• LINNEALOWISA

    Nidblödning 6 dagar efter trolig ÄL?

    Hej. 


    jag och min sambo är inte främmande för tanken att skaffa barn, och vill väldigt gärna ha barn. Dock vill jag inte gå höggravid under sommaren så vi är inte riktigt redo just nu.

    jag använder ?Natural Cycles? flitigt och trivs med det efter många år med piller och spiral. Dock så har den senaste veckan varit osäker gällande ägglossning och inte kunnat fastställa vilken dag som ägglossningen skedde. uppepå det så råkade vi ha samlag i fredags efter att ha varit försiktiga under en tid. Och fortfarande så vet jag inte exakt vilken dag jag hade ägglossning på. 


    Idag, 6 dagar efter samlaget, så fick jag väldigt lätt rosa flytningar men även en liten ?klump? blod efter toabesök. Bör jag fundera på om det är en nidblödning eller bara en liten mellanblödning? Har beräknad mens nästa fredag. vad har ni för erfarenheter av nidblödningar?

  • Svar på tråden Nidblödning 6 dagar efter trolig ÄL?
  • Blåbärsris123

    Hej! Det kan ju såklart vara en mellanblödning, eller en äl-blödning. Men jag fick precis som du en rosa flytning samt stark mensvärk på vad jag gissar äl+6 förra månaden. Plussade 1,5 v senare. 


    Brukar du ha äl-blödning eller mellanblödning?

  • LINNEALOWISA
    Blåbärsris123 skrev 2023-03-23 15:36:43 följande:

    Hej! Det kan ju såklart vara en mellanblödning, eller en äl-blödning. Men jag fick precis som du en rosa flytning samt stark mensvärk på vad jag gissar äl+6 förra månaden. Plussade 1,5 v senare. 


    Brukar du ha äl-blödning eller mellanblödning?


    Tack för svar.


    Jag brukar inte ha mellanblödningar eller annat, dock haft en stressig månad bakom mig. Inte känt av någon mensvärk men då återstår det att se

  • Maymom

    Min nidis kom på ÄL+6 eller 7. Då var det lite lite brunt när jag torkade mig och om jag tryckte ett papper emot och lite in.
    äl+9 fick jag en liten krämig brunrosa klump/klick i trosan. Plussade på ÄL+11.

    (är du gravid nu som kommer du ju knappast vara höggravid i sommar... du blir ju beräknad i dec)

  • Jenam248

    Nu vet jag inte anledningen till att du inte vill vara höggravid i sommar, men jag har fått barn i juni och januari och föredrog faktiskt att vara gravid på sommaren. Visst kan det vara varmt, men sandaler och klänning är skönare än att komma i vinterkängor, vinterjacka och halka omkring i snön Skrattande

    Vänta en vecka och ta ett graviditetstest Cool Och är du gravid har du bf i slutet av året och kan gå med en liten gullig mage i sommar istället Solig

Svar på tråden Nidblödning 6 dagar efter trolig ÄL?