• Rosacat

    Gubbsjuk partner?

    Om din partner (medelålders man) anställer en kvinna (20 års åldern) med stora bröst, läppfillers, löshår och fransar till en liten arbetsplats med 3 personer och sedan går in på Facebook flera gånger i månaden (tom efter att hon sedan slutat arbeta på hans jobb) för att titta på hennes foton, sparar foton på henne på en minnessticka, och pratar om henne som en Glamourmodell med sin kollega, skulle ni tycka att det är OK och tro på honom när han säger att han bara ville kolla om hon ljög när hon sjukskrev sig?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gubbsjuk partner?
  • Anonym (Conny Lingus)

    Han är säkert småkåt på henne. Skulle troligen aldrig göra något av det.

    Men ordet gubbsjuk gillar jag inte riktigt. Vad är det för sjukdom? Motsvaras det av "gumsjuk"?

  • Rosacat

    Ja, gumsjuk förekommer ju också antar jag. I detta fall var det syftat till en medelåldersman som tydligen hetsat upp sig efter en alldeles för ung tjej, kanske för att själv känna sig ung igen. Han har fått mig att känna mig ful, fel och gammal.

  • Anonym (kvinna bland män)

    Frågan är väl vilka chanser han skulle ha där.

    Jag gissar att de är obefintliga så den sjukan får nog bara ha sin gång. Han kommer att slå skallen i verkligheten igen om ett tag.

    I egenskap av kvinna som jobbar med en massa gubbar så är det nog en och annan som tittar, och några som säkert fantiserar, men från det till att göra nåt- eller FÅ göra nåt- är det ändå ett rätt långt steg.

  • Anonym (Pinsamt)

    Det är genant. Han är en gammal gubbjävel för henne, men det fattar han inte.

    Pinsamt beteende. 

  • Hugful80
    Rosacat skrev 2023-03-21 13:46:21 följande:
    skulle ni tycka att det är OK och tro på honom när han säger att han bara ville kolla om hon ljög när hon sjukskrev sig?
    Absolut. Jag skulle tro honom.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (jag)
    Anonym (Conny Lingus) skrev 2023-03-21 16:40:31 följande:

    Han är säkert småkåt på henne. Skulle troligen aldrig göra något av det.

    Men ordet gubbsjuk gillar jag inte riktigt. Vad är det för sjukdom? Motsvaras det av "gumsjuk"?


    Varför tror du att han aldrig skulle göra något av det?
  • Anonym (jag)
    Anonym (kvinna bland män) skrev 2023-03-21 19:21:04 följande:

    Frågan är väl vilka chanser han skulle ha där.

    Jag gissar att de är obefintliga så den sjukan får nog bara ha sin gång. Han kommer att slå skallen i verkligheten igen om ett tag.

    I egenskap av kvinna som jobbar med en massa gubbar så är det nog en och annan som tittar, och några som säkert fantiserar, men från det till att göra nåt- eller FÅ göra nåt- är det ändå ett rätt långt steg.


    Fast även om gubben inte skulle FÅ knulla 20-åringen varför skulle hans fru öht vilja vara ihop med en gubbe som vill knulla andra?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 15:02:54 följande:
    Fast även om gubben inte skulle FÅ knulla 20-åringen varför skulle hans fru öht vilja vara ihop med en gubbe som vill knulla andra?
    Tror nog att de flesta fantiserar om andra emellanåt (dock utan intention eller förhoppning om att det skulle bli av).

    Men fråga inte om du inte klarar av att hantera svaret.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Nja) skrev 2023-04-03 16:00:45 följande:
    Tror nog att de flesta fantiserar om andra emellanåt (dock utan intention eller förhoppning om att det skulle bli av).

    Men fråga inte om du inte klarar av att hantera svaret.
    Nja, fantisera gör nog alla, men anställa en 20 årig brud för att hon är snygg är betydligt mer än en fantasi.
  • Anonym (kvinna bland män)
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 15:02:54 följande:
    Fast även om gubben inte skulle FÅ knulla 20-åringen varför skulle hans fru öht vilja vara ihop med en gubbe som vill knulla andra?
    Män blir ofta lite tramsiga i vissa åldrar.

    Men det går över och de stackarna kan knappt hjälpa det. Cool
  • Anonym (Nja)
    Anonym (kvinna bland män) skrev 2023-04-03 20:45:47 följande:
    Men det går över och de stackarna kan knappt hjälpa det. Cool
    Kommer nog aldrig gå över för mig. Men jag vet att en fantasi är en fantasi, och jag visar alla hänsyn och respekt.

  • Anonym (jag)
    Anonym (kvinna bland män) skrev 2023-04-03 20:45:47 följande:
    Män blir ofta lite tramsiga i vissa åldrar.

    Men det går över och de stackarna kan knappt hjälpa det. Cool
    Det gäller nog kvinnor med för det finns gott om tanter som dreglar över unga killar, det är bara betydligt mer accepterat med tantslem än gubbslem. På mitt jobb började en ung kille som såg väldigt bra ut och tanterna var inte direkt subtila med att de gillade honom och kommenterade det livligt med varandra, jag tvivlar starkt på om det hade varit lika ok om det hade gällt en ung tjej och ett gäng gubbar Drömmer

    Nej jag tror faktiskt inte det går över och som någon redan nämnt ser jag ingen som helst fel i att fantsiera, unga människor ÄR trotts allt snyggare än gamla. Men att gå ifrån fantasi till handling kan jag jag hålla med om är ganska tramsigt.
  • Ordinär Man
    Anonym (jag) skrev 2023-04-03 15:02:54 följande:
    Fast även om gubben inte skulle FÅ knulla 20-åringen varför skulle hans fru öht vilja vara ihop med en gubbe som vill knulla andra?
    Varför skulle hans fru vilja knulla honom, som inte har sett sin egen snopp på tio år?
  • Anonym (gubbsjuka)

    Att människor spanar in och fantiserar är naturligt, instinkterna tar inte hänsyn till att man själv är gammal och gubbig eller gummig.

    Gränsen till gubbsjuk går inte vid att fantisera och hoppas, själva "sjukdomen" är kopplad till att du tror dina känslor är besvarade, agerar och fjantar dig eftersom du tror att den 25-åriga fotomodellen nog kanske är intresserad av dig också.. 

    Hon skrattar lite ansträngt åt dina pinsamma framstötar och totala brist på självinsikt men du tolkar det som att du har halva inne.


    Förutom själva gubbsjukan kan ju även beteendet i sig vara creepy, att glo öppet och stalka kvinnan så hon känner obehag.


    Så, är det inte mer än en lite pinsam vurm, han blir sugen men fattar att han är chanslös så är det mer patetiskt än direkt gubbsjukt. Det brukar gå över efter ett tag

Svar på tråden Gubbsjuk partner?