna mig mindre hoppfull. 😔 En vecka kvar till BIM.


    Det där med brösten kan väl komma och gå lite i tidig graviditet, har jag för mig? Hur är det för er som plussat, har ni några symptom? Skrattande
  • 1Ellis1
    Spökplumpan skrev 2023-04-01 21:21:53 följande:

    Tack för peppet. Jag kanske jämför för mycket med tidigare graviditeter. Jag önskar det fanns symptom som man bara känner när man är gravid eller bara känner när det är mens på g. Önska kan man ju göra iaf. haha 


    När jag var gravid (som blev MA) hade jag väldigt känsliga bröstvårtor. Så det symptomet väntar jag på... jag har aldrig haft det när jag inte varit gravid. Däremot har jag ont i brösten nästan varje månad efter äl...
  • 1Ellis1
    Hawwa skrev 2023-04-02 08:42:31 följande:
    Gud va tråkigt :( är det helt kört eller kan man plussa senare?

    Mitt va lite starkare idag, tänkte gå och köpa ett "dyrt" test sen som visar veckor, min sambo har svårt att tro på det annars.
    Då är du helt klart gravid Hawwa, grattis!! {#emotions_dlg.flower} Det ska inte synas något rosa och definitivt inte bli starkare om du inte är gravid. Ett veckotest borde visa gravid 1-2 veckor nu, gissar jag. 
  • 1Ellis1
    Cykelhjul skrev 2023-04-02 10:09:55 följande:
    Taack! 😍

    Jag gjorde spolning innan denna ÄL och slutade helt med treo och NSAID värktabletter. Det måste ha hjälpt något.
    Jag som skulle påbörja Letrozol strax.

    Hoppas verkligen detta stannar
    Ja det där är ett plus helt klart! Hjärta Grattis, vad kul! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BIM APRIL