• Anonym (Anonym orolig sambo)

    Min man textar sin kvinnliga kollega flera gånger i timmen

    Hej
    Min man har en ny yngre kvinnlig kollega på annan ort och de textar och ringer varandra från 07 på morgonen till 22 på kvällen flera gånger i timmen. Hela dagarna. Jag har märkt att min man blir sur och grinig för att han är stressad och om jag ringer honom på jobbet för att kolla av middagsplaner etc så blir han arg och säger att jag "hela tiden hör av mig och stör honom" fast jag då bara hör av mig några enstaka gånger på en vecka. Den kvinnliga kollegan ger honom energi och han tycker det är roligt. När jag klagar på det konstanta plingandet i hans telefon och undrar hur han ens kan sköta sitt jobb när hon verkligen hela tiden stör honom så kallar han mig patologiskt svartsjuk psykopat och har tom blivit hotfull när jag står på mig och säger att detta inte är normalt beteende med en kollega. Han försöker nu dölja deras kommunikation. Så snart jag lämnar ett rum tar han upp mobilen och kollar hennes meddelanden. Är exempelvis vi på restaurang går han in på toa och öppnar deras WhatsUp chat. Vad tror ni? Är det normalt beteende eller håller de på att utveckla en relation som leder till otrohet? Bör jag oroa mig eller lägga ner oron?

  • Svar på tråden Min man textar sin kvinnliga kollega flera gånger i timmen
  • Anonym (Usch)

    Inte normalt någonstans, så jäkla vidrigt och respektlöst. Och så typiskt att säga att du är svartsjuk bara för att du sätter gränser.. han gaslightar dig. Du bör defenitivt oroa dig när din man blir arg av att DU som är hans FRU hör av sig men när hans yngre kollega gör det så är det inga problem.

    Herregud alltså... Vad ska du med honom till?

  • Anonym (Anonym orolig sambo)

    Tack för dina ord. Jag känner mig helt förvirrad och kanske är jag utsatt för gaslighting som du säger...

  • Anonym (Usch)
    Anonym (Anonym orolig sambo) skrev 2023-03-21 16:17:56 följande:

    Tack för dina ord. Jag känner mig helt förvirrad och kanske är jag utsatt för gaslighting som du säger...


    Det är inget kanske, du är utsatt för det. Förvirring är dessutom vanligt när man blir gaslightad.

    Låt honom inte fortsätta såhär och stå på dig oavsett om han kallar dig för svartsjuk psykopat (förstår inte ens hur han kan kalla sin fru för det, föresten...) :/

    Han väljer henne framför erat äktenskap vilket är så fel på alla sätt, ställ ultimatum. 
  • Anonym (Hmm)

    Ta bort dig själv ur ekvationen och titta på deras faktiska beteende. De flörtar. Om han vore singel så är detta inledningen till en flört eller sex eller en relation. Det han gör är inte ok på något sätt.

  • EnAnonumius

    Svara på trådstarten..

    Det din man håller på med är inte acceptabelt någonstans.. Du blir gashlightad det är inget snack om saken.

    Du bör redan nu sätta dig ned och söka efter en bostad och när du har hittat en så skall du packa lite saker och så skall du lägga skilsmässopapperna på bordet med din underskrift och säga att du tar ut skilsmässan nu så kan han få ha sitt äventyr med tjejen han väljer att chatta med från 7 på morgonen till 22 på kvällen dagligen. Så säger du i från att du har tröttnat på hans gashlightning och tänker inte acceptera den.

    Tänk på att du har rätt att behålla nycklarna till bostaden under skilsmässan, och kräv att bodelningen skall gå enligt lagen.

    Att jag säger att du skall gå till handling är för att det är nog högst osannolikt att  han fattar ett ultimatum, med tanke på vad du beskriver i din TS.

    Lycka till.



    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jösses)

    TS din man är i princip otrogen framför dina ögon!!

    Det du beskriver är ju helt sjukt! Låter som din man har kärat ner sig. 

    Det han håller på med är minimum en emotionell affär. Du kan läsa mer om det här:

    https://www.mabra.com/relationer/7-tecken-pa-att-du-har-en-kanslomassig-affar/6659532

    Fast är du bra på engelska skulle jag rekommendera att du googlar på emotional affair. Finns mycket mer material på engelska helt enkelt. 

    Du måste sätta ner foten och tala om att det är antingen henne eller dig! Finns liksom inte rum för att förhandla här. 

    Och om han nu lovar att  han "avsluta" relationen är ändå risken att han kommer att gömma det för dig. Du får stå på dig för just nu räcker det att hon knäpper med fingrarna för att han ska släppa allt och springa över och knulla henne. 

    Hemskt men sant.

    Bli inte hans dörrmatta... 

  • Anonym (men snälla)
    Anonym (Anonym orolig sambo) skrev 2023-03-21 16:17:56 följande:

    Tack för dina ord. Jag känner mig helt förvirrad och kanske är jag utsatt för gaslighting som du säger...


    Men snälla TS, menar du på fullt allvar att du inte förstått att det han gör är fel och att han som alla idioter som beter sig som svin men inte riktigt vill stå för det reagerar defensivt när det påpekas?

    Jag tror att du förstår mycket väl att din man beter sig som ett svin och varför han reagerar som han gör, men du saknar bara styrkan att göra något åt det och vet inte riktigt hur du ska ta konflikten.

    Man kan inte gå igenom sitt liv in tron alla alla alltid kommer bete sig snällt mot en, ibland behöver man stå upp för sig själv och sätta folk som kliver över gränsen på plats, snabbt och resolut så det inte blir några som helst tvivel om var gränsen går. Och om personen inte vill respektera gränserna klipper man kontakten med dem till fördel för bättre människor. Konflikter är en del av livet och är man inte stark nog att stå upp för sig själv och ta konflikterna när det behövs så kommer man bli överkörd med jämna mellanrum, så är det bara... 

    Så för att sammanfatta, sluta dalta med din idiot till man och förklara att han vet mycket väl att det han pysslar med är fel och att han beter som som en jäkla snorvalp och om han tror att du kommer finna dig i det så har han väldigt fel... vill han att fortsätta smussla med den andra kvinna så varsågod, men då blir det utan dig... han bryter med henne NU eller så är det skilsmässa som gäller punkt slut.
  • Hugful80
    Anonym (Anonym orolig sambo) skrev 2023-03-21 16:06:07 följande:
    Bör jag oroa mig eller lägga ner oron?

     


    Äh, du är bara nojig. Lägg ner säger jag.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (Usch)
    Hugful80 skrev 2023-03-22 00:20:46 följande:
    Äh, du är bara nojig. Lägg ner säger jag.
    Du låter gränslös isåfall.

    TS: lyssna inte på detta.
  • Tribalchick

    Levde själv med en konstant otrogen man som var expert på att vända allt när jag ställde honom mot väggen så att det i slutet var mitt fel. Tom när jag startade upp datorn och fann en chat som avslutades med "jag älskar dig, sov gott" så vändes det till att jag var svartsjuk. Acceptera INTE detta beteende utan gå din väg, det gjorde jag och jag ångrar inte en sekund att jag bytte honom mot en hund. Du är värd så mycket mer.

  • Starlite

    Jag känner igen det där.
    En jag känner var med om samma sak.
    Kvinnan han var ihop med fick en dag ett sms från en gammal vän.
    Dom började smsa helt öppet framför hennes sambo och mycket hela tiden.
    Det gick ju som så att hon var otrogen och gjorde slut för att sen flytta in med den nya mannen som i princip tog henne.
    Han visste ju att hon redan var upptagen.

  • Anonym (Nymfomanen)

    100% tror han att han ska få nåt av henne, därav beteendet. Och han skiter uppenbarligen helt i hur relationen till dig är med den sortens respektlöshet så jag hade avslutat där.

    Vi som är diskreta med vår sexting klarar oss ofta, men det är nog alltid minst en part som tänker att det ska leda till fysiskt sex, även när det stannar vid fantasier och någon bild.

Svar på tråden Min man textar sin kvinnliga kollega flera gånger i timmen