• Linnis04

    Stor risk för x?

    Hej! 


    Jag har haft ont i ryggen ett tag (sedan mitt plus för snart en vecka sedan) och blev orolig att det kunde bero på ett utomkveds då jag tidigare aldrig känt såhär i mina andra graviditeter. Var inne på vul häromdagen, där läkaren inte kunde  se mer än en liiiten uppklaring på ca 1mm. pyttelite fri vätska kunde ses, men var enligt läkaren så lite att de ibland inte ens anmärker på det. Tog ett blodprov på hcg som fördubblades på 1,5 dygn.  Vet inte vad jag ska tro.. är det utomkveds eller inte? Har ju inga andra magsmärtor.. Någon med några tankar eller lugnande ord?Hjärta
  • Svar på tråden Stor risk för x?
  • svansmamman

    Graviditeter kan skilja sig mycket åt, så att du inte känt molvärk i ryggen tidigare graviditeter betyder inte att det är något fel för att du känner det nu. Tvärtom är det ett supervanligt symptom vid en helt normal graviditet! Det faktum att HCG fördubblats på mindre än två dygn talar ju för att allt är som det ska. Inget av det du skrivit här talar för utomkvedshavandeskaps, så jag tycker du med gott samvete kan slappna av och njuta av din graviditet. Jag håller tummarna för att det går hela vägen! ❤️

Svar på tråden Stor risk för x?