• Anonym (Arbigga)

    Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna

    Alla vuxna människor har eget ansvar för sitt liv. Att konstant skylla problemen på andra är både omoget och dumt.

    Den som på alvar tror att deras partner inte skulle varit otrogen om inte kvinnan i fråga varit tillgänglig är inte av denna världen. 

    Därför frågar jag er på fullt allvar. Tror ni att era män är viljelösa, lättlurade och över sexualiserade. Varför stannar ni då ?  Är det för barnens skull? eller för ekonomins skull? eller kanske för er egen?

  • Svar på tråden Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna
  • Ccplus

    Du har inte läst någon skriva om det där någonstans idag... Utan du satte dig på forumet och läste tråden om kvinnan som satt och fantiserade om att ligga med en gift man.. 

    Sen börjar du gnälla på män, för att slippa skulden över hur ditt eget kön håller på och beter sig nu förtiden.

    Sluta lek sekundärkränkt. 

    Lär dig dejta bättre. Det är inte speciellt svårt att inte gång på gång hålla på och slänga sig i famnen på första bästa arsle som har en partner och börjar visa dig intresse. 

    Vilket ni kvinnor har en tendens till att göra igen och igen och igen.. Sen sätter ni er o gnäller sen på män. Även fast alla män i ditt liv redan har sagt åt dig att killen som du dejtar bara vill ligga och är en otrogen liten pundare. 

  • Tecum

    Det är ingen som påstår att kvinnor lurar män att vara otrogna. Det som diskuteras är om den kvinna som medvetet ligger med en upptagen man har något eget ansvar. Det är en helt annan sak. Och den frågan är helt relevant. hon bidrar ju medvetet till att lura och göra en annan människa illa. Det är alltså en annan kvinna hon lurar, inte mannen.

    Så svaret på frågan är JA, klart som fan att hon har ett eget ansvar, även om hans är större. Detsamma gäller även om det är en man som är otrogen med en upptagen kvinna.

  • Anonym (Arbigga)
    Tecum skrev 2023-03-08 20:17:01 följande:

    Det är ingen som påstår att kvinnor lurar män att vara otrogna. Det som diskuteras är om den kvinna som medvetet ligger med en upptagen man har något eget ansvar. Det är en helt annan sak. Och den frågan är helt relevant. hon bidrar ju medvetet till att lura och göra en annan människa illa. Det är alltså en annan kvinna hon lurar, inte mannen.

    Så svaret på frågan är JA, klart som fan att hon har ett eget ansvar, även om hans är större. Detsamma gäller även om det är en man som är otrogen med en upptagen kvinna.


    Förstår inte vart det ansvaret ligger eftersom det i de allra flesta fall handlar om engångs företeelser och vanligtvis talar inte mannen om att han har familj. Det är oftast inte så mycket snack utan bara "pang på rödbetan"

    Om det händelsevis skulle vara så att hon vet så vet hon säkert annat också. 

    Om jag säger så här; Jag anser att båda parter har sitt eget ansvar utifrån sina situationer. 

    Däremot tycker jag inte att nån har ansvar gentemot den andres partner.
  • Anonym (Arbigga)
    Ccplus skrev 2023-03-08 20:04:30 följande:

    Du har inte läst någon skriva om det där någonstans idag... Utan du satte dig på forumet och läste tråden om kvinnan som satt och fantiserade om att ligga med en gift man.. 

    Sen börjar du gnälla på män, för att slippa skulden över hur ditt eget kön håller på och beter sig nu förtiden.

    Sluta lek sekundärkränkt. 

    Lär dig dejta bättre. Det är inte speciellt svårt att inte gång på gång hålla på och slänga sig i famnen på första bästa arsle som har en partner och börjar visa dig intresse. 

    Vilket ni kvinnor har en tendens till att göra igen och igen och igen.. Sen sätter ni er o gnäller sen på män. Även fast alla män i ditt liv redan har sagt åt dig att killen som du dejtar bara vill ligga och är en otrogen liten pundare. 


    Förstår inte riktigt vad du menar. Ja. jag läste tråden och såg en del av svaren som i vanlig ordning här på FL kommer att utvecklas till att män är svin och kvinnor lurar in dem i sina garn hel samvetslöst.

    Sekundärkränkt vet jag inte ens vad det betyder men om jag skulle gissa så verkar du tro att jag inte har någon erfarenhet av otrohet men det har jag.
     
    Dock har jag aldrig varit i närheten av att kasta mig i någon främmande mans armar.  Och pundare har jag inget intresse av. 

    Jag tror att du inte läst vad jag skrivit i tråden.

    Min "mission" är att vi ska kunna diskutera problem i relationer utan att i förväg utse syndabockar och utmåla människor som svin och horor
  • Anonym (Arbigga)
    Tecum skrev 2023-03-08 20:17:01 följande:

    Det är ingen som påstår att kvinnor lurar män att vara otrogna. Det som diskuteras är om den kvinna som medvetet ligger med en upptagen man har något eget ansvar. Det är en helt annan sak. Och den frågan är helt relevant. hon bidrar ju medvetet till att lura och göra en annan människa illa. Det är alltså en annan kvinna hon lurar, inte mannen.

    Så svaret på frågan är JA, klart som fan att hon har ett eget ansvar, även om hans är större. Detsamma gäller även om det är en man som är otrogen med en upptagen kvinna.


    Det är just detta som jag menar mig vara outsägligt trött på. Det är paren i relationerna som har ansvaret för den.  Man kan inte lägga ansvaret för sin relation på någon utomstående.  Börjar man göra det så är man illa ute, då tar man inte ansvaret för relationen och man kan undra över varför man inte lämnar. Detta gäller båda parter.
  • Tecum
    Anonym (Arbigga) skrev 2023-03-08 20:27:03 följande:
    Förstår inte vart det ansvaret ligger eftersom det i de allra flesta fall handlar om engångs företeelser och vanligtvis talar inte mannen om att han har familj. Det är oftast inte så mycket snack utan bara "pang på rödbetan"

    Om det händelsevis skulle vara så att hon vet så vet hon säkert annat också. 

    Om jag säger så här; Jag anser att båda parter har sitt eget ansvar utifrån sina situationer. 

    Däremot tycker jag inte att nån har ansvar gentemot den andres partner.
    Frågeställningen i tråden gällde ju när hon vet.

    Vad menar du med att "hon vet annat också" och varför skulle det minska hennes ansvar!

    Han man aldrig ett ansvar för att agera så man inte gör andra illa? Om inte hon ville ligga hade han kanske inte varit otrogen med någon annan heller. Män har inte lika lätt att hitta sexpartners som kvinnor har.
  • Anonym (Arbigga)
    Tecum skrev 2023-03-08 20:57:44 följande:
    Frågeställningen i tråden gällde ju när hon vet.

    Vad menar du med att "hon vet annat också" och varför skulle det minska hennes ansvar!

    Han man aldrig ett ansvar för att agera så man inte gör andra illa? Om inte hon ville ligga hade han kanske inte varit otrogen med någon annan heller. Män har inte lika lätt att hitta sexpartners som kvinnor har.
    Eftersom det är jag som är frågeställare i tråden'

    Du blandar in andra trådar i min fråga

    Det är du som säger  "Det som diskuteras är om den kvinna som medvetet ligger med en upptagen man har något eget ansvar." 

    Jag trodde att det framgick med all tydlighet att jag anser att alla vuxna människor har ansvar för sitt liv och sina relationer.  

    Att lägga över ansvaret för sin relation på en utomstående är inte konstruktivt. 

  • Ccplus
    Anonym (Arbigga) skrev 2023-03-08 20:42:46 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Ja. jag läste tråden och såg en del av svaren som i vanlig ordning här på FL kommer att utvecklas till att män är svin och kvinnor lurar in dem i sina garn hel samvetslöst.

    Sekundärkränkt vet jag inte ens vad det betyder men om jag skulle gissa så verkar du tro att jag inte har någon erfarenhet av otrohet men det har jag.
     
    Dock har jag aldrig varit i närheten av att kasta mig i någon främmande mans armar.  Och pundare har jag inget intresse av. 

    Jag tror att du inte läst vad jag skrivit i tråden.

    Min "mission" är att vi ska kunna diskutera problem i relationer utan att i förväg utse syndabockar och utmåla människor som svin och horor
    Du har redan gjort syndabockarna till männen. 

    Du förstår inte att i den tråden skriver vi om vad hennes del blir i skulden... Finns liksom inte utrymme att skriva om att vi även tycker att mannen beter sig som ett äckel emot flickvännen.

    Förstod nästan att du skrev i vrede för att du hade råkat ut för otrohet. Förstår att det inte är roligt. Men det är ju knappast någon i den där tråden som satt och skrev att sånt bara var kul. 
  • Anonym (Arbigga)
    Ccplus skrev 2023-03-08 21:47:30 följande:
    Du har redan gjort syndabockarna till männen. 

    Du förstår inte att i den tråden skriver vi om vad hennes del blir i skulden... Finns liksom inte utrymme att skriva om att vi även tycker att mannen beter sig som ett äckel emot flickvännen.

    Förstod nästan att du skrev i vrede för att du hade råkat ut för otrohet. Förstår att det inte är roligt. Men det är ju knappast någon i den där tråden som satt och skrev att sånt bara var kul. 
    Jag upprepar

    Jag skrev inte tråden utifrån tråden du hänvisar utan utifrån att jag är trött på att man hela tiden pekar på någon som står utanför relationen som ansvarig eller delansvarig för otroheten (Den andra kvinnan eller andra mannen). Jag tror inte det hjälper någons relation att demonisera människor.

    Du skriver att män beter sig som äckel. Det gör aldrig jag. Jag demoniserar aldrig för mig okända människor. 

    Det handlar heller inte om mig och om jag drabbats eller inte, utan om ett sätt att förhålla sig till problem i relationer där otrohet är ett.
  • Ccplus
    Anonym (Arbigga) skrev 2023-03-08 22:16:51 följande:
    Jag upprepar

    Jag skrev inte tråden utifrån tråden du hänvisar utan utifrån att jag är trött på att man hela tiden pekar på någon som står utanför relationen som ansvarig eller delansvarig för otroheten (Den andra kvinnan eller andra mannen).
    Nej jag upprepar.. 

    Om den som är utomstående är väl medveten om att människan har en partner. Så hade den enkelt kunnat valt en annan, men det gjorde den inte. Och då är det knappast någon som står där utan synd. 

    Det är till o med vanligt. Att den är med och försöker snacka skit om partnern..

    Så nej, inte fasen är den alltid oskyldig.
Svar på tråden Gud vad jag är trött på inlägg där man påskiner att kvinnor lurar män att vara otrogna