• isabel70

    flytningar?

    Jag går in i vecka 8 & fick i förrgår en pytteliten brun flytning & igår kom det ytterligare, dock lite mer. Jag blev lite orolig för jag har hört att missfall kan börja så men sen lugnade jag ner mig MEN idag när jag gick på toa & torkade mig så var det typ genomskinlig ljusrosa flytning med typ en röd ?tråd? på pappret. 
    Jag har inte någon speciell smärta i magen eller så förutom typ pyttelite mensvärk känsla då & då (har haft det ungefär hela graviditeten).
    Jag vet att skulle ha min mens nu om jag nu inte var gravid, kan det ha något med det att göra? Eller finns det någon som har varit om samma? 

  • Svar på tråden flytningar?
  • Maymom

    När det gäller blödningar i början av graviditet verkar det vara ungefär 50/50. hälften har blött utan problem och för resten har det inneburit missfall/ma.
    Att det var så himla lite och slutade direkt låter ju dock väldigt positivt.

  • Lama21

    Är lite i samma sits som dig. Fick rosa på pappret när jag precis gått in i vecka sju, sen lite bruna flytningar till och från ett par dagar som upphört nu. Gick in i vecka 8 igår. Har googlat massor och fått fram som ovanstående skrev, att det är typ 50/50 där det gått bra vs inte gått bra. Ska på vul på tisdag (pga ivf) och är livrädd att det inte ska se bra ut.

    MEN som det står överallt också, det är väldigt vanligt med små blödningar tidigt i graviditeten, så försöker intala mig själv att det inte är nån fara

  • Tess1984

    Jag har blött så från och till, vecka 5 till 7, nu är jag i vecka 9,var på ultraljud I torsdags och allt såg bra ut (ivf graviditet)

  • isabel70

    det kom mer blod i dag när jag gick på toa så ska försöka få en tid så jag kanske kan få se att hjärtat slår, får stress av att bara gå & vänta & hoppas att det inte kommer hända något.. 
    tack Ni som har svarat, skönt att man inte är ensam om det iaf

  • Fjällsockan

    Jag hade exakt likadant! En kollega till mig likaså. Vi fick båda friska bebisar. Jag bokade ett ultraljud privat veckan efter för att få se pyret och det var magiskt! Oron sitter ju i ändå men så är det väl att bli förälder. Lycka till! 

Svar på tråden flytningar?