• Anonym (Otrohet eller ej?)

    Otrohet att hångla med sina tjejkompisar?

    Jag har en flickvän som brukar hångla med sina tjejkompisar, vilket jag ogillar och anser är otrohet. Men hon håller inte med, hon tycker enbart att det är en rolig grej och tycker att jag kan hångla med mina tjejkompisar också.Vad tycker ni: Är det otrohet om en tjej hånglar med sina tjejkompisar eller är det okej? Skulle det i så fall vara lika okej om jag hånglade med mina tjejkompisar?

  • Svar på tråden Otrohet att hångla med sina tjejkompisar?
  • Anonym (JA!)

    Personligen hade jag inte gillat om min tjej hånglade med sina tjejer. 


    De klassas som otrohet enligt mig, men i dagens samhälle är ju inget otrohet längre... 

  • Florali

    Mitt kanske tråkiga svar är att det är magkänslan som avgör. Om du inte tycker att det känns bra så är det inte bra för er relation.
    Men om det känns okej så får ni väl snacka igenom vad som gäller och hångla på på varsitt håll. 

  • Krille89

    Vad är otrohet ?, det finns lika många gränser för vad som är otrohet som det finns relationer sen kommer absolut normer och värderingar påverka men
    det viktiga i alla relationer är att man pratar om vad som är ok eller inte i just eran relation för vad som är ok för mig och min fru behöver inte vara det för er så dom enda som kan svara på din fråga är du och din flickvän.
    Prata med henne på ett öppet och ärligt sätt så kommer ni säkerligen komma fram till något som ni båda står bakom. :)

  • Anonym (Perfekt)

    Det är väl underbart om hon tycker du kan hångla med dina tjejkompisar.

  • Anonym (Öh)

    Du bestämmer själv var gränsen för otrohet går för dig.

    jag hade inte accepterat att min partner hånglade med andra och sett det som att jag är inte tillräcklig för att min partner ska känna sig nöjd med bara mig.

  • Anonym (Ö)

    I vår relation är det otrohet. Min man var mest bestämd på den punkten, jag ville ha öppet förhållande men ville hellre ha honom så vi har satt gemensamma otrohetsgränser. 

  • Anonym (exakt)
    Anonym (JA!) skrev 2023-04-04 04:08:34 följande:

     


    De klassas som otrohet enligt mig, men i dagens samhälle är ju inget otrohet längre... 


    Japp, i dagens ytliga och narcissistiska samhälle så springer många runt och beter sig som bortskämda snorungar och tror att det kommer räcka med några fjantiga klyschor och BS för att det ska bli ok att bete sig som ett rövhål, och sen bli de jätteförvånade och tycker oerhört synd om sig själva när det visar sig att det inte var så enkelt.

    Sverige är ett av världens singeltätaste länder och ett av de länder i världen där man skiljer sig mest. Och när man ser hur folk beter sig så blir man inte alls förvånad. 
  • Anonym (mojje)

    Min tanke var ju direkt, kommer det sluta vid hångel? Kommer det gå över i annat? Kommer det stanna vid bara tjejkompisar eller kan det komma andra kön (törs man säga ordet kön idag ens utan aatt bli lynchad?) in i bilden?

    Det är för lätt att höja ribban en aning i taget och lura till sig mer utrymme att göra annat om ingen sätter en gräns, och tycker hon att du är tråkig eller dum som inte låter henne gå så långt eller längre kanske hon inte är rätt tjej för dig, rent krasst.

  • Anonym (Gub)

    Se det såhär:
    Hon är tjej och hånglar med tjejer. Jag antar att du är en pojk så då får du självklart hångla med pojkar.

    Blir du svartsjuk för att hon får något du ej kan ge henne?
    Hångel kan du absolut ge henne men ej kvinnlig närhet.

    Men gillar du det inte så bör du ta en rejäl diskussion om att DU ser det som otrohet även om hon inte gör det.

  • Anonym (exakt)
    Anonym (Gub) skrev 2023-04-05 14:37:02 följande:

    Se det såhär:
    Hon är tjej och hånglar med tjejer. Jag antar att du är en pojk så då får du självklart hångla med pojkar.

    Blir du svartsjuk för att hon får något du ej kan ge henne?
    Hångel kan du absolut ge henne men ej kvinnlig närhet.

    Men gillar du det inte så bör du ta en rejäl diskussion om att DU ser det som otrohet även om hon inte gör det.


    Att blir irriterad över att ens partner hånglar med andra oavsett om det är en tjej eller killer är inte nödvändigtvis svartsjuka utan en självklarhet för det bryter ju mot en exklusiv relations gränser. När människor bryter mot överenskommelser så är det ganska självklart att det leder till irritation, varför skulle relationer vara ett undantag?

    Om tjejen nu ville springa runt och hångla upp andra så borde hon varit tydlig med det från början och sagt att hon inte hade för avsikt att bara hångla med TS utan även med andra. 

    Givetvis gillar INGEN att man skiter i relationens gränser, vill man ändra så gränser så behöver man bolla det med sin partner FÖRST.
  • Anonym (Gub)
    Anonym (exakt) skrev 2023-04-05 15:01:44 följande:
    Att blir irriterad över att ens partner hånglar med andra oavsett om det är en tjej eller killer är inte nödvändigtvis svartsjuka utan en självklarhet för det bryter ju mot en exklusiv relations gränser. När människor bryter mot överenskommelser så är det ganska självklart att det leder till irritation, varför skulle relationer vara ett undantag?

    Om tjejen nu ville springa runt och hångla upp andra så borde hon varit tydlig med det från början och sagt att hon inte hade för avsikt att bara hångla med TS utan även med andra. 

    Givetvis gillar INGEN att man skiter i relationens gränser, vill man ändra så gränser så behöver man bolla det med sin partner FÖRST.
    Precis det jag sa, att det måste diskuteras med partnern...
  • Anonym (Hin håle)

    Testa att även du hångla med andra tjejer och se vad hon tycker om det? 

  • Anonym (Kim)

    Det är otrohet. 

    Hade du haft samma fundering om det var otrohet om hon hånglande med en kille? Är det mindre otrohet om det är samkönat hångel? Oavsett kön är det otrohet. Sedan om du tänder på att se henne hångla med en tjej är något helt annat. Det är din sexuella preferens men likt förbannat otrohet såvida ni inte gemensamt bestämt var era gränser går. 

Svar på tråden Otrohet att hångla med sina tjejkompisar?