• Rutan33

    Livrädd för att vara pedofil

    Hejsan, jag är i 20-25 års åldern. När jag var kanske 10-11 tafsade jag på ett barn på kanske 2-3år. Jag minns också att jag kunde tycka det var Nice att fantisera om barn sexuellt. Det slutade jag med och har absolut inte gjort sen dess. Men nu plötsligt så började alla dessa minnen kastas över mig och jag känner mig vidrig. Jag skulle ALDRIG göra nåt mot ett barn i dagsläget och en av mina största drömmar i livet är egentligen att skaffa familj. Varför i helvete har jag fått en skräck att jag skulle kunna vara pedofil, jag får en konstig känsla i kroppen när jag tänker på det och jag hatar mig själv. Jag har läst lite att det finns något som heter POCD vilket är tvångstankar om rädslan att vara attraherad av barn. Är det kanske detta jag drabbats av eller är jag bara hela sjuk i huvudet?

  • Svar på tråden Livrädd för att vara pedofil
  • Ocdmänniska

    Fantiserade dom om yngre barn när du var barn? Räknas inte som att vara pedofil det. Det är inte konstigt att barn är nyfiken. Det finns ju definitivt en sort ocd som är så, och jag skulle rekommendera att gå och prata med någon för att reda ut alla tankar och känslor. Annars så fantiserar du eller attraheras du av barn nu i vuxen ålder? 

  • Rutan33
    Ocdmänniska skrev 2023-03-10 18:02:46 följande:

    Fantiserade dom om yngre barn när du var barn? Räknas inte som att vara pedofil det. Det är inte konstigt att barn är nyfiken. Det finns ju definitivt en sort ocd som är så, och jag skulle rekommendera att gå och prata med någon för att reda ut alla tankar och känslor. Annars så fantiserar du eller attraheras du av barn nu i vuxen ålder? 


    Nej alltså bara tanken av detta äcklar mig rejält, jag kan bara inte släppa det
  • Anonym (Sök hjälp)

    Bra att du uppmärksammat det och känner äckel. Det finns hjälplinjer för pedofiler och vård man kan få i form av samtalsterapi. Man kan också prata med någon i kyrkan och få ur sig sin ångest och få tala om det.

    Stäng inte det inom dig. Men välj en professionell att prata med. Samhället och majoriteten fördömer ju sådan läggning  totalt som du redan vet av självklara skäl.

  • Anonym (ol)

    Jag tror inte du är pedofil. Jag gjorde något liknande när jag var lite äldre än du, 12, det andra barnet var 7.

    Det är inget jag rekommenderar att du gör, då barnet antagligen inte ens minns händelsen, men jag tog upp det med personen då jag var ganska säker på att han minns händelsen och är en familjemedlem. Han kom ihåg det och sa att det är lugnt, vi var ju båda barn, och att han inte mår dåligt av det idag.

    Tycker däremot du ska försöka få prata med någon, helst en psykolog.

  • Ocdmänniska

    Kan inte citera. Men där har du svaret på din fråga, den är inget du fantiserar om i vuxen ålder, så nej du är inte pedofil. Och jag tror vi alla har gjort saker vi ångrar när vi var liten 

Svar på tråden Livrädd för att vara pedofil