• Pena90

    Oskyldigt anklagad för otrohet

    Hej!
    Min make är övertygad om att jag har varit otrogen och är på väg att lämna mig. Han använder Googles tidslinje som bevis. Jag är inloggad på mitt Google-konto på både min egen telefon samt en av hans telefoner. Enligt Googles tidslinje befann jag mig inte på jobbet igår. Enligt tidslinjen har jag besökt vårt lokala badhus, åkt bil i tre timmar (jag själv kör inte bil) samt vistats vid en grundskola som är belägen precis i närheten av oss i ca 5 timmar. Han själv uppger att han var hemma hela dagen igår, då han ju faktiskt är sjuk. Alltså skulle detta inte vara hans tidslinje utan min. Men jag själv befann mig på jobbet hela dagen!! Min make vägrar dock att tro på mig och menar att tekniken inte kan ljuga, speciellt inte med tanke på att tidslinjen övriga dagar stämmer. Jag vet inte hur jag ska styrka att jag talar sanning. Är det någon annan som vet hur Googles tidslinje kan vara felaktig? Jag är på jobb nu och min make är hemma och packar sina väskor. Jag mår skit och har gråtit flera gånger. Hade varit så tacksam för vad som helst som kan hjälpa mig i denna situation!

  • Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet
  • Anonym (...)

    Vad har ni för konstig relation där man tittar på googles tidslinje? Brukar ni göra så?

    Var din telefon där du var hela dagen i går? 

    Om du nu skulle varit på badhus bör du ha betalat dig in. Om han nu är så tekniskt klurig att han tittar på google, så borde han väl kunna spåra upp att du betalat inträde också (obs ironi) 

    Hur hann du vara på förskola 5 timmar, åka bil i 3 timmar samt besöka badhus? Var du borta hela dagen? 

  • Anonym (Va)

    Vem sitter ens och kollar någons tidslinje så där noggrant?
    Har han anledning sen tidigare och misstro dig?

  • Anonym (Klara)

    Vilken idiot! Kanske lika bra att han lämnar.

  • Anonym (Tracker)

    Vi spårar varandra här i familjen av säkerhetsskäl men OJ vad Google kan missa mot vart telefonen faktiskt är.
    Kollar jag t.ex. frugan när hon är på jobb kan den slå hur fel som helst på grund av omgivningen.

    Vill han veta exakt vad du är får han skaffa en satellittracker som Garmin inReach eller liknande.

    Så lita inte helt på Google är mitt enkla svar, ljuger inte Google ränner min fru väkdigt mycket under arbetstid 😂

  • fornminne

    Den som hänger upp sig på Google tidslinje samt reagerar så starkt som din man, kan inte ha alla djur lagårn.

    Kom detta som en blixt från en klar himmel TS? Eller har han visat knepiga sidor tidigare? 

    Det finns inget du kan göra för att ändra honom, men du behöver stöd för att gå vidare, samt bearbeta att din man inte var den du trodde.

  • Embla twopointoh

    Så pålitligt är liksom inte Google tidslinje, och klarar han av att resonera rationellt borde han inse det. Om han inte litar på ditt ord, är han antingen sjukligt misstänksam, eller så försöker han använda det som svepskäl för att han vill lämna. Eller, så var det han som var ute på galej igår och istället för att erkänna det, försöker han skjuta skulden på dig.

    Har du arbetskamrater som kan intyga att du var på jobbet hela dagen? Det kanske får tyst på honom, att du faktiskt har vittnen.

  • Anonym (Helena)

    Hälsa honom att det inte är så tillförlitligt med google. Det är en bra hint men den stämmer inte alltid. 

    Vi delar platser inom familjen med varandra, har man dåligt nät eller något liknande kan den koppla upp sig mot andra master. 

    Min son var för ett tag sedan 1,5 mil bort i en annan stad enligt hans google. Han var i skolan (mobilen är i ett skåp så jag vet med 100% säkerhet att han inte var 1,5 mil bort). På en plats kan platsdelningen så fel med 5-6 kilometer. 

    Så, din make verkar helt nojig. Han behöver nog fundera över sin egen tillit till både dig och google. Har han inte mer tillit så kanske du mår bättre utan en svartsjuk make som tror att allt på nätet är sant. 

  • Anonym (Z)

    Varför är du inloggad på ditt Google-konto på hans telefon?

    Instämmer med övriga i tråden. Han verkar överdrivet kontrollerande och svartsjuk. Kanske är lika bra att du slipper honom.

  • Anonym (gissar)
    Anonym (...) skrev 2023-03-15 12:20:31 följande:

    Vad har ni för konstig relation där man tittar på googles tidslinje? Brukar ni göra så?

    Var din telefon där du var hela dagen i går? 

    Om du nu skulle varit på badhus bör du ha betalat dig in. Om han nu är så tekniskt klurig att han tittar på google, så borde han väl kunna spåra upp att du betalat inträde också (obs ironi) 

    Hur hann du vara på förskola 5 timmar, åka bil i 3 timmar samt besöka badhus? Var du borta hela dagen? 


    Jag gissar att det inte är första gången TS beter sig suspekt och till slut fick han nog.
Svar på tråden Oskyldigt anklagad för otrohet