• Anonym (WTF)

    Var han otrogen tror ni?

    Min kille sedan något år tillbaka var på en sommarkurs i Grekland och när han kom tillbaka var han jätteglad och berättade hur roligt han haft det. Det var väldigt socialt med kursen då de bodde ihop och kunde sola och bada på raster och kvällar. Han hade umgåtts med en italiensk kille och hans två kvinnliga studentkompisar. Han visade egna foton och sedan fick han ett mail med foton från den där killen och när han skulle visa mig nått foto såg jag att det stod "visa inte detta för din flickvän" samt att min kille hälsa "give my warmest regards to xxx" dvs en av tjejernas namn. Inte till båda... På fotona stod han och höll om den där tjejen när de poserade för kameran. Han berättade vidare till mig att han planerade att åka med dem till Egypten och jag fick inte följa med. Han tog dessutom en kvällskurs i italienska. Jag ifrågasatte detta förstås, tycker det låter helt galet likt en semesterromans och inte alls ok för mig. Vad tror ni? Har han varit otrogen, blivit kär? Ska jag dumpa honom?

  • Svar på tråden Var han otrogen tror ni?
  • Anonym (Svider när jag kissar)
    Anonym (WTF) skrev 2023-03-22 13:45:19 följande:
    Var han otrogen tror ni?

    Min kille sedan något år tillbaka var på en sommarkurs i Grekland och när han kom tillbaka var han jätteglad och berättade hur roligt han haft det. Det var väldigt socialt med kursen då de bodde ihop och kunde sola och bada på raster och kvällar. Han hade umgåtts med en italiensk kille och hans två kvinnliga studentkompisar. Han visade egna foton och sedan fick han ett mail med foton från den där killen och när han skulle visa mig nått foto såg jag att det stod "visa inte detta för din flickvän" samt att min kille hälsa "give my warmest regards to xxx" dvs en av tjejernas namn. Inte till båda... På fotona stod han och höll om den där tjejen när de poserade för kameran. Han berättade vidare till mig att han planerade att åka med dem till Egypten och jag fick inte följa med. Han tog dessutom en kvällskurs i italienska. Jag ifrågasatte detta förstås, tycker det låter helt galet likt en semesterromans och inte alls ok för mig. Vad tror ni? Har han varit otrogen, blivit kär? Ska jag dumpa honom?


    Vad tror du själv?

    Jag gick samma kurs såg igenting konstigt
  • Anonym (Pissgubben)

    Ni är troligen smittade allihop. Pallra dig iväg till STD mottagningen bums.

    Och dumpa aset till pojkvän!

  • Anonym (Josef)
    Anonym (WTF) skrev 2023-03-22 13:45:19 följande:
    Var han otrogen tror ni?

    Min kille sedan något år tillbaka var på en sommarkurs i Grekland och när han kom tillbaka var han jätteglad och berättade hur roligt han haft det. Det var väldigt socialt med kursen då de bodde ihop och kunde sola och bada på raster och kvällar. Han hade umgåtts med en italiensk kille och hans två kvinnliga studentkompisar. Han visade egna foton och sedan fick han ett mail med foton från den där killen och när han skulle visa mig nått foto såg jag att det stod "visa inte detta för din flickvän" samt att min kille hälsa "give my warmest regards to xxx" dvs en av tjejernas namn. Inte till båda... På fotona stod han och höll om den där tjejen när de poserade för kameran. Han berättade vidare till mig att han planerade att åka med dem till Egypten och jag fick inte följa med. Han tog dessutom en kvällskurs i italienska. Jag ifrågasatte detta förstås, tycker det låter helt galet likt en semesterromans och inte alls ok för mig. Vad tror ni? Har han varit otrogen, blivit kär? Ska jag dumpa honom?


    igen?

    hur skulle jag kunna vara otrogen när du kommer på oförväntade besök och rotar i min kudde när jag sover och tar ut min hemliga anteckningsblock och lägger den efter mig?

    du kan ju bara se efter själv som du brukar göra dessutom förmodar jag
  • Anonym (Tyvärr)

    Vi i tråden kan aldrig känna av stämningar och känslor. Dessutom kan vi inte veta om din beskrivning verkligen är sanningsenlig, dvs att du inte är starkt påverkad av svartsjuka eller liknande. Vi vet inte om du beskriver saker på ett någorlunda neutralt sätt.

    Men om din beskrivning är någorlunda ok så är det väl tyvärr väldigt stor risk att han har varit otrogen. Förmodligen med sannolikhet som gränsar till visshet. 


    Olika människor kan har lite olika åsikt om var gränsen för otrohet går men de flesta är nog någorlunda överens. Oavsett var gränsen går i just ditt fall så är nog risken stor att han varit otrogen eller att han åtminstone har gjort saker som han i sin tur förmodligen inte skulle vilja att du gjorde mot honom.

    Du känner honom bättre än vi och om din beskrivning är någorlunda rättvisande så får du klargöra för dig själv vad du verkligen känner i din magkänsla.
    Magkänslan stämmer påfallande ofta och är mycket mera ofta rätt än att den skulle leda dig fel.

    Konfrontera inte! 
    Många med sådana erfarenheter beskriver alltid att om du vill få reda på mera info för att bilda dig en bättre uppfattning om sanningen och verkligheten så måste du klara av att avstå från att konfrontera, du måste klara av att ha tålamod och låta tiden gå.
    Det som har hänt har redan hänt och du kan inte göra det ogjort. Förmodligen kan du inte ens förhindra en fortsättning utan mera riskera att skynda på och förstärka den genom ditt bemötande.


    Om du vill försöka få reda på sanningen, eller så mycket fakta som möjligt, så behöver du fortsätta vara precis som vanligt, hellre invagga honom i falsk trygghet, än att verka misstänksam.
    Du får skärpa dina sinnen och använda all din fantasi för att försöka få fram så mycket info som möjligt, om du nu vill försöka ta reda på sanningen.
    Detta måste du göra innan du konfronterar för sedan är det försent, sedan kommer du troligen att endast mötas av förnekanden och bortförklaringar, och då har du försuttit din chans att få reda på sanningen.

    Sedan, när du har kunnat bilda dig en egen uppfattning, när du själv känner att du har tillräcklig info, så vet bara du själv vilka åtgärder du ska ta, att lämna eller att försöka lösa problemen och gå vidare.
    Väldigt många förhållanden utsätts för otrohet någon gång, särskilt i långvariga förhållanden.
    Otrohet, någon gång över tid, är så mycket vanligare än vad de flesta vill erkänna eller ens tro.
    De flesta förhållanden överlever ändå och många kan faktiskt gå vidare på ett bra sätt.
    Hur det är i ditt fall kan nog ingen i tråden eller ute på nätet avgöra.

    En sak är tyvärr säker,
    när det gäller otrohetsaffärer så är det alltid mycket värre och har gått mycket längre än vad man först vill tro och vad man själv vill misstänka (alltid, eller nästan alltid, mycket mycket värre).
    Vi får hoppas att det inte stämmer i ditt fall och att ditt fall utgör det unika undantaget.

  • Anonym (Hmm)

    Jag tror han var otrogen, eller iaf så gott som. Nånting var det mellan de där två iaf.

Svar på tråden Var han otrogen tror ni?