• Tessla

    Vem ska betala?

    Jag har haft kontakt med en kille on-line under några veckor. Nu ska vi ses  i ett friluftsområde som första dejt. Han tycker att jag ska ta med min mat och han sin mat dit. Är inte det lite snålt? Om han ändå ska köpa till sej kan jag väl köpa till mej också. Han är ledig på dan och jag jobbar. Vi ska äta lunch tillsammans. Båda är 40p + och har jobb. Har tappat lusten lite för att träffa honom efter han skrivit det. Vad tycker ni? Hade ni träffat honom?
  • Svar på tråden Vem ska betala?
  • Mortiscia80

    Nej inte ett dugg snålt, från hans sida alltså. Däremot undrar man lite över din inställning till vem som ska betala vad. Jag skulle inte vilja dejta en sådan person.

  • monstretmonster

    Tycker inte det låter snålt alls men däremot lite tråkigt från er båda. Den ena kan väl köpa med sig till er båda? Erbjud dig att köpa med något gott 

  • erikaABC

    Det har ju blivit så komplicerat att köpa / bjuda på mat.
    Det är ibland förenat med en låång kravlista på vad det ska vara och inte vara.
    Kan ju vara det som oroar och inte att man är snål.
    Att träffa en främling ute i naturen där det inte inte finns folk tycker jag låter mer oroande än att han inte köper mat

  • EnAnonumius
    Tessla skrev 2023-03-22 17:25:54 följande:
    Vem ska betala?
    Jag har haft kontakt med en kille on-line under några veckor. Nu ska vi ses  i ett friluftsområde som första dejt. Han tycker att jag ska ta med min mat och han sin mat dit. Är inte det lite snålt? Om han ändå ska köpa till sej kan jag väl köpa till mej också. Han är ledig på dan och jag jobbar. Vi ska äta lunch tillsammans. Båda är 40p + och har jobb. Har tappat lusten lite för att träffa honom efter han skrivit det. Vad tycker ni? Hade ni träffat honom?
    Du skriver ju att du jobbar. Så vad är problemet?

    Jag tycker det är skitsnålt, av arbetande kvinnor, att utgå från att mannen skall automatiskt betala på dejterna (i synnerhet på första).
    Vi lever i ett samhälle där både män och kvinnor jobbar och försörjer sig själva liksom. Så det är inte alls snålt av mannen att säga att man betalar var för sig vi dejten.

    Ja jag är kvinna själv om det nu skulle ha något med saken att göra.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tow2Mater

    Var och en skulle ju kunna ta med sig en eller två delbara rätter, som man delar på tillsammans. En tar med t ex rostbiff, den andra t ex potatissallad och tomater.

  • Teresse7

    Jag hade nog tappat "lusten" lite faktiskt. Tycker inte om känslan "din mat" och "min mat". Blir lite kantigt enligt mitt tycke. Bättre ni hade tagit med lite av varje var och delat. Ingen behöver bjuda den andra men blir väldigt opersonligt tycker jag... jag hade nog fått en dålig inställning faktiskt. 

Svar på tråden Vem ska betala?